Gezondheid alle pijlers

Rusteloze benen

12-02-2023 23:15 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik heb al jaren last van rusteloze benen. Ik heb er vooral last van als ik moe ben en moet gaan slapen maar het kan soms ook de hele dag door gaan. Een enkele keer trekt het ook door naar mijn armen.
Ik slikte hier magnesium voor maar dat helpt eigenijk steeds minder goed.
Is er hier iemand met tips of dingen die bij jullie werken? Ik wil het gebruiken van zwaardere medicijnen eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen.

Groetjes blauwedruif
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook al gebadderd met magnesium, of op je benen gespoten? Elke dag bananen eten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Even bij de huisarts testen of je vitamine tekort hebt?
Ik heb alles geprobeerd en heb dit al van jongs af aan. Het enige dat voor mij werkt is Pramipexol soms in combinatie met quetiapine, dus wel de medicijnen helaas.

Wel heb ik gemerkt dat ik een hele juiste balans moet hebben in beweging en rust. Teveel beweging of rust maakt het erger. Laat op de dag sporten maakt het ook erger. Seks, hoe vreemd dit ookal klinken maakt het minder erg. Nou ja een orgasme dan bedoel ik. Dat is het enige naast de medicijnen wat echt helpt. :"-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je overdag dan meer gelopen dan anders of heb je meer gehurkt of meer gesjouwd?
Heb je na het sporten goed uitgelopen (cooldown)?
Heb je dan koudere ledematen of maakt dat niet uit?
Zijn je beenaderen in orde?
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is een wisselwerking qua opname tussen vitamine d en magnesium geloof ik... misschien dat er even een tijdje bij innemen om te kijken wat het doet... de kans op een tekort erop is niet heel klein.
Lorem Ipsum
Ik heb het periodes in armen en benen. Echt om gek van te worden. Nog nooit een verband met iets gevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb het al mijn hele leven.
menstruatie, stress, alcohol en dan met name rode wijn zijn zaken die het verergeren.
ik slik in ernstigere periodes ook medicatie.

het enige wat bij mij verder een beetje helpt zijn wisselbaden, maar ook dat geeft helaas geen garantie
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
13-02-2023 02:16
Ik heb alles geprobeerd en heb dit al van jongs af aan. Het enige dat voor mij werkt is Pramipexol soms in combinatie met quetiapine, dus wel de medicijnen helaas.

Wel heb ik gemerkt dat ik een hele juiste balans moet hebben in beweging en rust. Teveel beweging of rust maakt het erger. Laat op de dag sporten maakt het ook erger. Seks, hoe vreemd dit ookal klinken maakt het minder erg. Nou ja een orgasme dan bedoel ik. Dat is het enige naast de medicijnen wat echt helpt. :"-(
Ik heb het ook al van jongs af aan erfenis van mijn vader.
Ik herken inderdaad wat je zegt te veel beweging of juist te weinig maakt het erger. Seks/orgasme maakt het minder.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
12-02-2023 23:20
Ook al gebadderd met magnesium, of op je benen gespoten? Elke dag bananen eten?
Ik heb geen bad. Magnesium op mijn benen wel geprobeerd maar dat helpt niet en gaat heel erg jeuken
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Seks werkt inderdaad ook goed ertegen
Alle reacties Link kopieren Quote
Magnesium citraat
Sunlight zeep in bed leggen.
Geen alcohol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb maar geacepteerd dat ik altijd met mijn benen wiebel.
Als ik zit te breien of haken is het minder.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
Probeer eens steunkousen te dragen. Deze kunnen vaak tegen rusteloze benen helpen. Deze kousen zien er tegenwoordig veel hipper uit dan vroeger.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
13-02-2023 02:16
Ik heb alles geprobeerd en heb dit al van jongs af aan. Het enige dat voor mij werkt is Pramipexol soms in combinatie met quetiapine, dus wel de medicijnen helaas.

Wel heb ik gemerkt dat ik een hele juiste balans moet hebben in beweging en rust. Teveel beweging of rust maakt het erger. Laat op de dag sporten maakt het ook erger. Seks, hoe vreemd dit ookal klinken maakt het minder erg. Nou ja een orgasme dan bedoel ik. Dat is het enige naast de medicijnen wat echt helpt. :"-(
Mijn mond viel open toen ik dit las, want ik had dit nog niet eerder gehoord en wist niet of ik het hier durfde te typen. In de tijd dat ik het ergste last had van restless legs (tijdens mijn zwangerschap) was een orgasme werkelijk het enige dat lang genoeg rust gaf om in slaap te vallen... Na mijn zwangerschap merk ik dat ik er gevoeliger voor blijf. Bij mij wordt het erger als ik niet genoeg beweeg. Als ik lekker sport in de sportschool (krachttraining) heb ik nergens last van.

Heel vervelend TO, ik vond het echt super super naar toen het op z'n ergst was. Kon niet slapen, niet op de bank zitten, niet liggen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had het zelf niet in de gaten, maar het kwam boven drijven tijdens een slaaponderzoek. Ik sliep niet en dat kwam door de rusteloze benen.
Nu medicatie en ik slaap als een roos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee.
Nooit last van gehad, tot de zomer van 2021, van het ene op het andere moment.
Twee dagen later had ik een positieve zwangerschapstest in handen :hyper:
Ik had de hoop dat het na het ontzwangeren weer zou verdwijnen, maar helaas. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Ik heb een beroep waarbij ik veel sta en loop en ik merk echt dat dat een negatieve invloed heeft; alleen op zondagavond is het goed te doen.
Ik ga eens investeren in steunkousen, heeft iemand aanraders?
En mensen die pramipexol gebruiken: kan je dat ook ‘zo nodig’ slikken? Ik overweeg naar de HA te gaan ervoor maar wij willen misschien over niet al te lang voor een tweede kindje gaan en dan kan ik het toch niet slikken…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb compressie kousen van bij de fysiotherapeut. Ze zijn op maat gemeten, zien eruit als dikke zwarte panty's, zitten lekker strak en sindsdien geen onrustige benen meer. Bij mij bleek het te liggen aan spataderen, je ziet het niet, ze zitten echt in mijn kuit ergens verborgen.

Mijn moeder heeft compressie kousen van bij de kruidvat en die doen ook goed hun werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook al jaren milde klachten, nadat ik vorig jaar mijn rug brak werden de klachten ineens heel erg.
Omdat ik een stabiele breuk had dacht de chirurg niet dat daar de klachten vandaan konden komen. Heb toen ook nog een spatader onderzoek gehad maar die had ik gelukkig niet.
De chirurg heeft mij daarna doorgestuurd naar de neuroloog. Ik ben daar geweest en heb ijzertabletten gekregen. Mijn ferritine was niet te laag maar de neuroloog vertelde dat ze regelmatig zien dat bij mensen met RLS een waarde van onder de 100 soms de klachten kan verergeren.
Bij mij hebben de ijzertabletten aanzienlijk geholpen, van elke dag heftige klachten en er niet door kunnen slapen naar gemiddeld ongeveer 2 dagen per week nog mildere klachten.

Aanvulling: rode wijn verergerd bij mij aanzienlijk de klachten.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 13-02-2023 12:07
Reden: Kleine aanpassing gedaan
18.32% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Honingbij_ schreef:
13-02-2023 11:02
Ik lees even mee.
Nooit last van gehad, tot de zomer van 2021, van het ene op het andere moment.
Twee dagen later had ik een positieve zwangerschapstest in handen :hyper:
Ik had de hoop dat het na het ontzwangeren weer zou verdwijnen, maar helaas. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Ik heb een beroep waarbij ik veel sta en loop en ik merk echt dat dat een negatieve invloed heeft; alleen op zondagavond is het goed te doen.
Ik ga eens investeren in steunkousen, heeft iemand aanraders?
En mensen die pramipexol gebruiken: kan je dat ook ‘zo nodig’ slikken? Ik overweeg naar de HA te gaan ervoor maar wij willen misschien over niet al te lang voor een tweede kindje gaan en dan kan ik het toch niet slikken…

Ik mag er 4 per dag innemen. Meestal neem ik er 2 in tussen 18.00 en 19.00 en dan nog 2 voordat ik ga slapen.

Alcohol verergerd het ook aanzienlijk. Avondje stappen en drinken eindigt steevast in een hele slechte nacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
die rode wijn heb ik ook. Alcohol op zichzelf is al een factor die verergerd zeker rond de menstruatie maar rode wijn is het ergste van alles
Poesiemauw schreef:
13-02-2023 10:54
Mijn mond viel open toen ik dit las, want ik had dit nog niet eerder gehoord en wist niet of ik het hier durfde te typen. In de tijd dat ik het ergste last had van restless legs (tijdens mijn zwangerschap) was een orgasme werkelijk het enige dat lang genoeg rust gaf om in slaap te vallen... Na mijn zwangerschap merk ik dat ik er gevoeliger voor blijf. Bij mij wordt het erger als ik niet genoeg beweeg. Als ik lekker sport in de sportschool (krachttraining) heb ik nergens last van.

Heel vervelend TO, ik vond het echt super super naar toen het op z'n ergst was. Kon niet slapen, niet op de bank zitten, niet liggen...

Ja bijzonder he? Ik heb het eens gegoogled omdat ik merkte dat het dan minder was en je kunt het idd terugvinden. De stofjes die je aanmaakt met een orgasme zorgen voor minder last van restless legs. Een hele fijne bijwerking dus...
Alle reacties Link kopieren Quote
Steunkousen en ijzer ga ik eens nazoeken.
Ik heb het vooral als ik ga slapen en helemaal in de zomer als het warmer is. Of nu in de winter als mijn benen en voeten koud waren en snel opwarmen.
Ik heb het al vanaf dat ik kind ben dus spataderen lijkt mij dan niet zo snel de oorzaak.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja de Sunlight hielp tijdens m’n zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
De sunlight? Daglichtlamp bedoel je?

Ik heb er even medicijnen voor geslikt. Het eerste doosje werkte prima, bij het 2e doosje kreeg ik er angstaanvallen van. Na 2 pillen durfde ik niet meer. Bovendien had ik toen magenesium ontdekt, en dat hielp voldoende, nog steeds eigenlijk.

Wat mij verder helpt:
- benen omhoog op de bank ‘s avonds, met een kruikje om warme voeten te krijgen. Dan worden mijn benen wel eerst onrustig, maar ‘s nachts in bed is het dan over. (Alsof het bloed gaat stromen van de warmte ofzo)
- Stretchen als ik er last van krijg of al eerder. Regelmatig yoga helpt ook.
- paracetamol. Volgens de huisarts kan het in theorie niet helpen, maar bij mij helpt het wel en het is een stuk onschuldiger dan de zware medicijnen.
- been massage, vooral in de kuiten. Mijn man kan dat heel pijnlijk masseren, waardoor het wel wekenlang weg blijft. Fysiotherapeut kan dat ook. (Als je spanning hebt in de kuiten of andere spieren dus).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven