Welke budget laptop?

07-12-2018 12:49 10 berichten
Wij zijn op zoek naar een laptop.
Het liefst goedkoop want eigenlijk gebruiken wij voor het meeste toch de telefoon en de tablet. Wij zouden de laptop gebruiken voor internetten, tekstverwerken, typecursus, mailen enz. Heel basic dus. Opslag voor foto’s is leuk maar kan ook prima via een externe harde schijf. Cd-ROM is wel fijn maar wederom niet noodzakelijk. Minimaal 13 inch.

De huidige laptop is zo’n 8/9 jaar oud en heeft al ruim 5 minuten nodig om op te starten en is zo langzaam dat hij vaak vast slaat bij het gebruik van internet.

De nieuwe hoeft niet super super snel te zijn, maar probleemloos zonder vertraging kunnen surfen is toch wel zo fijn.

Wij hebben beide echt weinig verstand van laptops en vinden persoonlijke ervaringen wel fijn. Vandaar dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Voor wat je wil ben je met 300,- wel klaar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Is er dan in deze prijsklasse nog verschil in de merken? Dat sommige bijv eerder traag worden dan anderen? Of bepaalde merken die snel problemen geven?

Het hoeft inderdaad maar heel basic te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Medion van Aldi is prima
Wat fijn dat alles steeds goed komt
Alle reacties Link kopieren
Koetje86 schreef:
07-12-2018 13:00
Is er dan in deze prijsklasse nog verschil in de merken? Dat sommige bijv eerder traag worden dan anderen? Of bepaalde merken die snel problemen geven?

Het hoeft inderdaad maar heel basic te zijn.
Ik kan je in ieder geval aanraden om een tweedehands te nemen. Dat scheelt echt bakken met geld. Zeker business-laptops zijn erg duurzaam (denk aan HP pro/elitebook series, Lenovo thinkpads) en prima geschikt voor jouw behoeften. Traagheid heeft doorgaans te maken met stof in de laptop waardoor deze terugschakelt om oververhitting te voorkomen, softwareproblemen of een verouderde harde schijf.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer dezelfde wensen, maar was ook toe aan een nieuwe tablet, dus ik heb een goede tablet gekocht met een extra toetsenbord en ga eerst kijken of we daar mee uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Een kwestie van de aanbiedingen in de gaten houden.

Toch zou ik niet voor zo goedkoop mogelijk gaan. Vaak hebben die een relatief langzame processor. In het begin gaat dat prima, maar gaandeweg wordt je laptop steeds trager door allerlei software die je verzamelt en dan op de achtergrond meedraait.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
07-12-2018 13:07
Ik kan je in ieder geval aanraden om een tweedehands te nemen. Dat scheelt echt bakken met geld. Zeker business-laptops zijn erg duurzaam (denk aan HP pro/elitebook series, Lenovo thinkpads) en prima geschikt voor jouw behoeften. Traagheid heeft doorgaans te maken met stof in de laptop waardoor deze terugschakelt om oververhitting te voorkomen, softwareproblemen of een verouderde harde schijf.
:yes:

Hier een Thinkpad echt super voor een fractie van de nieuwprijs.
Bedankt voor de reacties. Waar kan je betrouwbaar 2e hands laptops halen?

Ik wil ook absoluut geen C merk ofzo voor de laagst mogelijke prijs. Maar voor hetgeen waar wij hem voor gebruiken ook zeker geen dure.
Alle reacties Link kopieren
Koetje86 schreef:
07-12-2018 15:03
Bedankt voor de reacties. Waar kan je betrouwbaar 2e hands laptops halen?

Ik wil ook absoluut geen C merk ofzo voor de laagst mogelijke prijs. Maar voor hetgeen waar wij hem voor gebruiken ook zeker geen dure.
Ik zou voor een nieuwe gaan. Je hebt dan ten minste 2 jaar garantie. Koop je tweedehands dan is het 'kopen en wegwezen'. Plus dat je bij een nieuwe zeker weet dat je een virusvrije laptop koopt.

Minimaal 4 GB processor en bij voorkeur 6 GB maar zal niet gemakkelijk zijn met klein budget.

Voor een paar honderd euro heb je al een nieuwe laptop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven