Hulp InDesign

28-06-2019 14:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vooropgesteld: ik ben geen designer. Ik moet voor m'n werk (als marketeer) een brief opmaken in InDesign. Nu loop ik tegen het volgende aan. Ik wil graag een afbeelding bovenin plaatsen. Daar staat links bovenin een logo en rechts bovenin ons adres. De afbeelding heb ik 75% transparant geplaatst, en ingesteld op 'naar achtergrond'. Het logo en het adres staan ingesteld op 'naar voorgrond'. Maar tóch zie ik de achtergrond door het logo en het adres heen. Die lijken dus ook transparant te zijn.

Help! Ben er al een half uur mee bezig en word nu lichtelijk gefrustreerd.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Staat het adres in een wit vlak?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-06-2019 14:50
Staat het adres in een wit vlak?
Nee, het is gewoon tekst. En dat wil ik ook, want die afbeelding moet 'achter' het logo en de tekst staan. Logo en tekst moeten beiden gewoon scherp zijn.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
28-06-2019 14:52
Nee, het is gewoon tekst. En dat wil ik ook, want die afbeelding moet 'achter' het logo en de tekst staan. Logo en tekst moeten beiden gewoon scherp zijn.
Dan is het logisch dat je de achtergrond ziet tussen de tekst en het logo. Dan zou je het logo en de tekst in een wit vlak moeten zetten of de afbeelding achter het logo en de tekst vandaan halen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-06-2019 14:54
Dan is het logisch dat je de achtergrond ziet tussen de tekst en het logo. Dan zou je het logo en de tekst in een wit vlak moeten zetten of de afbeelding achter het logo en de tekst vandaan halen.
Nee, ik zie de achtergrond door het logo heen. Als in: het logo lijkt zelf ook transparant te zijn.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
28-06-2019 15:01
Nee, ik zie de achtergrond door het logo heen. Als in: het logo lijkt zelf ook transparant te zijn.
Het hele logo of alleen daar waar geen kleur zit?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-06-2019 15:04
Het hele logo of alleen daar waar geen kleur zit?
Het hele logo.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
28-06-2019 15:08
Het hele logo.
Je hebt de transparantie van het logo niet aangepast in indesign? Dan moet je dus het bronbestand bekijken of daar niet de transparantie is aangepast.
Heb je alleen de transparantie van de afbeelding aangepast? Of van het hele bestand?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de transparantie van de afbeelding aangepast.
Het logo en de tekst zijn niet transparant, de bronbestanden ook niet.

:@@:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
28-06-2019 15:11
Ik heb alleen de transparantie van de afbeelding aangepast.
Het logo en de tekst zijn niet transparant, de bronbestanden ook niet.

:@@:
Wat gebeurt er als je alles opnieuw importeert? En dan eerst de achtergrondafbeelding en dan pas het logo.
Staan ze misschien in een andere laag waardoor naar achtergrond wel naar de achtergrond is binnen die laag maar alsnog boven de andere laag?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens na of het logo (in illustrator) op overprint ingesteld staat. Dat kan ook een oorzaak zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er staat in je openingspost: " links bovenin een logo en rechts bovenin ons adres. De afbeelding heb ik 75% transparant geplaatst, "
Bij transparantie is het toch logisch dat alles wat je er achter plaatst er enigszins doorheen komt?
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
28-06-2019 15:57
Er staat in je openingspost: " links bovenin een logo en rechts bovenin ons adres. De afbeelding heb ik 75% transparant geplaatst, "
Bij transparantie is het toch logisch dat alles wat je er achter plaatst er enigszins doorheen komt?
Ja, alles wat je erachter plaatst wel. Maar het logo en de tekst staan er juist voor. Die moeten niet transparant zijn.

Het is nu gelukt door alles te verwijderen en op volgorde te importeren. Dus eerst de afbeelding en daarna het logo en de tekst.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-06-2019 15:12
Wat gebeurt er als je alles opnieuw importeert? En dan eerst de achtergrondafbeelding en dan pas het logo.
Dank voor deze winnende tip :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
28-06-2019 16:16
Dank voor deze winnende tip :)
Jeuj, is het gelukt?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-06-2019 16:16
Jeuj, is het gelukt?
Yes. Helemaal opnieuw opgebouwd. Stom InDesign ;)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
28-06-2019 16:24
Yes. Helemaal opnieuw opgebouwd. Stom InDesign ;)
Gelukkig maar!
Hebben jullie geen DTP'er o.i.d. voor dergelijke klussen?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
28-06-2019 16:25
Gelukkig maar!
Hebben jullie geen DTP'er o.i.d. voor dergelijke klussen?
Nee, ik werk voor een goed doel, dus als het ook maar een beetje niet nodig is besteden we het niet uit :)
En ik heb er op zich een goed oog voor (het was ook iets relatief simpels), maar ik heb nooit eerder met InDesign gewerkt en Photoshop doet nooit moeilijk met lagen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven