Mango

02-11-2007 09:54 8 berichten
.
Mango uit blik.



Heb je al eens het vruchtvlees gewoon met je tanden van de pit af proberen te bijten? Men, de volgende dag heb je nog van alles tussen je tanden, vreselijk. Ze zouden niet zo lekker moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik snijd hem in 3 stukken. Vlak langs de pit heen aan beide zijden van de mango. Dan heb je dus 2 stukken met aan één kant vruchtvlees en aan de andere kant de schil. En 1 stuk van ongeveer 1,5 cm dik met helemaal er omheen de schil en een pit er binnen in.



De twee stukken zonder pit snijd ik in het vruchtvlees kruislings in, zodat je allemaal blokjes krijgt. Zo diep mogelijk insnijden, maar niet de schil kapotsnijden. Ten slotte keer je die stukken binnenstebuiten, zodat de blokjes los van elkaar komen te staan.



Dat stuk met die pit eet ik lekker zelf op. Lekker smeren, zo van de pit af zuigen/bijten/sabbelen.
anoniem_24114 wijzigde dit bericht op 02-11-2007 10:06
Reden: wat is dat toch moeilijk te omschrijven, die handelingen die in praktijk zo makkelijk gaan...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zie ook:

hier
Alle reacties Link kopieren
De mango niet schillen! Je snijdt vlak langs de pit de mango in tweeen. In de pitloze helft snij je met een scherp (aardappel-)mesje vlak langs de schil en in de lengte en breedte kerf je blokjes tot vlak op schil, op een zodanige manier dat je die helft kunt omkeren (zeg maar 'binnenste buiten keren). Het effect is een soort mango egeltjes. Dan kun je op een eenvoudige wijze de blokjes van het schil snijden. Bij de andere helft snij de de pit weg (al het vruchtvlees er netjes af lukt toch niet!). Als de mango goed rijp is zit de pit vrij los. Die helft kun je daarna op dezelfde manier bewerken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Haha,zomerkind, precies zo ja!
Pak een schaaltje en een scherp mes. Op het breedste stuk van de mango snij je de schil in tweeen. Dan schil je eerst een kant (niet trekken aan de schil, dat wordt een zooitje), en die kant eet je eerst op door plakjes met je mes af te snijden en in je mond te stoppen.

Daarna ga je toch vieze handen krijgen, want dan moet je de tweede kant nog schillen en opeten.



De tip van Fachat is beter, haha
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven