Ontbijten

16-01-2018 19:24 42 berichten
Ik ben opzoek naar gezonde en vullen ontbijt recepten.
Nu eet ik elke dag brood, wat ik niet heel lekker vind.
Wat ik niet lekker vind zijn smoothies.
Voor de rest sta ik open voor veel. Liefst wat binnen 5 a 10 minuten klaar kan zijn.
Kom maar op met de recepten...
Overnight oats:
https://uitpaulineskeuken.nl/2013/09/ov ... tbijt.html

Havermoutpap met banaan

roerei met toast
overnight oats!

Havermout (40gr) net laten onderlopen met water/amandelmelk/melk/zoiets, afdekken, nachtje laten staan in de koelkast. Dag vooraf diepvriesfruit in bakje doen en ook in koelkast.
's Ochtends oats doorroeren met drupje citroen (niet per se nodig) en het fruit!
Denk aan:

Yoghurt/kwark met musli/zaden/noten en fruit (persoonlijk ben ik voor de Skyr variant, is lekker dik en zit vol eiwitten :) )

of

Havermout (met lijnzaad/banaan/noten/rozijnen en kruiden)
Hawelry schreef:
16-01-2018 19:27
overnight oats!

Havermout (40gr) net laten onderlopen met water/amandelmelk/melk/zoiets, afdekken, nachtje laten staan in de koelkast. Dag vooraf diepvriesfruit in bakje doen en ook in koelkast.
's Ochtends oats doorroeren met drupje citroen (niet per se nodig) en het fruit!
^^^ ook een heerlijk alternatief!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dat ook eens proberen! Al zovaak gelezen / gezien op internet, maar nog nooit gedaan. Gelijk dalijk maar klaarzetten :)

Wat ik zelf vaak eet:
1 stuks fruit: banaan / peer / kiwi
en een bakje met iets sojavla (karamel) en muesli zonder suiker etc
Alle reacties Link kopieren
havermoutpap (allerlei variaties, ik vind met banaan en cacao en honing lekker, of met abrikozen, kardemom en honing, of met appel, rozijnen en kaneel)

kwark met noten/fruit

roerei met groenten
Hier kan ik iets mee
Alle reacties Link kopieren
Gebakken ei met spek en een bruine boterham. Zo klaar en je zit vol tot aan de lunch. (Duikt vast weg voor de 'ongezond en vet' opmerkingen :P Eiwitten vullen enorm en vet heb je ook echt gewoon nodig.)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
16-01-2018 19:34
Gebakken ei met spek en een bruine boterham. Zo klaar en je zit vol tot aan de lunch. (Duikt vast weg voor de 'ongezond en vet' opmerkingen :P Eiwitten vullen enorm en vet heb je ook echt gewoon nodig.)
Ik vind koude pizza, overgebleven van de vorige avond lekker als ontbijt.
Nog erger :proud:

Oudblond schreef:
16-01-2018 19:34
Gebakken ei met spek en een bruine boterham. Zo klaar en je zit vol tot aan de lunch. (Duikt vast weg voor de 'ongezond en vet' opmerkingen :P Eiwitten vullen enorm en vet heb je ook echt gewoon nodig.)
Ik kom bij je ontbijten!! :hello:
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
16-01-2018 19:40
Ik kom bij je ontbijten!! :hello:
Gezellig! Ik wissel af met dim sum. Ook snel gestoomd en heerlijk 's ochtends met wat rijst. En een flinke kop soep met een cracker gaat er als ontbijt ook in. Valt het op dat ik ook niet zo van de boterhammen ben? Van alleen wat melkproduct met fruit en een handje vezels val ik na een uurtje om.
oudblond wijzigde dit bericht op 16-01-2018 19:46
12.97% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik eet vaak een bakje warme havermout met een banaan. En als mezelf iets lekkers gun doe ik er ook nog een beetje honing of maplesyrup doorheen :)
Alle reacties Link kopieren
Oh foutje....je houdt NIET van Smoothies😬
fring wijzigde dit bericht op 16-01-2018 19:46
Reden: Foutje
88.63% gewijzigd
Ik ontbijt eigenlijk nooit en als ik het al doe is het met een boterham.

Maar bestaan Frosties nog?
Ofwel droog te eten, ofwel melk erover.
Nasi goreng meestal.
Of datgene wat over was van de avond er voor. Ik ben Indo, ik ben niet anders gewend.
Ik snap niets van die al koude, zoete onbijtjes. Ik word heel naar van zo'n ijskoude plens overnight oats.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
16-01-2018 19:47
Ik ontbijt eigenlijk nooit en als ik het al doe is het met een boterham.

Maar bestaan Frosties nog?
Ofwel droog te eten, ofwel melk erover.
Val jij na een paar uurtjes dan niet om? Ik ga gewoon trillen en heb het koud als ik 2 uur nadat ik opgestaan ben nog niets heb gegeten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Kwark, bosvruchten en muesli

Kwark, appel, kaneel en muesli

Banaan ei Pannenkoekjes
Oudblond schreef:
16-01-2018 19:57
Val jij na een paar uurtjes dan niet om? Ik ga gewoon trillen en heb het koud als ik 2 uur nadat ik opgestaan ben nog niets heb gegeten.
Daar wen je aan, ik ontbijt ook niet en krijg ook echt niks naar binnen zo vroeg op de dag. Rond een uur of 10 krijg ik honger.

Heb wel een tijdje yoghurt met muesli gegeten, dan zit ik na een bakje wel echt bomvol.
Oudblond schreef:
16-01-2018 19:57
Val jij na een paar uurtjes dan niet om? Ik ga gewoon trillen en heb het koud als ik 2 uur nadat ik opgestaan ben nog niets heb gegeten.
Nope, gaat meestal probleemloos.

Voor die enkele keer dat ik toch honger heb, heb ik meestal wel een boterham mee.
Maar meestal gaat die 's avonds of na 2 à 3 dagen niet-opgegeten de vuilbak in.

De helft van de tijd is er overigens altijd wel iets eetbaars te vinden aan 't koffie-apparaat op mijn werk :-D.
Ofwel iemand die jarig is, ofwel overschot koekjes van vergaderingen, ofwel weer iemand die wafeltjes verkocht voor de hobby-vereniging van zijn kinderen.
(En nope ... Honger heb ik dan niet. Zin wel.)
Fijn dat jullie zo meedenken.
Krijg al bijna zin om te ontbijten. Moet wel eerst langs de winkel
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
16-01-2018 19:51
Nasi goreng meestal.
Of datgene wat over was van de avond er voor. Ik ben Indo, ik ben niet anders gewend.
Ik snap niets van die al koude, zoete onbijtjes. Ik word heel naar van zo'n ijskoude plens overnight oats.
Ik snap er ook geen hol van. Waarom zou je koude havermout eten als je het lekker warm kan eten.
Ik maak het wel gewoon 's avonds en zet het dan incl. fruit in de koelkast. Als ontbijt gooi ik het dan 3 minuten in de magnetron en dan heb ik gewoon warm ontbijt.
Het is dat wij nooit eten over hebben (mijn meneer maakt de pan gewoon leeg), anders zou ik ook wel eens met restjes ontbijten.

Dat is dan ook gelijk mijn tip.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik ontbijt vaak met een mug-cake.

Ei losroeren in een soepkom, havermout er bij, doorroeren. Rijpe banaan in stukjes snijden en een beetje prakken. Wat geraspte kokos er bij. Doorroeren. 2,5 minuut op vol vermogen in de magnetron.
Je mug-cake los schudden, ik sort hem in een bakje en eet hem een half uur later op mijn werk op: ik vind hem lauw het lekkers.

Het vult goed, is zo klaar en je kunt er allerlei fruit in doen.
Google maar eens op mug cake.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
16-01-2018 20:08
Daar wen je aan, ik ontbijt ook niet en krijg ook echt niks naar binnen zo vroeg op de dag. Rond een uur of 10 krijg ik honger.

Heb wel een tijdje yoghurt met muesli gegeten, dan zit ik na een bakje wel echt bomvol.
Daar kan ik me niets bij voorstellen. Lijkt me wel relaxed! Ik heb wat gezondheidsproblemen waardoor het ook gewoon beter is om mijn spijsvertering voortdurend gaande te houden en + 10 kg is hier al jarenlang de wens van de gedachte ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik moet ochtends ook eten. Anders kan ik niet goed functioneren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven