Welke telefoon voor mijn moeder

06-04-2019 17:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Advies gevraagd mijn oude S5 is bijna overleden mijn moeder heeft deze vele jaren nog gebruikt. Maar nu?
Ze snapt de S5 nog steeds niet. Geluid uit zetten ze heeft geen idee hoe het moet ook niet na vele uitleg pogingen.
Hoe vaak ik wel niet langs ben geweest omdat ze weer eens op verkeerde knopjes heeft gedrukt waardoor die telefoon vast liep is niet meer op 2 handen te tellen.

Het is heel dubbel aan de ene kant gun ik mijn moeder een mobiel waarmee ze kan appen foto's maken en Facebook gebruiken.
Maar aan de andere kant snapt ze geen snars van de moderne telefoons en een beschrijving lezen doet ze niet.

Mijn vader heeft de Samsung J4 mooi ding en hij weet hoe die werkt dus dacht voor mijn moeder ook aan de J4 of J5 maar ze wil niet dezelfde als haar man O_o

Maar welke dan wel? Ze wil dat ik mee ga en alkes voor haar over zet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit met een vergelijkbare vraag waanzinnig goed geholpen door Phone Master in Amsterdam. Die weten echt alles van telefoons en ook voor wat Goe dis voor welke doelgroep. Ze helpen ook telefonisch als Amsterdam te ver weg is en kunnen evt verzenden. Nog nooit in mijn leven zo'n slechte site icm zulke fantastische service gehad. Geen aandelen, gewoon echt een ervaring van een tevreden klant.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zeurt ze
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hoe oud is je moeder?
Misschien 1 van deze?: https://www.fysic.nl/senioren-mobiel/
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
06-04-2019 18:02
Ik ben ooit met een vergelijkbare vraag waanzinnig goed geholpen door Phone Master in Amsterdam. Die weten echt alles van telefoons en ook voor wat Goe dis voor welke doelgroep. Ze helpen ook telefonisch als Amsterdam te ver weg is en kunnen evt verzenden. Nog nooit in mijn leven zo'n slechte site icm zulke fantastische service gehad. Geen aandelen, gewoon echt een ervaring van een tevreden klant.
Bedankt ga ik naar kijken
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft de Samsung J4 mooi ding en hij weet hoe die werkt dus dacht voor mijn moeder ook aan de J4 of J5 maar ze wil niet dezelfde als haar man O_o

Want?

Last haar dan lekker zelf zoeken wat wel aan haar eisen voldoet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is 64 maar een flinke digibeet. Mijn broer en ik helpen vaak omdat mijn vader er minder om geeft.

Ik wilde eigenlijk haar een senioren telefoon geven maar toen werd ik uitgelachen.

Dus nu toch de zoektocht
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
06-04-2019 18:08
Bedankt ga ik naar kijken

De site is echt geen doorkomen aan, maar telefonisch (en face to face in de winkel) zijn ze briljant.

Bijkomend voordeel vond ik dat het "onafhankelijke advies" serieuzer werd genomen dan wat ik steeds riep zei. Senioren telefoon? Geen sprake van! "ik ben toch niet gek!" Met de meneer van de winkel gesproken die (heel positief en op familie lid afgestemd) alle voordelen uitlegde, mee dacht met de wensen, et voila, ding werkt nu naar volle tevredenheid.
pergamon wijzigde dit bericht op 06-04-2019 18:13
47.04% gewijzigd
derooiekater schreef:
06-04-2019 18:10
Mijn moeder is 64 maar een flinke digibeet. Mijn broer en ik helpen vaak omdat mijn vader er minder om geeft.

Ik wilde eigenlijk haar een senioren telefoon geven maar toen werd ik uitgelachen.

Dus nu toch de zoektocht
Door haar?
Dan zou ik het haar lekker zelf uit laten zoeken!
Moet ze persé een smartphone?

Waarom niet gewoon een simpele Nokia 130 ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
06-04-2019 18:07
Misschien 1 van deze?: https://www.fysic.nl/senioren-mobiel/
Afbeelding
Dank je wel! Dat ziet er wel goed uit en simpel.
Mijn moeder is 80 en heeft een gewone, simpele Nokia waarmee ze alleen kan bellen en sms-en.
Van appen en FB begrijpt ze niks.
Alle reacties Link kopieren
Ìk zou haar gewoon dezelfde geven als je pa en zeggen dat het een ander merk is, valt haar vast niet op ;-) Daarmee maak je het ook makkelijker voor jezelf, pa kan dan ff helpen als de hare weer eens vast loopt oid.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde telefoon als pa, maar dan een ander hoesje?
Redballoon schreef:
06-04-2019 18:40
Zelfde telefoon als pa, maar dan een ander hoesje?
En/of een andere kleur? dan is het toch net even anders.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders lossen dat soort dingen interdaad op met elk een ander kleurtje. Zelfde jasje in blauw en zwart, tasje in rood en grijs enz.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet jij voor een telefoon voor je moeder zorgen? Ze is 64, geen stokoud besje dat zichzelf niet kan redden. Bovendien heeft ze een man die er wel weg mee weet. Laat je moeder en vader lekker samen de stad in gaan en dan zoekt ze er eentje uit die haar bevalt. Maar dat hoef jij dan toch niet te regelen? Ze is toch niet hulpbehoevend?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik dus ook voorgesteld de J4 ander hoesje kleurtje evt zelf leuk hoesje ontwerpen zodat die uniek is maar dat wil ze niet.
Klinkt wat hard ben ben geneigd haar voor het blok te zetten dit of zelf iets uitzoeken en kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is dit jouw probleem?? O_o
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
06-04-2019 19:16
Dat heb ik dus ook voorgesteld de J4 ander hoesje kleurtje evt zelf leuk hoesje ontwerpen zodat die uniek is maar dat wil ze niet.
Klinkt wat hard ben ben geneigd haar voor het blok te zetten dit of zelf iets uitzoeken en kopen.
Klinkt dat hard? Dat je je leent hiervoor.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als ze het niet leert interesseert het haar niet genoeg.

Als je een slot legt om de ijskast dan moet je eens zien hoe snel ze die open heeft!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
06-04-2019 19:16
Dat heb ik dus ook voorgesteld de J4 ander hoesje kleurtje evt zelf leuk hoesje ontwerpen zodat die uniek is maar dat wil ze niet.
Klinkt wat hard ben ben geneigd haar voor het blok te zetten dit of zelf iets uitzoeken en kopen.
Stel dat je moeder een fiets nodig had. En jij hebt er één in de schuur die je niet gebruikt. En die mag ze hebben. En dan zegt ze "Nee, die wil ik niet, want dat is een Batavus, en pa heeft ook een Batavus, en ik wil niet hetzelfde merk als pa".
Wat zou je dan doen? Stad en land aflopen voor een andere fiets voor je moeder? Of zou je zeggen: nou, dan niet, dan ga je maar lekker lopen of je zoekt het zelf uit, kan je zelf een fiets kopen die je wel bevalt.

Ik zou het laatste doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
O wauwie. Een moeder die zich gedraagt als een verwende puber.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zetten mij wel aan het denken. Ik weet niet beter of het is normaal om je ouders hierbij te helpen.

Mijn vader wist na een mini cursus in de winkel hoe de telefoon werkte. Daarna nog 1 keer geholpen meer niet.

Mijn moeder blijf ik helpen als ik er zo over na denk :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven