Plaatjes plakken, hoe bij Windows 10 pro?

29-08-2019 13:23 15 berichten
Op Viva nog geen plaatsjes-plak-rechten wegens onvoldoende posts, I know :)

Op andere fora deed ik het altijd maar bij de omschakeling naar een nieuwe pc met hierop Windows 10 pro lukt het helemaal niet meer.

Vroeggâh : open google afbeeldingen; typ zoekopdracht; klik rechts op het gewenste plaatje, selecteer 'eigenschappen'; plak tussen image-tags en klaar.

Wat ik nu ook doe, ik vind nergens de bewuste eigenschappen...

Ik krijg bij rechts klikken op een plaatje nu:
- In nieuw tabblad openen
- In nieuw venster openen
- Openen in nieuw InPrivate-venster
- Doel opslaan
- Koppeling kopiëren
- Afbeelding delen
- Afbeelding opslaan als
- Kopiëren
- Alles selecteren
- Aan leeslijst toevoegen

Geen één van deze opties laat me toe om ook maar iets tussen de imagetags te krijgen dat ook effectief een plaatje op een forum oplevert.

Ik ben verplicht google te gebruiken voor de werkomgeving, dus wie helpt me alsjeblief?
Zou het beter zijn om naar Chrome over te schakelen en zo ja, hoe ga ik tewerk?

Dank voor jullie tips :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Windows 10 heeft standaard de Edge browser. Hoogstwaarschijnlijk gebruikte je vroeger Internet Explorer. Elke browser heeft zijn eigen opties. Als je Internet Explorer (niet meer up to date) of Chrome downloadt en die gebruikt in plaats van Edge, krijg je weer de optie die jij bedoelde.

Ik gok dat als je in Edge klikt op "in nieuw tabblad openen" of "in nieuw venster openen" en dan rechtsklikt op het plaatje wat in je nieuwe venster/tabblad verschijnt, je wel weer "Afbeeldings URL kopiëren" (of iets in die trant) ziet staan.

Mocht je op Chrome willen overstappen, dat kun je hier downloaden: https://www.google.com/chrome/?brand=CH ... lsrc=aw.ds (zie knopje "download Chrome").
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niet alleen met je browser te maken, maar ook met google. Vroeger kon je vanuit de image-resultaten meteen een link naar het echte plaatje krijgen. Daardoor kon je plaatjes bekijken zonder daadwerkelijk naar de website te gaan waar het plaatje opstond (en dus zonder de advetenties op die site te zien). Dat is nu aangepast, je kunt alleen de thumbnail nog zien in google, voor de rest moet je naar de site.

Als je chrome gebruikt is daar een extensie voor om het op te lossen: https://chrome.google.com/webstore/deta ... jpnmjlahhi
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ah ja klopt, met de "copy image URL" van Chrome kopieer je de thumbnail (voor fora vrijwel altijd al prima zat) en niet het originele plaatje.
Heb net een windows update moeten doen, toevallig ook nog!
En nu staat er een blz klaar van Microsoft Edge met tips.

BTW, is het beter om Edge te nemen (en terug te zetten ipv google dan?
Want ik vermoed dat dat verder weinig problemen met de werk-applicatie oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Edge of Chrome is puur persoonlijke voorkeur. Ik persoonlijk ben fan van Chrome met addblocker. Geen idee of je bijj Edge ook adds kunt blocken.

Zou alleen niet terug gaan naar Internet Explorer, die wordt niet meer geupdated en was sowieso al een zeer trage browser.
Ik ben zo'n newbe dat ik die hele k*tgoogle niet meer wegkrijg :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Als ik een plaatje zie dan rechtsklik ik erop "View Image". Daarna "Copy Image Location".

Daarna plak ik het tussen img tags.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Werkt prima.

Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
29-08-2019 17:10
Als ik een plaatje zie dan rechtsklik ik erop "View Image". Daarna "Copy Image Location".

Daarna plak ik het tussen img tags.
Ik heb ook Edge en kan ook niet zomaar plaatjes plakken. Er komt geen view image te staan alleen wat in de op staat. Ik kan alleen plaatjes plakken als ik er op klik en er komt te staan copy link, anders niet.
Niemand is onmisbaar
retrostar schreef:
29-08-2019 17:10
Als ik een plaatje zie dan rechtsklik ik erop "View Image". Daarna "Copy Image Location".

Daarna plak ik het tussen img tags.
Met Edge?
En hoe zoek je specifieke plaatjes? Heeft Edge daar een optie voor zoals google afbeeldingen/images?
Ik begrijp geen bal van dit topic, volgens mij zitten er een paar heel erg langs elkaar heen te praten.

Wat bedoel jij nou toch met "Ik open google afbeeldingen" en "Ik ben verplicht google te gebruiken voor de werkomgeving"? Google is toch gewoon een website die je in elke willekeurige browser kunt bekijken, of ben ik nou gek? :confused:
Alle reacties Link kopieren
Edge is een browser. Chrome is een browser. Dat is zeg maar het programma waarmee je op het internet websites zoals Google kunt bezoeken. Internet Explorer komt je misschien bekender voor? Dat is ook een browser, de oude standaard browser van Windows. Die zat vroeger standaard op elke PC en gebruikten de meeste mensen die niet genoeg verstand van computers hadden om van browser te wisselen. Die Internet Explorer is nu vervangen door Edge en is hiermee de nieuwe standaard browser die op Windows 10 PC's meegeleverd wordt.

Ik dacht dat je met "Google" Chrome bedoelde, omdat Chrome browser gemaakt is door Google (zoals Internet Explorer en Edge gemaakt zijn door Windows) en vaak "Google Chrome" genoemd wordt. In je Edge browser kun je ook gewoon naar de Google website surfen en daar plaatjes zoeken.

Ik hoop dat het zo duidelijker is?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind dat je het heel duidelijk hebt neergezet hoor ugli. Moet ik idd naar Chrome overschakelen om plaatjes te plakken, maar ik ben de to niet, hoop dat zij het ook snapt.
Niemand is onmisbaar
Absoluut goed begrepen!
Dank aan allen, Edge eerst deftig leren gebruiken en dan komt het vast goed 🌷

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven