Blokje bakmargarine, waar opbergen?

20-06-2018 08:18 30 berichten
Na jaren vloeibare bakboter te hebben gebruikt ben ik erachter gekomen dat bakmargarine in een blok (Bluband) veel fijner werkt. Spat niet en smaakt beter. Ik zoek alleen nog een goede manier om het aangebroken blok te bewaren. Het zit nu in het wikkel en dan snijd ik er een stukje vanaf, maar zo’n blok ligt dan zeker een maand in de deur van de koelkast, dus het wikkel wordt steeds vieziger.
Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Botervloot
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Botervloot inderdaad. Al ligt er soms ook nog een stuk gewoon in de folie. Zo vies wordt dat hier niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt het wel gewoon in de wikkel in de koelkast. Ik ben wel benieuwd hoe je de boel dan vies maakt. Gebruik je dan geen gewoon mes of laat je de margarine zacht worden of zo? Want zolang hij hard blijft, wordt er ook eigenlijk niets vies.

Ik bedenk mij nu dat de jouwe zachter kan zijn dan de mijne. Ik heb altijd Zeeuws Meisje en die blijft vrij hard.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in die wikkel en dan in de deur van de kk. Zo vies wordt dat bij mij niet. Botervloot gebruik ik voor roomboter buiten de koelkast.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je allemaal met dat resterende stukje boter dat de wikkel vies wordt?
Stop het in een plastic zakje ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
margarine hoort maar op 1 plek, en dat is de vuilnisbak.

Ik bak in goede olie, boter of kokosolie of een mengsel hiervan. Je moet het etiket van zo'n margarine blok eens lezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Misschien zou het schelen als ik alleen maar keurige blokjes afsnijdt met een mesje. Nu schraap ik ook wel vaak een stuk af met mijn (schone) bakspatel, maar dan wordt het wikkel ook wat kleffig of scheurt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-06-2018 08:38
Misschien zou het schelen als ik alleen maar keurige blokjes afsnijdt met een mesje. Nu schraap ik ook wel vaak een stuk af met mijn (schone) bakspatel, maar dan wordt het wikkel ook wat kleffig of scheurt.
dat helpt zeker
Ook knip ik een stuk van de wikkel af, als het blokje kleiner wordt
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-06-2018 08:38
margarine hoort maar op 1 plek, en dat is de vuilnisbak.

Ik bak in goede olie, boter of kokosolie of een mengsel hiervan. Je moet het etiket van zo'n margarine blok eens lezen.
Ik vind dat baby's recht hebben op Borstvoeding!
Oh nee, dat was de discussie OOK niet
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
20-06-2018 08:38
Misschien zou het schelen als ik alleen maar keurige blokjes afsnijdt met een mesje. Nu schraap ik ook wel vaak een stuk af met mijn (schone) bakspatel, maar dan wordt het wikkel ook wat kleffig of scheurt.

Oké, dat verklaart wel wat. Ik snij alleen maar stukjes af. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Eën pakje een máánd???? Kun je niet beter met een flesje olie naar de pan zwaaien? Ik vind blueband niet te vr..ten en het is gewoon niet zo gezond. Waarom niet in roomboter? En waar heb je jus van dan als je maar van die minuscule beetjes gebruikt.
nina1966 schreef:
20-06-2018 08:52
Eën pakje een máánd???? Kun je niet beter met een flesje olie naar de pan zwaaien? Ik vind blueband niet te vr..ten en het is gewoon niet zo gezond. Waarom niet in roomboter? En waar heb je jus van dan als je maar van die minuscule beetjes gebruikt.
Ik heb nooit jus, want ik eet nooit gekookte aardappels. Hooguit eens stamppot en dan heb ik een zakje jus. En ik gebruik ook olijfolie bij het bakken om te voorkomen dat de margarine verbrandt. Roomboter spettert teveel, en ik vind het ook niet lekkerder of zo.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-06-2018 08:52
Eën pakje een máánd???? Kun je niet beter met een flesje olie naar de pan zwaaien? Ik vind blueband niet te vr..ten en het is gewoon niet zo gezond. Waarom niet in roomboter? En waar heb je jus van dan als je maar van die minuscule beetjes gebruikt.

Sommige dingen vind ik nu eenmaal lekkerder als ze gebakken zijn in margarine, bijvoorbeeld vis of gehaktballetjes. Olijfolie gebruik ik dan weer voor andere zaken zoals kip, want daar maak ik altijd eerst een soort marinade voor. We gebruiken ook geen jus, dus daar heb ik het ook niet voor nodig. Roomboter gebruik ik alleen om te bakken (het gaat dan wel zo'n beetje in één keer op) en als je zo weinig margarine/boter gebruikt, is roomboter nogal zonde, want dat wordt veel sneller ranzig dan margarine.
Nu vind ik wel dat er echt een verschil zit tussen de ene margarine en de andere. Die AH Basic variant en die van de Aldi zijn bijvoorbeeld wel goedkoop, maar ik vind ze echt niet lekker! Die geven het eten echt een raar smaakje...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
O, heerlijk zo'n topic over simpel bakboter, er komen weer allemaal andere tips voor bij waar to niet om vraagt.
Alle reacties Link kopieren
Waar is Marianne Davids toch? ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-06-2018 09:22
Sommige dingen vind ik nu eenmaal lekkerder als ze gebakken zijn in margarine, bijvoorbeeld vis of gehaktballetjes. Olijfolie gebruik ik dan weer voor andere zaken zoals kip, want daar maak ik altijd eerst een soort marinade voor. We gebruiken ook geen jus, dus daar heb ik het ook niet voor nodig. Roomboter gebruik ik alleen om te bakken (het gaat dan wel zo'n beetje in één keer op) en als je zo weinig margarine/boter gebruikt, is roomboter nogal zonde, want dat wordt veel sneller ranzig dan margarine.
Nu vind ik wel dat er echt een verschil zit tussen de ene margarine en de andere. Die AH Basic variant en die van de Aldi zijn bijvoorbeeld wel goedkoop, maar ik vind ze echt niet lekker! Die geven het eten echt een raar smaakje...
Geef je daar nog serieus antwoord op ook?
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-06-2018 08:49
Ik vind dat baby's recht hebben op Borstvoeding!
Oh nee, dat was de discussie OOK niet
Hahahhahaa
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
patatjedubbelmayo schreef:
20-06-2018 10:03
Geef je daar nog serieus antwoord op ook?

Ik verveel mij een beetje... :$
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-06-2018 10:05
Ik verveel mij een beetje... :$
:proud:
Vriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer sojamargarine van Alpro op mijn brood en crackers. Zal ook wel niet goed zijn denk ik zo X-D
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
20-06-2018 10:11
Ik smeer sojamargarine van Alpro op mijn brood en crackers. Zal ook wel niet goed zijn denk ik zo X-D
Ik eet geen vlees dus heb die zooi niet eens nodig. Dat is pas gezond :P :proud:
Alle reacties Link kopieren
In een tupperware doosje of goedkope/gratis variant. En in de koelkast.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Doe er een zipbag omheen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
20-06-2018 12:37
Doe er een zipbag omheen.
Maar daar kan je niet in snijden. Moet je de boter er eerst uithalen. Wordt je aanrecht vet. Moet je eerst een bordje pakken. ;-)
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven