Foto’s afdrukken vanaf smartphone.

03-06-2019 22:31 20 berichten
Gisteravond met het onweer heb ik een paar prachtige foto’s gemaakt met mijn Samsung S9. Zo mooi, dat ik ze eigenlijk wel wil laten afdrukken en inlijsten. Bij Hema gaf de tool aan dat de resolutie niet hoog genoeg is, maar dat heb ik al gauw bij Hema. Is er een andere webwinkel die hier beter in is? Of tips om de foto’s beter te krijgen? Ik ben een nitwit op dat gebied.
Alle reacties Link kopieren
Via kruitvat kan je ook foto's af laten drukken.
Floppie888 schreef:
03-06-2019 22:36
Via kruitvat kan je ook foto's af laten drukken.
Kruidvat geeft hetzelfde probleem als Hema.
Alle reacties Link kopieren
Dan is de resolutie dus te laag om de foto op te blazen. Wordt anders niet mooi (korrelig). Geen idee of er iets aan te doen is.
Hoe groot wil je ze laten afdrukken dan?
Orișa schreef:
03-06-2019 22:49
Hoe groot wil je ze laten afdrukken dan?
Zo groot mogelijk :hyper:

Nee dat is flauwekul, maar wel iets groter dan standaard.
helena2 schreef:
03-06-2019 22:48
Dan is de resolutie dus te laag om de foto op te blazen. Wordt anders niet mooi (korrelig). Geen idee of er iets aan te doen is.
Ja dat vrees ik ook..
Frekkel schreef:
03-06-2019 22:54
Zo groot mogelijk :hyper:

Nee dat is flauwekul, maar wel iets groter dan standaard.
https://www.profotonet.nl/support/beeld ... at/item184
Ehmmm... deze was ik tijdens het googelen ook tegen gekomen, maar ik snap dat niet zo goed..
Frekkel schreef:
03-06-2019 22:57
Ehmmm... deze was ik tijdens het googelen ook tegen gekomen, maar ik snap dat niet zo goed..
Onderin staat een tabel voor hoeveel pixels je voor welk formaat afdruk nodig hebt.
Orișa schreef:
03-06-2019 22:58
Onderin staat een tabel voor hoeveel pixels je voor welk formaat afdruk nodig hebt.
Okay, dat is duidelijk, maar hoe weet ik hoeveel pixels mijn foto is?
Frekkel schreef:
03-06-2019 23:00
Okay, dat is duidelijk, maar hoe weet ik hoeveel pixels mijn foto is?
Even de specs van je telefoon opzoeken of de gegevens van je foto bekijken.
Volgens de specs:

1440 x 2960 pixels
Pixeldichtheid 568 ppi
20x30 dus
Orișa schreef:
03-06-2019 23:03
Volgens de specs:

1440 x 2960 pixels
Pixeldichtheid 568 ppi
Resolutie is 4032x3024

Er gaat een wereld voor mij open!
Frekkel schreef:
03-06-2019 23:05
Resolutie is 4032x3024

Er gaat een wereld voor mij open!
Oja, ik had verder moet lezen :P

Dan zie je dus hoe groot je de vergroting kan maken, maar het is ook handig om rekening te houden met de kijkafstand. Een foto van 1.20x1.20 is niet fijn om op 50cm afstand te bekijken.
Orișa schreef:
03-06-2019 23:07
Oja, ik had verder moet lezen :P

Dan zie je dus hoe groot je de vergroting kan maken, maar het is ook handig om rekening te houden met de kijkafstand. Een foto van 1.20x1.20 is niet fijn om op 50cm afstand te bekijken.
:cheer: in ieder geval bedankt voor je hulp zover, ik ga het eens goed doorlezen en kijken waar ik op uit kom.
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad vorige maand met een hele mooie foto die ik op Canvas wilde afdrukken. Albelli gaf mij aan dat de resolutie te laag was.

Op internet vond ik dit tooltje om de resolutie te vergroten en de eerste 5 foto's zijn gratis. Als je er dus minder hebt dan 5 (net als ik had) zou ik het hier doen.

https://letsenhance.io/boost

Je kan na inloggen je foto selecteren om de resolutie te vergroten en de resolutie wordt dan automatisch vergroot. Foto wordt met nieuwe resolutie op je pc opgeslagen.

Ik heb dat zo gedaan nu een hele mooie scherpe Canvas aan de wand van die foto in formaat 70 x 120

Aanrader.
hamaika schreef:
04-06-2019 07:38
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad vorige maand met een hele mooie foto die ik op Canvas wilde afdrukken. Albelli gaf mij aan dat de resolutie te laag was.

Op internet vond ik dit tooltje om de resolutie te vergroten en de eerste 5 foto's zijn gratis. Als je er dus minder hebt dan 5 (net als ik had) zou ik het hier doen.

https://letsenhance.io/boost

Je kan na inloggen je foto selecteren om de resolutie te vergroten en de resolutie wordt dan automatisch vergroot. Foto wordt met nieuwe resolutie op je pc opgeslagen.

Ik heb dat zo gedaan nu een hele mooie scherpe Canvas aan de wand van die foto in formaat 70 x 120

Aanrader.
Het is met dat tooltje gelukt! En heb een canvas besteld van 60x90, ben helemaal blij! Dank je wel voor de tip!
Frekkel schreef:
04-06-2019 13:44
Het is met dat tooltje gelukt! En heb een canvas besteld van 60x90, ben helemaal blij! Dank je wel voor de tip!
Graag gedaan, ik was al langere tijd precies naar hetzelfde op zoek en ben erg blij met het resultaat ook dus you are welcome.

Veel plezier ook met jouw canvas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven