Kruiden, wat doe jij ermee?

25-08-2018 17:08 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik erg weinig kruiden gebruik bij het bereiden van eten, maar dat wel graag meer wil doen ben ik benieuwd welke kruiden jullie vaak gebruiken? En waarvoor?

Ik bedoel dan vooral de pure kruiden of mixen van pure kruiden, geen mixen met allerlei overige toevoegingen als zout etc.
Uiteraard mag het ook over verse kruiden gaan. Als ik die al eens koop houd ik namelijk altijd erg veel over en dat is zonde!

Ik heb echt geen verstand van het gebruik van kruiden... dus ook de simpele tips zijn welkom :)
Peper en zout gaan door alles heen.
Knoflook gaat overal doorheen wat gebakken wordt.
Voor de rest gebruik ik prefab zoutloze kruidenmixen.
Eventueel wat verse kruiden van het balkon.
Thijm door alles
Koriander door Indische curry
Basilicum door Italiaanse gerechten zoals pizza, pasta met tomatensaus,
Peterselie door soepen.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel verse kruiden kan je gewoon invriezen om in warme bereidingen te gebruiken: Basilicum, bieslook, munt... eigenlijk zowat alles.
Ik gebruik vaak knoflook, basilicum, nootmuskaat, peper, gerookte paprika, kurkuma en nog veel meer.
Je vraag is heel algemeen. Als je een paar gerechten opnoemt die je graag maakt, is het makkelijker om te vertellen hoe ik die kruid.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Eiersla 'vraagt' hier bijvoorbeeld om bieslook en peper.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Djinten( komijn) en chili en cayennepeper en gerookte paprika door de chili con carne.

Verschillende kerries voor door de curries

Ketoembar, djinten in Indische gerechten.

Gember en laos bijvoorbeeld Aziatische gerechten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van websites die de pakjes en zakjes namaken met eigen kruiden. Inmiddels heb ik 4 schapjes vol met kruiden, en gebruik ik ze dagelijks.