iPhone xs Refurbished

17-05-2019 11:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn abonnement is nog niet verlopen en ik wil wel een nieuwe telefoon iPhone xs. Ik wil een los toestel kopen en heb geen bezwaar tegen een krasje of wat gebruikssporen erop. Iemand tips voor betrouwbare sites?
Alle reacties Link kopieren
Marktplaats. Wel ophalen dan, niet opsturen. Ik koop mijn telefoons altijd via mp. Wel eens gekeken naar shops die 'refurbished' aanbieden, maar ik vind dat duur. De tussenpersoon knalt er gewoon een paar tientjes bovenop.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit goed hoe het kan dat ze op MP goedkoop worden aangeboden, bv dat mensen zeggen dat ze gratis bij abonnement waren.. Uiteindelijk betaal je er toch altijd voor?
Alle reacties Link kopieren
er zijn genoeg officiële iPhone repair winkels, die hebben vaak ook goede tweedehands te koop met garantie. Daar is een officiële markt voor.

Ik zou niet zo snel zomaar via Marktplaats kopen wanneer je niet goed weet waar je op moet letten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-05-2019 11:19
er zijn genoeg officiële iPhone repair winkels, die hebben vaak ook goede tweedehands te koop met garantie. Daar is een officiële markt voor.

Ik zou niet zo snel zomaar via Marktplaats kopen wanneer je niet goed weet waar je op moet letten.
Waar je op moet letten is dat ie het doet. Verder kan er weinig mis zijn met een phone.
Ik koop bij voorkeur wel een telefoon waarvan het aankoopbewijs aanwezig is en met nog geldige garantie.
impala wijzigde dit bericht op 17-05-2019 11:23
0.00% gewijzigd
.
hamerhaai schreef:
17-05-2019 11:19
er zijn genoeg officiële iPhone repair winkels, die hebben vaak ook goede tweedehands te koop met garantie. Daar is een officiële markt voor.

Ik zou niet zo snel zomaar via Marktplaats kopen wanneer je niet goed weet waar je op moet letten.
Ik zou ook niet zomaar via marktplaats zo'n dure telefoon kopen. Er zijn refurbished toestellen met een keurmerk. Bij Leapp, mobiel.nl etc. Als je dan voor refurbished wil gaan, ga dan voor zo'n toestel.
Alle reacties Link kopieren
Littlebell schreef:
17-05-2019 11:23
Ik zou ook niet zomaar via marktplaats zo'n dure telefoon kopen. Er zijn refurbished toestellen met een keurmerk. Bij Leapp, mobiel.nl etc. Als je dan voor refurbished wil gaan, ga dan voor zo'n toestel.
Kan je doen, maar ik vind het zonde van het geld.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-05-2019 11:21
Waar je op moet letten is dat ie het doet. Verder kan er weinig mis zijn met een phone.
Ik koop bij voorkeur wel een telefoon waarvan het aankoopbewijs aanwezig is en met nog geldige garantie.

Nou dat lijkt me niet een heel slim uitgangspunt. Er kan van alles mis zijn wat je aan de buitenkant niet meteen ziet.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen refurbished kopen. We hebben er alleen maar slechte ervaringen mee. Dat zijn telefoons waar iets mee was en dat is gerepareerd. Twee keer een refurbished gehad ( een 6 en een 7) en beide waren ze binnen het jaar weer stuk.
Dan kan je beter via marktplaats een kopen met een aankoopbewijs want dan heb je nog bijna twee jaar garantie. Wij hadden (via simpel) maar 1 jaar. En toen moest de refurbished gemaakt worden maar dan krijg je niet opnieuw een jaar garantie. En toen ging ie een maand na de garantie dus weer stuk. Nee... voor ons niet weer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
17-05-2019 11:31
Ik zou geen refurbished kopen. We hebben er alleen maar slechte ervaringen mee. Dat zijn telefoons waar iets mee was en dat is gerepareerd. Twee keer een refurbished gehad ( een 6 en een 7) en beide waren ze binnen het jaar weer stuk.
Dan kan je beter via marktplaats een kopen met een aankoopbewijs want dan heb je nog bijna twee jaar garantie. Wij hadden (via simpel) maar 1 jaar. En toen moest de refurbished gemaakt worden maar dan krijg je niet opnieuw een jaar garantie. En toen ging ie een maand na de garantie dus weer stuk. Nee... voor ons niet weer.
Ook dat ja. Dat heb ik eerder gehoord.
.
Alle reacties Link kopieren
Aankoopbewijs blijft dat geldig als je van eigenaar wisselt? En voor verzekering ben ik daar ook benieuwd naar
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
17-05-2019 11:31
Nou dat lijkt me niet een heel slim uitgangspunt. Er kan van alles mis zijn wat je aan de buitenkant niet meteen ziet.
Daarom voor de zekerheid liever met bon en garantie. Die bon is ook handig voor je verzekering, mocht er wat gebeuren met je telefoon.
.
Alle reacties Link kopieren
martjeb schreef:
17-05-2019 11:35
Aankoopbewijs blijft dat geldig als je van eigenaar wisselt? En voor verzekering ben ik daar ook benieuwd naar
Garantie blijft geldig. Verzekering: bon staat vaak niet op naam. Zo wel, lijkt het me ook geen probleem. Kan toch een kado zijn geweest.

Ik heb zelf al een stuk of zes telefoons op mp gekocht. Is altijd goed gegaan. Maar ik laat ze dus niet opsturen.
.
Alle reacties Link kopieren
martjeb schreef:
17-05-2019 11:35
Aankoopbewijs blijft dat geldig als je van eigenaar wisselt? En voor verzekering ben ik daar ook benieuwd naar
Ja hoor. Gaat om de aankoopdatum namelijk, niet wie het gekocht heeft.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het grootste probleem met telefoons is de batterij. Die gaat zo hard achteruit dat dat voor mij altijd dé reden is geweest om een nieuwe te kopen. Alleen daarom al zou ik nooit een tweedehandsje aanschaffen. Je staat dan gelijk 2-0 achter met de batterij.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat het toestel is wat ik een week op zicht in huis heb gehad en toen teruggestuurd (XS Max). ;-)

Hij mankeerde niets hoor; ik vond het alleen niet zo'n vreselijk groot verschil met de vorige die eigenlijk nog helemaal goed was. Ik houd toch meer van ruimere randen aan het toestel waardoor je niet telkens iets onbedoeld activeert. Zoiets kunnen ze volgens mij niet nieuw meer verkopen (cellofaantje is eraf) dus wordt het "refurbished".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-05-2019 18:37

Ik houd toch meer van ruimere randen aan het toestel waardoor je niet telkens iets onbedoeld activeert.
Ik ook. Is toch veel handiger? Ik snap niet dat alles opeens randloos moet zijn. Ik snap sowieso niet dat ontwerpers niet meer naar het gebruiksgemak kijken. Mijn telefoon heeft een glazen achterkant in verschillende lagen waardoor het licht mooi reflecteert. Prachtig. Maar zó glad dat er echt een hoesje om moet, anders glijdt hij zo uit je hand. Dus in de praktijk zie je er niet eens iets van, van die mooie achterkant. Dan vraag ik me dus af wie zoiets bedenkt en waarom het ook nog uitgevoerd wordt.

Off topic maar ik wilde het toch even kwijt ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-05-2019 13:35
Het grootste probleem met telefoons is de batterij. Die gaat zo hard achteruit dat dat voor mij altijd dé reden is geweest om een nieuwe te kopen. Alleen daarom al zou ik nooit een tweedehandsje aanschaffen. Je staat dan gelijk 2-0 achter met de batterij.
Kan je bij een iPhone heel makkelijk controleren, die staat van de batterij.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Via bol refurbished gekocht. Ze hebben verschillende: zo goed als nieuw, gebruikssporen, etc. Dat scheelt dan in prijs. In eerste instantie leek het niet te werken maar werd meteen netjes geholpen. Let wel dat je geen koptelefoon krijgt bij refurbished

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven