Gebak of koekjes bij de koffie/thee gasten

26-08-2018 11:55 92 berichten
Wij hadden vanmorgen vrienden over en mijn vriend had lekkere gebak gekocht bij de bakker. En toen zei de vriendin van ons ‘lekker een gebakje dat eten wij niet vaak’.
Wij doen dat best vaak voor onze gasten gebakjes halen. Wij hebben namelijk nooit koekjes in huis.

Nu vraag ik me eigenlijk af of dat de norm is. Of is het overdreven?

Hebben jullie liever koffie/thee visite of liever borrel visite?

Ik heb liever borrel.
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 26-08-2018 12:13
11.63% gewijzigd
Ik haal ook altijd gebak voor bezoek. Vind ik veel lekkerder.
Waarschijnlijk bedoelde ze dat ze het niet regelmatig thuis halen voor zichzelf.
Ik haal gebak vaak ook voor gasten of verjaardagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op gebak, dus vind bezoek ook altijd een goede reden om te halen :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ik ben altijd te porren voor een lekker taartje. Het loopt alleen zo in de papieren om gasten gebak voor te zetten, dus meestal hebben we vers gebakken cake, koekjes, nootjes en olijven in huis. Taartjes eten we eigenlijk alleen met verjaardagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vaak wat zelf omdat ik het leuk vind. Nu heb ik ook volkorenkoekjes in huis voor mijn kinderen.
Ik vind niet dat je altijd wat lekkers in huis hoeft te hebben voor je bezoek
Wij halen alleen gebak als er iemand jarig is. We hebben ook vaak geen koeken in huis. Wel kleine marsjes, snickers enz. Die blijven lang goed. De visite vindt het lekker heb ik het idee. Ze pakken eigenlijk altijd.
Ana_Isabel** schreef:
26-08-2018 11:59
Waarschijnlijk bedoelde ze dat ze het niet regelmatig thuis halen voor zichzelf.
Ik haal gebak vaak ook voor gasten of verjaardagen.
Ze vond het meer vreemd denk ik. Zij hebben altijd koekjes in huis. Taart hoort altijd bij verjaardagen of als je iets te vieren hebt, vindt vriendin.
Ik zet altijd koekjes voor de gasten neer.

Gebak koop (maak) ik regelmatig maar niet speciaal voor gasten ofzo.

Met verjaardagen serveer ik wel standaard taart.
Ik haal ook gebak. Zometeen voor Lux en haar zoon :) .
Handbal, ik heb altijd wel wat in huis voor bezoek. Nu scheelt het dat ik een snoeper ben en hou van cake en koekjes.
Alle reacties Link kopieren
Gebak... Hoguit op een verjaardag. En dan eigenlijk alleen voor onze ouders. Als we een vriendenfeest geven, dan slaan we de koffie over, meteen drank.

Koekjes hebben we nooit in huis, dus als er mensen op de koffie komen (gebeurt eigenlijk nooit, altijd op de borrel), moet ik even pakje koekjes halen of ik improviseer met blokjes chcolade oid wat we toevallig hebben liggen.
Féline schreef:
26-08-2018 12:02
Ik haal ook gebak. Zometeen voor Lux en haar zoon :) .
Leuk! Ik ken Lux alleen van hier en ze lijkt me een enig mens! Veel plezier!
Ik haal ook gebak als er visite komt. Met verjaardagen hebben wij het afgeschaft in de familie en vriendenkring.
Madre, wij hebben met verjaardagen altijd gebakjes in huis. Taart hadden we alleen maar toen de kinderen heel klein waren en blij werden van een Hello Kitty-taart ofzo. :)
“RiRi” schreef:
26-08-2018 12:02
Ze vond het meer vreemd denk ik. Zij hebben altijd koekjes in huis. Taart hoort altijd bij verjaardagen of als je iets te vieren hebt, vindt vriendin.
Maar ze liet het ook niet staan... ;)
Féline schreef:
26-08-2018 12:02
Ik haal ook gebak. Zometeen voor Lux en haar zoon :) .
Wat leuk zeg.
Ik heb eigenlijk nooit koek in huis.
Als ik bezoek krijg, zal ik sneller wat verschillende gebakjes halen dan koek (wat veel mensen zelf elke avond nemen bij de koffie).
Dan haal ik wat verschillende, kunnen ze/we kiezen.
Is toch anders dan taarten voor tig personen die met verjaardagen vaak worden gehaald. Aparter vaak, lekkerder ook.
Verjaardag vier ik niet, dus gaat dan om maar een paar personen.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 26-08-2018 12:10
15.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
26-08-2018 12:05
Maar ze liet het ook niet staan... ;)
Wij gooiden geregeld hele taarten weg, ook een reden om er maar niet meer aan te beginnen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik toevallig gebak in huis, want verjaarsvisite (voornamelijk familie) komt vanmiddag. Verder heb ik bíjna nooit koekjes in huis, die komen hier niet op, en dan kan ik het weer weggooien. Zonde.
Vrijdag vier ik mijn verjaardag voor vrienden, die mogen gelijk aan de drank, geen gebak dus.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
lilalinda schreef:
26-08-2018 12:07
Wij gooiden geregeld hele taarten weg, ook een reden om er maar niet meer aan te beginnen
Hier precies hetzelfde. Daarom hebben wij het afgeschaft en gaan ook gelijk aan de drank.
Alle reacties Link kopieren
Alleen als we iets te vieren hebben. Koekjes hebben we meestal wel in huis, maar de meeste vrienden nemen niets. Als we dat elke keer doen groeien we dicht.
Vriend had een lekkere aardbeien-bavarois slof gehaald. Daar is nu nog wat van over, vanavond maar eten :proud:.
lilalinda schreef:
26-08-2018 12:07
Wij gooiden geregeld hele taarten weg, ook een reden om er maar niet meer aan te beginnen
Dat is echt zonde inderdaad.
Ik koop dan ook alleen wat wij echt lekker vinden. Vlaaien bijvoorbeeld.
Ik haal nooit gebak voor bezoek, alleen bij verjaardagen is er taart of gebak.ik eet het zelf ook niet vaak en vind een paar keer per jaar een stuk taart meer dan genoeg. Verder haal ik altijd wel wat (al vergeet ik het nu ik ziek ben ook wel eens), dat varieert van wat koekjes tot een bepaalde soort chips en drinken die die persoon graag eet. Ik wil dat mensen het hier fijn hebben en haal best speciaal voor hun iets in huis, maar gebak staat eigenlijk nooit op dat lijstje. Wij eten het bij anderen ook nooit bij normaal bezoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven