Paprika's over: iets maken wat je kan invriezen

21-10-2017 14:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee paprika's liggen, een groene en een rode. Ze zijn al gerimpeld dus moet er snel wat mee maken, liefst iets wat je in kan vriezen omdat ik voor de komende paar dagen al andere plannen heb voor het eten. Bijvoorbeeld een soort basis voor een saus of een soort pesto ofzo?

Wie heeft er goede ideeën over wat te maken! Als ik google vind ik alleen grillen en ovengerecht enz maar ik wil graag juist andere ideeën waar ik zelf niet op zou komen.
Alle reacties Link kopieren
Is paprikasoep een idee? Meestal zitten daar maar 2 of 3 paprika's en is de basis vooral ui en tomaat.
Alle reacties Link kopieren
De paprika's snijden en in een zakje invriezen. En dan gebruiken wanneer je het nodig hebt. Doen wij heel vaak en gaat prima in sausen e.d. Niet in de salade. Zeker nu de paprika's zo goedkoop zijn, ligt mijn vriezer vol.
Paprika snijden in invriezen :-) Zit een hoop vocht in, dus die kun je prima invriezen. Zeker als je ze daarna in een pastasaus ofzo gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
De paprika's grillen en inmaken in olie.
Heb je tomaten in huis? Dan kun je er een charmilla mee maken.
Die eet je warm of koud. Kan overal bij.
Alle reacties Link kopieren
Van invriezen worden ze wel zompig. Maar wat heb je tegen grillen? Gegrild zijn ze namelijk prima in te vriezen en lekker door de sla, bij vlees, door de sperziebonen...
Ik vries ze gewoon in.
Maar parikasoep maken is ook lekker en ook invriesbaar.
Paprika-tomatensoep.
Alle reacties Link kopieren
Soep klinkt goed! Charmilla zal ik eens googelen wat dat is.

Grillen heb ik op zich niks op tegen alleen de recepten die ik vond waren meer bedoeld om meteen op te eten.

Bedankt voor de tips!
Gevulde paprika. Kun je per stuk invriezen of per twee. En er op moment dat je ze gaat eten rijst bijkoken bijvoorbeeld.
Broodspread van maken kan ook. Paar dagen houdbaar in koelkast.
Ik zag laatst in een huisvrouwenprogramma iemand paprika's roosteren boven een gaspit. Is dat de officiële manier? Het zag er in ieder geval lekker makkelijk uit. Die geroosterde paprika kun je prima invriezen. Ik koop altijd van die zakken gegrilde groente uit de diepvries. Dat is overal lekker bij.
MinkeDeWit schreef:
21-10-2017 17:14
Ik zag laatst in een huisvrouwenprogramma iemand paprika's roosteren boven een gaspit. Is dat de officiële manier? Het zag er in ieder geval lekker makkelijk uit. Die geroosterde paprika kun je prima invriezen. Ik koop altijd van die zakken gegrilde groente uit de diepvries. Dat is overal lekker bij.
Oh ja! Lekker idee!
Alle reacties Link kopieren
Paprika soep maken :heart: en anders zou ik ze in stukjes snijden en dan invriezen. Als je dan een keer pasta oid gaat maken kun je ze een paar minuten voordat ze in de saus gaan uit de vriezer halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven