Smartwach, welke?

06-04-2019 20:13 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een smartwatch, maar ik kom er niet helemaal uit.
Aantal stappen, hartslag meten, slaap bijhouden, waterproof etc. is allemaal leuk, maar het belangrijkste is voor mij dat ik met het horloge kan bellen, met name uitgaande oproepen. En dat lijkt dan, in combinatie met een iPhone erg lastig te worden. Vaak kunnen er wel meldingen getoond worden, maar geen telefoongesprekken gevoerd worden, of kan dit alleen met een Android telefoon.

Iemand tips of ideeën?
Uiteraard weet ik de Apple watch, maar als er een goedkoper (en wellicht iets stijlvoller) alternatief is, hoor ik dat graag.
Ik kan gewoon bellen met mijn iWatch
Met mijn Apple Watch kan ik gewoon bellen ja
Alle reacties Link kopieren
Toch echt de Apple watch, ja. Ik vind de mijne geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Zoals te lezen in mijn laatste zin in de openingspost weet ik van het bestaan af van de Apple watch. Mogelijk is dit een optie voor mij maar ik ben dus nu vooral op zoek naar goedkopere alternatieven..
Nee volgens mij geen alternatief
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 20:32
87.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-04-2019 20:30
X
Nee dus
.
cupido1 wijzigde dit bericht op 06-04-2019 20:33
7.22% gewijzigd
Cupido1 schreef:
06-04-2019 20:32
Nou wat dan?
iwatch dan maar

Goedeinvestering hoor
Als je een iPhone hebt, dan is de Apple Watch de enige goede optie als je het mij vraagt.
Je kan inderdaad telefoongesprekken voeren met je Apple Watch, maar ideaal is dat niet, ook omdat anderen met het gesprek kunnen meeluisteren. In de auto kan het wel handig zijn; je kunt dan een inkomend gesprek beantwoorden met je Apple Watch, maar dat kan ook met een carkit. En in principe heb je altijd je iPhone bij de hand, dus daarmee is het handiger om gesprekken te voeren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben bang dat ik niet veel verder kom dan een Apple watch dus..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo’n horloge pas echt handig als je er mee kunt bellen zonder dat je je telefoon in de buurt moet hebben. Vooral als je een grote telefoon hebt, dan is het handig als je die onderweg nog eens thuis kunt laten. Ik wacht wel op een versie waar een simkaart in gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op sites die elektronica verkopen (mag hier geen link plaatsen, toch?).
Vaak kunnen andere merken smartwatches ook samenwerken met apple.
Alle reacties Link kopieren
John_L schreef:
07-04-2019 18:55
Kijk eens op sites die elektronica verkopen (mag hier geen link plaatsen, toch?).
Vaak kunnen andere merken smartwatches ook samenwerken met apple.
Ik zie in andere topics altijd links van jurken langskomen die bij webshops verkocht worden. Waarom zou je wel een link mogen plaatsen van een jurk en niet van een horloge?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
07-04-2019 21:16
Ik zie in andere topics altijd links van jurken langskomen die bij webshops verkocht worden. Waarom zou je wel een link mogen plaatsen van een jurk en niet van een horloge?
Inderdaad. Kom maar op..
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je nou eigenlijk precies allemaal met zo’n Apple watch? Wat is de meerwaarde ervan?
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
07-04-2019 22:09
Wat kun je nou eigenlijk precies allemaal met zo’n Apple watch? Wat is de meerwaarde ervan?
Beperkt, maar handig vind ik vooral de inkomende berichten en mails en telefoon, zinder je telefoon te moeten pakken (in vergaderingen etc)

Stappenteller, hartslag en workouts zijn wel aardig.

De routeplanner is te voet fijn, beter dan de telefoon.

Wekker en timer vind ik handig als ik les geef.

Volgens mij is dat het belangrijkste dat ik er mee doe
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
07-04-2019 22:15
Beperkt, maar handig vind ik vooral de inkomende berichten en mails en telefoon, zinder je telefoon te moeten pakken (in vergaderingen etc)

Stappenteller, hartslag en workouts zijn wel aardig.

De routeplanner is te voet fijn, beter dan de telefoon.

Wekker en timer vind ik handig als ik les geef.

Volgens mij is dat het belangrijkste dat ik er mee doe
Bedankt voor je reactie.
Maar kun je die mails en berichtjes alleen lezen of ook beantwoorden? En zo ja, hoe dan? Er zit geen toetsenbord op neem ik aan?
En Google maps kan er dus ook op/ Ook voor de auto?
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt onderweg dan toch altijd nog je telefoon nodig? Waarom is een Apple Watch dan handiger met zo’n piepklein scherm? Het zou pas echt handig zijn als je hem los van je telefoon kon gebruiken. Dus als een tweede telefoon met een simkaart met hetzelfde nummer. Je kan nu ook 2 telefoons met hetzelfde nummer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
07-04-2019 23:08
Bedankt voor je reactie.
Maar kun je die mails en berichtjes alleen lezen of ook beantwoorden? En zo ja, hoe dan? Er zit geen toetsenbord op neem ik aan?
En Google maps kan er dus ook op/ Ook voor de auto?
Je kan beantwoorden, maar beperkt. Gebruik ik niet veel.

In de auto voegt het niets toe, maar het kan natuurlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
07-04-2019 23:13
Maar je hebt onderweg dan toch altijd nog je telefoon nodig? Waarom is een Apple Watch dan handiger met zo’n piepklein scherm? Het zou pas echt handig zijn als je hem los van je telefoon kon gebruiken. Dus als een tweede telefoon met een simkaart met hetzelfde nummer. Je kan nu ook 2 telefoons met hetzelfde nummer hebben.
Ik vertel volgens mij net wat er handig aan is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht mijn Apple watch eigenlijk voor het trainen en het bijhouden van mijn stappen etc., maar ik ben er nu extra blij mee omdat het ik altijd merk dat ik gebeld word zonder dat ik op mijn telefoon hoef te letten. Bij mijn telefoon heb ik altijd dat hij óf in mijn tas zit en ik hem niet hoor, óf dat ik het geluid vergeet aan te zetten, óf dat hij ergens anders in huis ligt en ik hem niet hoor. Ik miste daarom heel vaak gesprekken. Nu heb ik dat niet meer. Ik zet hem zo dat ik hem alleen voel trillen, dus ook geen vervelend geluid.

En soms zit mijn telefoon diep in mijn tas en neem ik op met mijn watch, dat werkt ook prima.

Nog een voordeel: ik was heel vaak mijn telefoon kwijt en nu nooit meer. Je drukt ergens op op de watch en je telefoon gaat geluid maken. Ik heb dat al honderden keren gebruikt :mrgreen:
pamelacourson schreef:
08-04-2019 07:52

Nog een voordeel: ik was heel vaak mijn telefoon kwijt en nu nooit meer. Je drukt ergens op op de watch en je telefoon gaat geluid maken. Ik heb dat al honderden keren gebruikt :mrgreen:
Lifesafer dit. Die functie gebruik ik dagelijks.

En ik gebruik de app Stocard. Daar staan al mijn klantenkaarten in. Dus bij de Albert Heijn en Ikea laat ik mijn watch scannen. Met een omweg gebruik ik met Bunq ook Apple Pay en ben daar ook heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
08-04-2019 04:24
Ik vertel volgens mij net wat er handig aan is
Dat vind ik voor dat geld eerlijk gezegd niet zo veel bijzonders. Ik moet dan nog altijd een tas meenemen om mijn (grote) telefoon in te doen die dus niet in mijn jas- of broekzak past.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven