Welke koffiebonen vinden jullie de lekkerst?

25-03-2016 00:25 36 berichten
Hallo allemaal, ik ben sinds kort overgestapt van Nespresso cupjes naar een Miele inbouw bonen machine. Ik heb inmiddels een heleboel bonen uit de supermarkt geprobeerd maar ik heb nog niet de lekkerste gevonden.

Momenteel gebruik ik de bonen van de Lidl, deze leken het lekkerst maar nu ik ze langer gebruik vallen ze toch ook wel tegen.



Dus daarom mijn vraag. Welke bonen vinden jullie het lekkerst? En waar koop je ze?
Ik koop meestal bonen van Lavazza, de zwarte of rode zak.
Alle reacties Link kopieren
Als ik heel veel geld zou hebben: diverse luxe bonen uit Zuid-Amerika bij de koffiespeciaalzaak (simonlevelt bijvoorbeeld) proberen
Alle reacties Link kopieren
Na veel zakken geprobeerd te hebben vinden wij de bonen van Starbucks toch het lekkerste ;) ;) snel naar beneden een lekkere latte zetten
Alle reacties Link kopieren
Lidl espresso!
Alle reacties Link kopieren
Van alle koffies, vind ik de koffie van bagel and beans het lekkerst..heeft een milde smaak. Je kunt geloof ik ook de bonen bij hen halen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben regelmatig de bonen van TikTak kun je bv bij de Makro kopen en ook online, hiervan hebben wij de paarse Latin dance heet deze geloof ik. Ook de bonen van Simon levelt Corazon en de Del Barista vinden wij erg lekker, die van simon levelt zijn overigens geen goedkope bonnen de Del BArista kost bv al 25euro voor een kilo, maar wel erg lekker.



Om je een tip te geven, ga eerst proeven welke boon jij lekker vind. Houd je liever van melanges of van 1 boon. Wij bijvoorbeeld houden erg van bonen uit Zuid/midden-Amerika. Afrikaanse bonen vinden wij echt niet lekker en een melange van zuid Amerikaans met indonesische bonen bv weer wel. Je kan bv bij een Kaan Koffie in Schagen een proefpakket bestellen dat krijg je een x aantal zakjes van 250gram met bonen uit diverse streken van de wereld, melanges en singel bonen.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds een paar maanden een volautomaat.



Douwe Egerberts espresso smooth selection (te koop bij Makro, Sligro etc.)

Een pittige niet bittere maar erg zure koffie



DE excellent, de goudkleurige zak uit de supermarkt

Een lekkere koffie, niet bitter, heel licht zuur



En dan nu mijn favoriet

Lucaffe Mr. (De zwarte zak met het mannetje)

Niet bitter, niet zuur, maar wel een pittige volle koffiesmaak.

O.a. te koop bij kookpunt.
Ik ben heel lui en koop alleen bonen bij de supermarkt. Eigenlijk zou ik meer bij een koffiespeciaalzaak willen halen, maar ik word overweldigd door de enorme keuze en de supermarkt is makkelijk, hoef er niet speciaal naar toe. Dus van de supermarkt merken vind ik Illy en Lavazza het lekkerst, maar tegelijk ook het duurst. We kopen vaak Australian dark roast. DE doen we echt nooit, die zijn zo vet, lopen niet goed door de automaat heen.
Van de hema Dark Roast!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik haal meestal Barista bij Simon Levelt. Vind ik de lekkerste. Heb nu een zak Lagosta Dark roast gekocht bij de Sligro. Is ook goed.
Alle reacties Link kopieren
La Place bonen vind ik erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Voor dagelijks gebruik Hema dark roast expresso. Goede prijs kwaliteit. €7 voor een kilo



Voor speciale gelegenheden bonen van een speciaal zaak.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas eens een zak vers gebrande bonen bij een lokale koffiebrander gekocht. Het stomste dat ik ooit gedaan heb: al het andere is nu minderwaardig, maar die verse bonen zijn 2x zo duur...



Qua supermarktbonen ga ik voor Australian organic slow roasted beans. Beter dan de bekende Italiaanse merken en qua prijs tussen Lavaza en Illy in.
Man is gek op de bonen van Illy en Lavazza, maar in tijden waarin het even wat minder moet, vindt hij de espressobonen van Aldi een zeer goeie prijs/kwaliteitverhouding hebben.



Ik ben ook lui en haal ze bij de appie. Excellent Lungo. Prima bonen!
Wij hebben een Jura machine en gooien daar de bonen van Illy in.

Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Liefst bonen van de koffiespeciaalzaak.

Maar de gewone DE is prima, evenals bonen van de Aldi.
Het állerliefst versgemaald van Simon Levelt (welke is afhankelijk van de prijs;))

Daarna het liefst Illy, maar omdat die eigenlijk te duur is voor m'n hoeveelheid koffiedrinken, heb ik laatst bij de Makro de Simon Levelt Milano ontdekt.

Prima alternatief en nog goed betaalbaar ook:)
Alle reacties Link kopieren
Arabica (Goudmerk genoemd) vind ik het beste. Van de melanges vind ik die van Illy die in automaten worden gebruikt het beste. Ik weet niet of ze voor de particulier te koop zijn. Oh ja toch; ik zie idiote prijzen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lidl heeft goedkope Goudmerk maar ik koop altijd de maling. Ik neem aan ook Aldi. DE en AH heeft ze ook maar dan aanmerkelijk duurder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij Fascino kun je écht verse bonen bestellen. Maximaal een week eerder gebrand. Ik heb meestal de Espresso Emporio, die is echt heerlijk.



De mooiste en lekkerste espresso krijg je met bonen die een tot vier weken geleden gebrand zijn. Ook bij een speciaalzaak krijg je niet zulke verse bonen, daarom bestel ik ze altijd daar.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Het liefste Illy, maar meestal gaan hier de bonen Arabica Top Class van Coronel (online bij koffiediscounter of in Naarden) in de Jura. Supermarkt bonen gaan zeker niet in onze machine, over het algemeen zijn juist de goedkope bonen snel gebrand waardoor ze vettig zijn. En dat vet is slecht voor het maalsysteem van je apparaat.
Alle reacties Link kopieren
Lavazza, blauwe zak
Wij hebben hier een koffie winkel die brand zijn bonen zelf. Super lekker, niet goedkoop 17,00 per kilo. Ik vind zo ie zo de meeste bonen uit de supermarkt niet lekker, ik drink liever minder koffie dan vieze koffie. Alternatief als bonenzaak dicht is koop ik een blik illy. Heerlijke koffie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven