verloren recepten

25-04-2018 22:30 127 berichten
Ontstaan vanuit een ander topic. Welke recepten maakte jij vroeger die je nu kwijt bent en zo graag nog eens zou willen maken? Ik had vroeger, zo'n 30 jaar geleden, een recept dat op de pakjes groentesaus van honig stond. Spaghetti met varkenspoulet, paprika, prei, champignons, blikje ananas in stukjes en binden met de groentesaus. Was echt heerlijk! Heb het vorig jaar, minstens 25 jaar na dato nog eens geprobeerd maar leek er niet eens op.

Ik heb wel meer vergeten recepten. Wie ook? Mss kunnen we elkaar helpen aan de recepten van toen?
Witte bonen in tomatensaus schotel, recept stond op het potje van de witte bonen in tomatensaus van Hak. Het was een soort klein boekje.

Er ging bloemkoolroosjes in, ananas, kip, veel kerrie en natuurlijk de witte bonen in tomatensaus. Het was erg lekker maar het recept ben ik helaas met de jaren kwijtgeraakt.

O ja, en witte peper. Was in de tijd dat witte peper vaker werd gebruikt dan zwarte peper :)
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:48
13.49% gewijzigd
Indische tomatensoep. Volgens mij gingen er ieder geval gezeefde tomaten, een zakje gedroogde nasigroenten en kleine blokjes ham in. Heb het later nog een paar keer geprobeerd te maken, deels uit mijn hoofd, deels met andere recepten die ik op internet vond, maar het kwam er niet eens in de buurt. Zo jammer.
En een pasta-ovenschotel. Was met macaroni, maar dan die kleine schelpjes-variant. Er gingen erwtjes door en verder was het volgens mij gewoon met gehakt en een tomatensaus. Weet niet meer wat er verder nu zo speciaal aan was, maar ik weet wel dat ik 'm toen lekker vond.
Alle reacties Link kopieren
Een spaghetti ovenschotel, hij kwam uit het libelle boek van m'n moeder maar ik had het recept zo ontzettend aangepast dat ik het nu niet meer weet. Toen kookte ik het elke week, nu een hele tijd niet en ben ik het kwijt. Erg jammer. Ik weet nog dat er mosterd door de tomaten saus ging die het een hele lekkere smaak gaf op de een of andere manier. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat als je een recept van 20 jaar geleden terug vindt het erg tegen valt.
De huiselijke kookkunst is er sterk op vooruit gegaan en we zijn nu best wel verwend in vergelijking met 20 jaar of langer geleden.
Oh, die witte peper. Vroeger thuis hadden we alleen witte peper. Ik wist niet beter en vond er niets mis mee.
Nu gebruik ik alleen nog maar zwarte peper, en dan ook nog uit een molentje.
Paar jaar geleden ergens witte peper gebruikt omdat ze geen zwarte hadden. En vond het gewoon vies.
Bobby-Pin schreef:
25-04-2018 22:41
Witte bonen in tomatensaus schotel, recept stond op het potje van de witte bonen in tomatensaus van Hak. Het was een soort klein boekje.

Er ging bloemkoolroosjes in, ananas, kip, veel kerrie en natuurlijk de witte bonen in tomatensaus. Het was erg lekker maar het recept ben ik helaas met de jaren kwijtgeraakt.

O ja, en witte peper. Was in de tijd dat witte peper vaker werd gebruikt dan zwarte peper :)
Ow, die herinner ik me nog die receptenboekjes op de potten hak! Als we nu een aantal recepten van vroeger bij elkaar sprokkelen van de bekende merken (vaak ondergebracht bij Unilever ofzo) ga ik ze mailen!
Alle reacties Link kopieren
normandina schreef:
26-04-2018 00:25
Ow, die herinner ik me nog die receptenboekjes op de potten hak! Als we nu een aantal recepten van vroeger bij elkaar sprokkelen van de bekende merken (vaak ondergebracht bij Unilever ofzo) ga ik ze mailen!
Top idee, krijgen we nog iets voor onze 1,4 miljard euro p/j!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zoekt al jaren een recept van "dikke koek".
Het is een koek die zijn oma maakte.
Het stond heel lang in te dikken op een petroleumstelletje volgens de verhalen.
En het werd met stroop gegeten.
Het is een recept uit West-Friesland, als iemand het weet dan wordt mijn man heel gelukkig.
Het is geen balkenbrij.
normandina schreef:
26-04-2018 00:25
Ow, die herinner ik me nog die receptenboekjes op de potten hak! Als we nu een aantal recepten van vroeger bij elkaar sprokkelen van de bekende merken (vaak ondergebracht bij Unilever ofzo) ga ik ze mailen!
Goed idee!
Ze zullen vast wel een receptenarchief hebben. Wordt dit naast een leuk topic ook nog een spannend topic :D
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
25-04-2018 22:41
Witte bonen in tomatensaus schotel, recept stond op het potje van de witte bonen in tomatensaus van Hak. Het was een soort klein boekje.

Er ging bloemkoolroosjes in, ananas, kip, veel kerrie en natuurlijk de witte bonen in tomatensaus. Het was erg lekker maar het recept ben ik helaas met de jaren kwijtgeraakt.

O ja, en witte peper. Was in de tijd dat witte peper vaker werd gebruikt dan zwarte peper :)
Bloemkool in roosjes snijden en deze kort koken.

Kipfilet marineren met peper, zout en veel kerrie dan bakken en in stukjes snijden.



De bloemkoolroosjes en stukjes kip bij de witte bonen in tomatensaus toevoegen, nog wat kerrie erbij doen en een theelepeltje chopped knoflook.

Alles door elkaar roeren en op het laatst stukjes ananas er doorheen doen, heel even nog laten pruttelen en dan serveren.
viewtopic.php?f=14&t=240928&start=#p16818801
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
26-04-2018 00:37
Mijn man zoekt al jaren een recept van "dikke koek".
Het is een koek die zijn oma maakte.
Het stond heel lang in te dikken op een petroleumstelletje volgens de verhalen.
En het werd met stroop gegeten.
Het is een recept uit West-Friesland, als iemand het weet dan wordt mijn man heel gelukkig.
Het is geen balkenbrij.
http://www.smulweb.nl/recepten/759147/G ... dikke-koek
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
25-04-2018 22:45
Een spaghetti ovenschotel, hij kwam uit het libelle boek van m'n moeder maar ik had het recept zo ontzettend aangepast dat ik het nu niet meer weet. Toen kookte ik het elke week, nu een hele tijd niet en ben ik het kwijt. Erg jammer. Ik weet nog dat er mosterd door de tomaten saus ging die het een hele lekkere smaak gaf op de een of andere manier. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer.
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-re ... en-mosterd

https://myfoodblog.nl/recipe/ovenschote ... aktballen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heuh BGB, en mijn spaghetti dan?
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
25-04-2018 22:45
Een spaghetti ovenschotel, hij kwam uit het libelle boek van m'n moeder maar ik had het recept zo ontzettend aangepast dat ik het nu niet meer weet. Toen kookte ik het elke week, nu een hele tijd niet en ben ik het kwijt. Erg jammer. Ik weet nog dat er mosterd door de tomaten saus ging die het een hele lekkere smaak gaf op de een of andere manier. Maar hoe het precies zat weet ik niet meer.
https://www.bol.com/nl/f/het-grote-libe ... /30529318/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
normandina schreef:
26-04-2018 00:45
Heuh BGB, en mijn spaghetti dan?
die staat niet op de kaart... @(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd BGB, ik heb het direct naar mijn man geappt.
Ik hoop dat dit hem is, hij heeft zelf ook gegoogled maar niet kunnen vinden, zègt hij.
Zou toch wat zijn zeg dat jij het direct vindt.
Bedankt alvast.

Het kan ook zijn dat zijn oma het iets aangepast had en dat hij het daarom niet kon vinden omdat het net iets anders bevat.

Broeder werd ook vaak genoemd als we het in gesprekken er over hadden, maar dat is het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
normandina schreef:
26-04-2018 00:45
Heuh BGB, en mijn spaghetti dan?
ik ben druk bezig :-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat een leuk topic! Ik lees even mee.

Ik heb niet echt dat ik vergeet hoe ik gerechten maak gelukkig. Maar ik heb wel dat ik gerechten gewoon helemaal vergeet. Dat ik ze een tijdje heel veel had gegeten en dan ik er dan gewoon niet meer aan denk. En dan ineens jaren later kan het weer terugkomen. Maar dan weet ik wel hoe ik het ongeveer maakte gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
http://www.tournedos.nl/pasta/Macaroni+ ... nanas.html

Dit komt er het dichtst bij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.smulweb.nl/recepten/1020212/ ... it-de-oven

Of is het meer zoiets ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder maakte veoeger altijd citrus sneeuw, een recept uit volgens mij de allerhande. Toetje met gelantine en citrusvruchten. Gezocht, maar kan het helaas niet meer vinden. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
http://www.honig.nl/en/products/mixen-sauzen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kris33 schreef:
26-04-2018 01:01
Mijn moeder maakte veoeger altijd citrus sneeuw, een recept uit volgens mij de allerhande. Toetje met gelantine en citrusvruchten. Gezocht, maar kan het helaas niet meer vinden. Iemand een idee?
http://www.smulweb.nl/recepten/237377/R ... usvruchten



zie je geen plaatje wat er op lijkt ? https://www.google.nl/search?q=Toetje+m ... 36&bih=747
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven