Weten jullie wat dit is?

09-06-2018 22:34 20 berichten
Een lang verhaal kort, ik heb een tijdje geleden op een braderie iets overheerlijks gekocht, maar ik heb geen flauw idee wat het is/hoe het heet. Ik wil het erg graag weten, want dit MOET ik nog een keer kopen, zo lekker!

De kraam verkocht een soort van salades/smeersels met hele turkse broden. Ik heb 3 smaken gekocht, iets met knoflook, iets met rucola en feta en iets met mango. Maar ik kan echt niet thuisbrengen wat het precies was.

Wie kan/wil mij helpen? Wat is het? Waar kan ik het kopen in brabant? Alvast enorm bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat precies, maar heb je niet op elke weekmarkt zo’n Marokkaanse/Turkse kraam staan met smeersels en Turks brood enzo?
Alle reacties Link kopieren
Hummus of chutney misschien
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
De meeste grote markten hebben tegenwoordig wel zo’n kraam hoor.
Alle reacties Link kopieren
Smeersel meenemen naar een Turkse winkel om hen het te vragen?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als humus, mango-humus en rucola-fetatapenade?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
en als het niet op de weekmarkt is, dan wel de braderie en dat seizoen is ook weer begonnen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik weet wat je bedoelt. Die turken zijn hier ook weleens geweest en die smeersels waren inderdaad heel lekker. Vooral die met mango. Maar ik heb nog nooit kunnen achterhalen wat het nou precies was. Ik denk dat het misschien Turkse yoghurt was met mango en chilipeper erin, maar dat moet ik nog eens proberen.
Het was een eenmalige braderie hier in het dorp, woon nogal afgelegen... dus ik denk niet dat ze nog een keer zullen komen. Maar alvast bedankt voor het meedenken allemaal :)

Humus was het niet, want dat eet ik geregeld, het was heel stevig van structuur, net zo dik als boter zeg maar. En ergens heeft het ook wat van zuivel weg, maar zooo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Was het ajvar ? (gemaakt van paprika, aubergine, olie en zout en kruiden/specerijen)
zazamaenade wijzigde dit bericht op 10-06-2018 09:39
1.19% gewijzigd
nounou
Nee ook niet, het had een feta achtige ondertoon
Alle reacties Link kopieren
O.a. In Helmond staat zo’n kraam op de markt. Ik weet van diverse mensen uit de omliggende dorpen dat ze speciaal daarvoor naar Helmond gaan. En ik ga daar ook niet weg zonder veel bakjes smeersels 😇
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Super bedankt voor de tip! Dat is 45 min rijden, maar zeker de moeite waard :)
Alle reacties Link kopieren
chandalier schreef:
10-06-2018 00:31
Nee ook niet, het had een feta achtige ondertoon
Oh, dat hebben ze bij mij bij de Marokkaanse winkel altijd, dat is gewoon een soort roomkaas. Op basis van feta inderdaad.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fetadippies
staafmixer in de feta en wat je er nog meer doorheen wil jumjum
Amba!
Alle reacties Link kopieren
fetaspreads
Alle reacties Link kopieren
Op de Woenselse markt op zaterdag in Eindhoven staan ze en op maandag in Veldhoven.
Feta dips inderdaad.
Veldhoven is nog dichterbij :) bedankt! Ik ga kijken of ik zelf een feta dip kan maken, hopelijk komt die in de buurt...
Alle reacties Link kopieren
Ktipiti misschien? Dat is een (best stevige) Griekse dip op basis van feta en geroosterde paprika's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven