Vegetarische koolhydraatarme gerechten

21-06-2018 17:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al enige tijd minder ik met het eten van vlees, en ik eet nu enkel nog biologische kip en biologisch mager rundergehakt. Een tijdje zelfs helemaal geen vlees gegeten.
Vond ik opzich geen probleem, miste het vlees niet, maar ik kwam snel aan.
Uit ervaring weet ik dat ik me beter voel met een koolhydraatarm dieet (geen aften, minder last van maag, minder hoofdpijn).
Maar ik kan weinig goede gerechten vinden die zowel koolhydraatarm als vegetarisch zijn! Vleesvervangers bevatten vaak erg veel koolhydraten.
Voor koolhydraatarm vervang ik de pasta/rijst met courgetti/bloemkoolrijst, aardappelen mis ik niet.
Maar waar ik dan eerder een lekkere pasta had met courgetti, veel extra groenten en wat kip, blijf ik zonder kip alleen met een bordje courgetti, groenten + saus over. Ook met noten erdoor vind ik dat toch echt karig. Bovendien stijgt het met noten echt flink in de calorieen.
Ik eet al volop noten, ei, yoghurt en kaas (ook allen biologisch). Vis eet ik ook, maar met mate. Wie heeft een goed recept in de aanbieding?
phloxx wijzigde dit bericht op 21-06-2018 18:02
5.38% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit lekker had ik laatst al gepost: https://uitpaulineskeuken.nl/2016/06/co ... -oven.html

Je kan ook helemaal stoppen met eten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-06-2018 18:02
60.85% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Eet je nog wel complexe koolhydraten? Dus de goede koolhydraten zoals zoete aardappel?
Alle reacties Link kopieren
Paieona schreef:
21-06-2018 18:01
Eet je nog wel complexe koolhydraten? Dus de goede koolhydraten zoals zoete aardappel?
Ja, die eet ik nog regelmatig! Ik eet ook niet helemaal koolhydraatvrij hoor, maar koolhydraatarm. Ik vermoed zon 50gram KH per dag.

Haha Viva Amber, ik ben dol op eten dus ik eet wel nog ff gezellig door, ookal wil ik wel wat kg's kwijt :mrgreen:
-
soja en dan houdt het wel op
Alle reacties Link kopieren
Ik maak wel eens een soort lasagne/mousaka, mousagne dus .Tomatensaus met blokjes groente en ui (paprika, champignons, courgette etc etc) Lekker pittig en dan lasagne maken met aubergine plakken. Opbouwen als lasagne met lekker kaassaus er tussen. (naturel roomkaas met .,. parmasan, oud etc en een snufje bouillon) Kaas er overheen en in de oven.
Verder vind ik courgette spaghetti met roomsaus en knapperig gebakken champignons echt niet karig hoor.
vis, seafood, verzadigend en eiwitrijk
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
21-06-2018 18:03
Ja, die eet ik nog regelmatig! Ik eet ook niet helemaal koolhydraatvrij hoor, maar koolhydraatarm. Ik vermoed zon 50gram KH per dag.
Je moet doen wat je prettig vindt :) voor mij was het een hele tijd experimenteren, en eigenlijk blijf je experimenten haha! En bij mij verschilt het ook per dag en hoeveel tijd ik heb.

Eet je ook peulvruchten? Wat mij trouwens ook positief heeft verrast is quinoa. Echt iets wat goed vult. Verder heb ik geëxperimenteerd met wat ik in de yoghurt doe aan zaadjes: chia, lijnzaad, psyllium etc. En als ik salade eet dan vaak op basis van spinazie, omdat er net iets meer in zit dan gewone blaadjes.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-06-2018 18:19
vis, seafood, verzadigend en eiwitrijk
Een vis is ook een dier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
21-06-2018 18:38
Een vis is ook een dier.


Wat langdurig ligt te stikken voor de dood intreedt na gevangenneming.
Lijkt me ook niet zo leuk voor dat dier.
Maar ja, komt minder erg over dan een schreeuwend varken of koebeest vlak voor de slacht.
Paieona schreef:
21-06-2018 18:32
Je moet doen wat je prettig vindt :) voor mij was het een hele tijd experimenteren, en eigenlijk blijf je experimenten haha! En bij mij verschilt het ook per dag en hoeveel tijd ik heb.

Eet je ook peulvruchten? Wat mij trouwens ook positief heeft verrast is quinoa.


Ik ben echt van het uitproberen, maar wat vond ik dat spul smerig.
Zowel qua smaak als mondgevoel.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
21-06-2018 18:57
Ik ben echt van het uitproberen, maar wat vond ik dat spul smerig.
Zowel qua smaak als mondgevoel.
Ja. Boekweit is tenminste echt lekker.
viva-amber schreef:
21-06-2018 18:38
Een vis is ook een dier.
Ze schrijft dat ze al vis met mate eet, dus gewoon beetje vaker doen.
En eieren met kaas.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... blauwe-bes

Eén van mijn favoriete salades!
Alle reacties Link kopieren
Curry's zijn lekker met bloemkoolrijst
Risotto van gierst

heb je pinterest? als je daar zoekt op low carb vegetarian of low carb vegan of low carb plant based krijg je heel veel leuke recepten
Alle reacties Link kopieren
Seitan is caloriearm. Verkrijgbaar bij de natuurwinkel, maar voordeliger (en lekkerder) bij de Aziatische toko; kijk uit naar blikjes mock duck, mock chicken en mock pork.
don't watch the movie, read the book
https://www.bol.com/nl/p/vegetarisch-ko ... 040774460/

Ik heb dit boek, staan heerlijke recepten in. Is vegetarisch, koolhydraatarm en glutenvrij!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zelf altijd dikke stukken wortel, pompoen, zoete aardappel, courgette, pastinaak, paprika, sperziebonen, peulen, enzovoort door mijn gerechten. Dan lijkt het nog ergens op :-D
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens een linzencurry kunnen proberen (kijk eens op koken met Karin). Op dezelfde site staat ook een recept voor fatteh, waar je het gehakt makkelijk kan vervangen voor een vegetarisch alternatief. Jamie Oliver heeft een lekker recept voor vegetarische chili.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Shakshuka en dan zonder brood erbij
Alle reacties Link kopieren
Peulvruchten! Chili sin carne, curry's, linzensoep...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven