Shakshuka

21-07-2017 09:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie in Israël leerde ik dit gerecht kennen. Je kan het daar werkelijk op elke straathoek op elk tijdstip van de dag krijgen, en het is zo lekker! Dit wil ik in Nederland ook. Zelf kan ik absoluut niet koken, dus ik zoek een restaurant waar dit op de kaart staat. Na een google-tocht vond ik een bistro (D&A hummus) in Amsterdam, maar weet iemand anders nog een andere plek? Zijn er meer liefhebbers en / of mensen die ervaringen hebben met restaurants waar dit te krijgen was en hoe goed was het daar?
Spreuken 18:2
ik wist niet wat het was dus heb het opgezocht.
Lijkt me lekker! en simpel
Enne...je hoeft niet te kunnen koken om dit te maken lijkt me:

https://chickslovefood.com/recept/shakshuka/

Ik heb geen tips voor restaurant die dit serveren.
Wij eten dat weleens, maar wij maken het zelf. Met geitenkaas is het lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk kan het zijn??

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -shakshuka
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Koop het boek van ottolenghi, zowel Jeruzalem als Plenty staat het in, en probeer het eens. Absoluut niet kunnen koken, vind ik zo gek. Koken is vooral oefenen.
Ik maak het trouwens wekelijks. Favoriet recept van ons allemaal thuis.
Alle reacties Link kopieren
vera78 schreef:
21-07-2017 10:25
ik wist niet wat het was dus heb het opgezocht.
Lijkt me lekker! en simpel
Enne...je hoeft niet te kunnen koken om dit te maken lijkt me:

https://chickslovefood.com/recept/shakshuka/

Ik heb geen tips voor restaurant die dit serveren.
Dank voor de link. Met niet kunnen koken bedoel ik dat ik er zelfs niet in slaag om van die kleine pizza-dingetjes in een oven goed warm te maken. Pasta met potje is het enige dat nog enigszins eetbaar wordt, als ik zelf kook.

Maar als dit de enige optie is, dan misschien maar gewoon heel vaak proberen, tot het uiteindelijk lukt.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Bij Creme in Den Bosch staat het als anti-kater ontbijt op het menu. Volgens mijn man is het erg lekker. Sowieso een leuk tentje. En volgens mij had ik het ook voorbij zien komen op de kaart bij dat café van Gordon, weet even de naam niet meer.
Alle reacties Link kopieren
als je dit al niet kan maken vraag ik me af hoe vaak je uit eten gaat ....
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
21-07-2017 11:25
als je dit al niet kan maken vraag ik me af hoe vaak je uit eten gaat ....
Zeker een paar keer per week :)

Maar wie weet, alles is te leren.

Dank voor de gegeven tips, ik ben er toch weer wat verder mee gekomen.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben ze het bij Little Collins in de Pijp in Amsterdam weleens op de kaart staan.

Waar zoek je, TO? Want als je in Maastricht woont heb je misschien niet zo veel aan deze tip.

En inderdaad, als je één gerecht zou willen leren maken is dit denk ik wel een goede. Al vind ik het zelf nog best lastig om de eieren perfect te krijgen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
21-07-2017 11:50
Volgens mij hebben ze het bij Little Collins in de Pijp in Amsterdam weleens op de kaart staan.

Waar zoek je, TO? Want als je in Maastricht woont heb je misschien niet zo veel aan deze tip.

En inderdaad, als je één gerecht zou willen leren maken is dit denk ik wel een goede. Al vind ik het zelf nog best lastig om de eieren perfect te krijgen.
Ja hoor, dan doe ik gewoon een keer een dagje Maastricht. Maar in de Randstad heeft wel mijn voorkeur.

Ik vind het al lastig om een ei te koken en slaag er al helemaal niet in dat zo te doen dat iemand anders het lekker vindt. Pocheren in een pittige tomatensaus klinkt dan als heel wat bruggen verder, maar goed, als ik het niet probeer, lukt het zeker niet.
Spreuken 18:2
In Spanje of Mexico, eten ze dat ook, daar heet het Huevos rancheros( als ik het goed schrijf, taal en ik zijn geen vriendjes)
Google maar eens op Huevos rancheros.
Alle reacties Link kopieren
In Amsterdam heb je een restaurant waar ze een overheerlijke shakshuka serveren!

Het heet Hummus!
Alle reacties Link kopieren
Rooosjee schreef:
21-07-2017 12:51
In Amsterdam heb je een restaurant waar ze een overheerlijke shakshuka serveren!

Het heet Hummus!
Euh..... dat staat toch al in de OP?
Alle reacties Link kopieren
Soldanella schreef:
21-07-2017 14:55
Euh..... dat staat toch al in de OP?
Dat was inderdaad de enige die ik had kunnen vinden :) Overigens was het ook te krijgen op de Parade.

Dank voor de tips. Die Huevos Ranceros zijn wel iets anders (met tortilla en bonen) maar zien er ook heerlijk uit. Ga ik onthouden en gewoon eens proberen. Proberen te eten, bedoel ik, niet koken :)
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
21-07-2017 11:50
Al vind ik het zelf nog best lastig om de eieren perfect te krijgen.
je kunt het gerecht ook gewoon maken zonder ei, en die apart pocheren en voor het opdienen toevoegen .
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
redfox3 schreef:
21-07-2017 16:31
je kunt het gerecht ook gewoon maken zonder ei, en die apart pocheren en voor het opdienen toevoegen .
Dit doe ik zelf ook altijd, ik vind ze zelf iets te "snotterig" blijven als ik ze pocheer in het gerecht. Dus ik pocheer ze apart en leg ze dan er op.
Bij Manamana in de pijp, een super leuk en lekker restaurantje. Ze hebben geen officiële website alleen een Facebook pagina (gerecht met gefrituurde bloemkool is ook een aanrader daar).

https://m.facebook.com/manamana-Amsterd ... 344542179/
Alle reacties Link kopieren
De Turkse versie daarvan (Menemen heet dat) maak ik vaak voor man en kind.
Supersimpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven