kleine kaartjes maken met foto

09-04-2019 17:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil kleine kaartjes maken voor aan een snoepzakje... met een fotootje en korte tekst. En dan zelf uitprinten en knippen. Maar hoe? Ik zit al wat te tobben met tabellen in word en dan is de foto weer te groot. Het lukt me gewoon niet.

Wie weet hoe dat moet of een website waar ik dat heel makkelijk zelf kan doen (liefst gratis).

Mijn dank is alvast groot!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in Word gewoon de foto verkleinen door op het hoekje te staan en te slepen tot je op het juiste punt bent.
Veel mensen vinden het trouwens makkelijker om pagina's op te maken in PowerPoint, dus misschien geldt dat voor jou ook wel. Van daaruit kun je ook gewoon een slide printen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
ja maar dan vervormt de foto dus bij mij...

Ik heb er 80 nodig :facepalm:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Shift vasthouden dan vervormt je foto niet.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
09-04-2019 17:48
Shift vasthouden dan vervormt je foto niet.
Ah thanks!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
09-04-2019 17:45
ja maar dan vervormt de foto dus bij mij...

Ik heb er 80 nodig :facepalm:

Van de linker bovenhoek naar de rechter onderhoek slepen, dan vervormt hij toch niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je het in Word doet helpt het ook om "afbeelding op voorgrond" te plaatsen. Daarna is het makkelijker verkleinen/vergroten of te verplaatsen.
Je kan het in powerpoint maken. Je kan 1 slide maken, die 80 keer kopiëren en dan in de afdrukinstellingen zeggen dat je zes slides per pagina wil afdrukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu in word, met een tabel en foto, dat is gelukt want ik heb er 8 op een pagina. Ik heb alleen een tabel van 4x4 want anders kreeg ik de tekst er niet goed naast. Maar nu zie je dus een streep in het midden van het kaartje..
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Wat ook nog handig kan zijn; je pagina alvast instellen alsof je etiketten gaat maken. https://support.office.com/nl-nl/articl ... 9141d5035b
Dat scheelt geklooi met tabellen.
.
Alle reacties Link kopieren
In Windows: zoek in het menu start naar Snipping tool. Erg makkelijk, je ‘knipt’ een plaatje, een (stuk) tekst, en plakt dat in bijvoorbeeld een word document.

Een paar spaties, enters en klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Canva.com!
felice71 schreef:
09-04-2019 17:57
Ik heb het nu in word, met een tabel en foto, dat is gelukt want ik heb er 8 op een pagina. Ik heb alleen een tabel van 4x4 want anders kreeg ik de tekst er niet goed naast. Maar nu zie je dus een streep in het midden van het kaartje..
Dan maak je die streep onzichtbaar:
1. Ga met je cursor in de tabel staan. Er verschijnt nu bovenin je scherm een ribbon 'table tools' (tabelinstellingen denk ik in de NL-versie van Word). Zie dit plaatje: https://davescomputertips.com/wp-conten ... l-Menu.png.
2. Je ziet een lijntje met daarnaast een pijltje naar beneden (de bovenste moet je hebben, niet die waar '1/2 pt' bij staat). Klik op dat pijltje, er klapt een drop-down open. Je kunt kiezen voor 'No Border'.
3. Er komt nu als het goed is vanzelf een oranje vakje rond het symbooltje bij 'Draw Table'. Nu kun je op het lijntje in je tabel klikken wat je weg wil hebben. Dit wordt nu een lichtgrijs stippellijntje op je scherm, maar is onzichtbaar als je print.

Er zijn vast minder omslachtige manieren om de tekst er goed naast te krijgen, maar als het nu al min of meer goed staat op dat lijntje na dan is dit het snelst denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Mik* schreef:
09-04-2019 18:31
Dan maak je die streep onzichtbaar:
1. Ga met je cursor in de tabel staan. Er verschijnt nu bovenin je scherm een ribbon 'table tools' (tabelinstellingen denk ik in de NL-versie van Word). Zie dit plaatje: https://davescomputertips.com/wp-conten ... l-Menu.png.
2. Je ziet een lijntje met daarnaast een pijltje naar beneden (de bovenste moet je hebben, niet die waar '1/2 pt' bij staat). Klik op dat pijltje, er klapt een drop-down open. Je kunt kiezen voor 'No Border'.
3. Er komt nu als het goed is vanzelf een oranje vakje rond het symbooltje bij 'Draw Table'. Nu kun je op het lijntje in je tabel klikken wat je weg wil hebben. Dit wordt nu een lichtgrijs stippellijntje op je scherm, maar is onzichtbaar als je print.

Er zijn vast minder omslachtige manieren om de tekst er goed naast te krijgen, maar als het nu al min of meer goed staat op dat lijntje na dan is dit het snelst denk ik.
Volgens mij komt het goed!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven