Vraag over Apple id

02-04-2019 19:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben altijd een gedeelde Apple id gehad. Ooit was dat gemakkelijker vanwege opslagruimte en zo. Nu zijn we jaren verder en we komen nu nadelen van een gedeelde apple id tegen. We hebben ondertussen een gezin aangemaakt en onze kinderen toegevoegd.
Ik heb nu zelf een apple id aangemaakt. Uitgelogd op mijn iPhone en ingelogd met mijn eigen Apple id. Maar er lijkt niks veranderd. Ik heb nog bijvoorbeeld nog steeds al zijn contacten in mijn lijst staan en als ik een agenda item aanmaak, is dat nog steeds uit zijn naam.

Hoe komen we los van elkaar? Op Applegebied dan he?! Voor de rest houden we nog heel veel van elkaar. :heart:
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw inrichten met je nieuwe id
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dat is wel het lastige van de Apple ID. Ik heb het ooit gewaagd om mijn mailadres, gekoppeld aan mijn Apple ID, te wijzigen. Uiteindelijk moest Apple Support eraan te pas komen om het overal te wijzigen.
Oftewel, waarschijnlijk sta je nog op heel veel dingen aangemeld met je vorige Apple ID en zul je dat moeten wijzigen.

Wat Jolly zegt is natuurlijk de makkelijkste weg.
Kijk eens bij Instellingen, Wachtwoorden en accounts. Onder accounts zie je onder andere iCloud staan. Staan daar ook de gegevens van je nieuwe Apple ID?
Alle reacties Link kopieren
Jolly: dat is het laatste wat ik ga proberen. Ik hoop eerst op andere opties. :)

Lise: dus jij had het probleem ook? Bij jou is het uiteindelijk opgelost? Dat geeft de burger moed. :P

Nerdopviva: ik sta nu overal ingelogd op mijn id. Heb vanmorgen mezelf gebeld met mobiel van een van de kinderen. Ik heb nu wel een gemiste oproep en man niet. Dus dat probleem is in ieder geval opgelost. Nu nog alle contacten. Als man thuis is zal ik eens wat nummers wissen. Kijken wat er dan bij man gebeurd. :)

Bedankt voor jullie input.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
:) het is de enige optie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-04-2019 09:59
:) het is de enige optie
Je kunt het wel wijzigen zonder je telefoon opnieuw in te hoeven stellen, maar het is nogal een gedoe.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
03-04-2019 09:59
Je kunt het wel wijzigen zonder je telefoon opnieuw in te hoeven stellen, maar het is nogal een gedoe.
En het gaat mis :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-04-2019 10:03
En het gaat mis :)
Of niet natuurlijk ;-)

Feit blijft dat het best een gedoe is. Zeker bij gedeelde contacten en zo.

*Begrijpt eigenlijk niet waarom je een AppleID zou delen*
Alle reacties Link kopieren
Gewoon overstappen op Android, dan heb je geen last van dit soort terreur.

Ik verbaas me altijd over de moeite die Apple-fans willen en moeten voor hun apparaat en de flauwekul die ze zich laten opleggen. Terwijl dat ding er toch is voor jouw gemak en niet andersom.
Dassie schreef:
03-04-2019 10:06
Gewoon overstappen op Android, dan heb je geen last van dit soort terreur.

Ik verbaas me altijd over de moeite die Apple-fans willen en moeten voor hun apparaat en de flauwekul die ze zich laten opleggen. Terwijl dat ding er toch is voor jouw gemak en niet andersom.
Er zitten anders ook behoorlijk wat nadeeltjes aan Android.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
03-04-2019 10:04
Of niet natuurlijk ;-)

Feit blijft dat het best een gedoe is. Zeker bij gedeelde contacten en zo.

*Begrijpt eigenlijk niet waarom je een AppleID zou delen*
Ik ook niet, kan geen enkel voordeel bedenken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dassie schreef:
03-04-2019 10:06
Gewoon overstappen op Android, dan heb je geen last van dit soort terreur.

Ik verbaas me altijd over de moeite die Apple-fans willen en moeten voor hun apparaat en de flauwekul die ze zich laten opleggen. Terwijl dat ding er toch is voor jouw gemak en niet andersom.
Ik verbaas me altijd over de moeite die sommige mensen doen om met termen als “Apple-fans” te suggereren dat de keuze voor een systeem irrationeel en dom is, zonder een spoor van inzicht in het waarom van dergelijke keuzes.

En aangezien het je toch niet interesseert omdat je je vrij onnozele oordeel al klaar hebt zal ik geen poging doen je tot kennis of inzicht te brengen, Apple-hatert
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-04-2019 11:02
Ik verbaas me altijd over de moeite die sommige mensen doen om met termen als “Apple-fans” te suggereren dat de keuze voor een systeem irrationeel en dom is, zonder een spoor van inzicht in het waarom van dergelijke keuzes.

En aangezien het je toch niet interesseert omdat je je vrij onnozele oordeel al klaar hebt zal ik geen poging doen je tot kennis of inzicht te brengen, Apple-hatert
:HA:
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
03-04-2019 11:02
Ik verbaas me altijd over de moeite die sommige mensen doen om met termen als “Apple-fans” te suggereren dat de keuze voor een systeem irrationeel en dom is, zonder een spoor van inzicht in het waarom van dergelijke keuzes.

En aangezien het je toch niet interesseert omdat je je vrij onnozele oordeel al klaar hebt zal ik geen poging doen je tot kennis of inzicht te brengen, Apple-hatert
Ga je lekker met je frustraties? Adem in adem uit, het is maar een telefoon en het zijn je eigen centjes. Als jij jezelf maar slim vindt.
En ik ben heel goed in staat om zelf kennis te verzamelen, ik heb nog nooit een telefoon of mannetje nodig gehad om voor me te denken.

En hoezo doe ik veel moeite? Mijn (overigens uitstekende) raad was een stuk korter dan jouw hysterische reactie.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
03-04-2019 10:59
Ik ook niet, kan geen enkel voordeel bedenken
Voordat delen met gezin bestond was het handig ivm aangeschafte muziek, apps en ruimte in de iCloud. Nogal gierig, dat wel. :P daarna te lui om het aan te pakken. Nu met beide een eigen bedrijf en steeds verkeerde nummers terugbellen wordt het toch een klein beetje vervelend.

En wisten wij toen veel. Man begon met iPhone, toen kwam ik met een iPhone, daarna volgden er iPads en nu ook een MacBook. Ik :heart: Apple. Ondanks sommige nadelen vind ik het heel fijn hoe alles synchroniseert en zo. Maar goed, discussies over Apple vs Android heb ik genoeg gevoerd met mijn broertje. Blijf vooral bij het systeem wat je zelf fijn vindt. :)
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Wij hebben 'delen met gezin' aan, maar hij deelt niet onze contacten.
Alle reacties Link kopieren
erinhanson schreef:
03-04-2019 11:38
Voordat delen met gezin bestond was het handig ivm aangeschafte muziek, apps en ruimte in de iCloud. Nogal gierig, dat wel.
Ah, diefstal van auteursrecht. Het spijt me, maar ik weet net iets te goed hoe het is als mensen je ideeën jatten omdat ze menen dat betalen voor sukkels is, om daar empathie voor te hebben.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
03-04-2019 12:51
Ah, diefstal van auteursrecht. Het spijt me, maar ik weet net iets te goed hoe het is als mensen je ideeën jatten omdat ze menen dat betalen voor sukkels is, om daar empathie voor te hebben.
In jullie gezin delen (of deelden) jullie dan ook geen (fysieke) cd’s/dvd’s of boeken?
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
erinhanson schreef:
03-04-2019 16:58
In jullie gezin delen (of deelden) jullie dan ook geen (fysieke) cd’s/dvd’s of boeken?
:) probeer je nu echt te doen wat je lijkt te doen? Hilarisch
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
03-04-2019 17:35
:) probeer je nu echt te doen wat je lijkt te doen? Hilarisch
Sorry, maar ik zie het verschil niet zo. Ik betaal netjes voor mijn muziek (spotify abonnement of een hele cd via iTunes), boeken (Kobo abonnement/bieb/ heel af en toe schaf ik een e-book aan) en films (Netflix, soms via ziggo), altijd al gedaan. Muzikanten/schrijvers/ acteurs moeten ook leven en dat weet ik uit ervaring (Heb er thuis eentje rondlopen uit een van die categorieën)

Ik ga alleen niet twee keer dezelfde cd/app aanschaffen omdat man en ik hem beide willen luisteren/gebruiken.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
JollyRider schreef:
03-04-2019 17:35
:) probeer je nu echt te doen wat je lijkt te doen? Hilarisch

Wat zie ik jou toch vaak neerbuigend doen naar mensen hier. Moet dat nou echt? Kom je nog even reageren na de laatste post van TO? Want ze betaalt dus wel voor de muziek etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven