Traktatie (welke goed is voor de multiculturele samenleving)

22-05-2017 17:00 32 berichten
Lieve allemaal,

Morgen wil ik graag trakteren aan een groep van +- 20 man. Nu is de groep multicultureel. Ik had het plan brownies te maken. Nu heb ik allerlei verpakkingen in de winkel bestudeerd, maar zijn deze 'halal'? Zo niet wat is dan een goede optie? Groep is 16 - 19 jaar. Gelijke verdeling jongens/meiden.

Chips vind ik geen optie.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er niks van varkensvlees of alcohol in zit is het gewoon halal.

Lief dat je daar rekening mee houdt!
Stel Magnums of gelijk welk ander ijs?
Fruitsla?
Alle reacties Link kopieren
Fruitsla vind ik ook een goede.
Alle reacties Link kopieren
Raketjes waterijs .
IJsjes/fruitsla vind ik vanwege het weer eigenlijk ook wel een heel goed plan. :)
Alle reacties Link kopieren
Koelkoffer meenmen met diepvries elementen er in.
Je gaat zelf brownie's maken? Welke verpakkingen bekijk je dan? Die van het meel of de cacao?
Fee-de-Goede schreef:
22-05-2017 17:10
Je gaat zelf brownie's maken? Welke verpakkingen bekijk je dan? Die van het meel of de cacao?
eerlijk gezegd het kant en klaar pak waar alleen water bij moet.
Ik ben geen enorm goede keuken held. :-O$
Martje2801 schreef:
22-05-2017 17:13
eerlijk gezegd het kant en klaar pak waar alleen water bij moet.
Ik ben geen enorm goede keuken held. :-O$
Dan haal je bij de Turkse winkel een cakemix weet je zeker dat het halal is .
Gewoon ijs bij AH halen ook nog 25% korting deze week

https://www.ah.nl/bonus/week/21/segment/192773
Bananen pureren en in vormpjes in vriezer. Zelfgemaakt bananenijs.
Kan uiteraard ook met andere fruitsoorten.
Alle reacties Link kopieren
Babiica schreef:
22-05-2017 17:02
Zolang er niks van varkensvlees of alcohol in zit is het gewoon halal.
In heel veel snoep en dergelijke zit gelatine, en dat is vaak van varkensbotten. Er is al discussie onder imams geweest of haribo wel of niet mag, dus het gaat iets verder dan dat.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
22-05-2017 18:20
In heel veel snoep en dergelijke zit gelatine, en dat is vaak van varkensbotten. Er is al discussie onder imams geweest of haribo wel of niet mag, dus het gaat iets verder dan dat.
Het klopt dat er veel discussie over is, maar dat maakt gelatine dus niet verboden.
Pretzel66 schreef:
22-05-2017 17:21
Dan haal je bij de Turkse winkel een cakemix weet je zeker dat het halal is .
Dit en anders zou ik gaan voor waterijs ;-)
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
22-05-2017 18:22
Dit en anders zou ik gaan voor waterijs ;-)
Precies. Ik stem ook voor de ijsjes! (Als je die tenminste snel genoeg kunt uitdelen.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Babiica schreef:
22-05-2017 18:22
Het klopt dat er veel discussie over is, maar dat maakt gelatine dus niet verboden.
Ja, maar dan zal een deel van de moslims het dus nog steeds niet eten, juist vanwege die discussie.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
22-05-2017 18:23
Ja, maar dan zal een deel van de moslims het dus nog steeds niet eten, juist vanwege die discussie.
Om niet hier de discussie ook nog eens te voeren beroep ik me op het geluk dat er in cakemixen gelukkig geen gelatine zit en dat daar dus niet over nagedacht hoeft te worden ;).
Alle reacties Link kopieren
Babiica schreef:
22-05-2017 18:25
Om niet hier de discussie ook nog eens te voeren beroep ik me op het geluk dat er in cakemixen gelukkig geen gelatine zit en dat daar dus niet over nagedacht hoeft te worden ;).
Haha, ik heb het alleen maar aangegeven omdat TO anders misschien zou denken dat als het maar geen varkensvlees of alcohol was het altijd wel goed zou zijn, en ze zou zitten met een traktatie waar toch niet iedereen van kan genieten. Het is op het moment ook veel te warm voor een theologische discussie... :couple:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Pretzel66 schreef:
22-05-2017 17:21
Dan haal je bij de Turkse winkel een cakemix weet je zeker dat het halal is .
Of koekjes bij een Marokkaanse bakker, als die in de buurt is: lekker!!!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met dit weer gewoon een pak raketjes halen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
22-05-2017 18:32
Haha, ik heb het alleen maar aangegeven omdat TO anders misschien zou denken dat als het maar geen varkensvlees of alcohol was het altijd wel goed zou zijn, en ze zou zitten met een traktatie waar toch niet iedereen van kan genieten. Het is op het moment ook veel te warm voor een theologische discussie... :couple:
Ik snap je!
Ik had het juist expres niet genoemd omdat TO over cakemix sprak en daarmee niks van gelatine van doen zou hebben. Maar je hebt helemaal gelijk, thanks voor de aanvulling iig :high5:
Alle reacties Link kopieren
Nee geen raketjes natuurlijk....das typisch hollands en niet multiculti
Alle reacties Link kopieren
Als ik in Turkije / Marokko of ik weet niet waar ben, zou ik erg vreemd opkijken als iemand met een typische Nederlandse traktatie zou komen. Het lijkt me daarom logischer om in NL een typische NLse traktatie te geven. En met raketjes zit je ook niet zo met calorieën en allergieën.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven