Starbucks Skinny Latte

30-08-2018 18:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit spul, te koop bij AH en Jumbo:

Afbeelding

Best lekker, de andere Starbucks ijskoffies vind ik veel te zoet
Kost 1,69 euro en ik klok er zo twee weg
Ben eens gaan rekenen, als ik dat elke dag zou doen kost dat mij 1233 euro per jaar!

En ik heb eigenlijk een hekel aan Starbucks, ik vind het een gore multinational, een soort McDonalds met koffie gerelateerde meuk
Toen bedacht ik mij: kan ik dit zelf ook maken?

Dit staat er op de verpakking:

0,22 liter inhoud
75% melk (1,1% vet, is magere melk denk ik)
24,8% starbucks koffie = water en koffie extract
Zoetstof
En wat stabilisatoren en zuurteregelaar

Wel grappig: de winstmarge op dit soort producten is denk ik enorm, Starbucks maakt het niet eens zelf: Het komt uit Denemarken en wordt door Arla foods gefabriceerd

https://www.arla.nl

Wie van jullie maakt ook zelf zulke ijskoffie en wat doen jullie er in?

(Ik ben er nog een beetje mee aan het experimenteren, dus nu halfvolle melk, nespresso cup koffie en 2 klontjes rietsuiker, flink schudden in een mengbeker en dan de koelkast in :)
Ik vind het smerig, koude koffie. Normale koffie drink ik enkel op begrafenissen en crematies. Starbucks vind ik vooral heel erg duur. Ik ben dol op chocolademelk maar 4 euro voor de kleinste variant? Doe ff normaal. Zo bijzonder lekker is ie ook niet.

Ik drink meestal groene thee citroen met veel melk en suiker.
Alle reacties Link kopieren
Met 2 klontjes suiker is het geen skinny latte meer. Wist je trouwens dat rietsuiker net zo ongezond is als witte suiker?
Alle reacties Link kopieren
2x dolce gusto lungo, laat ik afkoelen.
Flinke scheut ongeklopte slagroom, flinke scheut soyamelk. En vloeibare zoetstof & paar druppels chocola extract. (en natuurlijk ijsklontjes!)
Alle reacties Link kopieren
Melk ( mager, halfvol, soja, amandel net wat er open is) met een kopje espresso en een paar ijsblokjes in de blender en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Dus je komt er nu achter dat je melk met een scheut koffie en zoetstof ook zelf kan maken ipv 1.70 te dokken.
Kijk ik kies ook graag voor makkelijk dus ipv ijsthee maken koop ik die. Maar ja dat is anderhalve liter voor 39 c.
Alle reacties Link kopieren
Ijsthee maak ik sinds deze zomer ook zelf. Theezakjes in koud water en een nacht laten staan. Ongezoet. In het begin zette ik gewoon thee en deed er honing in en liet het afkoelen. Nu met koud water, wordt het minder bitter.
Alle reacties Link kopieren
Voor de verwennerij gooi ik wel eens roomijs met melk en koffie in de blender. Dan krijg je meer en frappucino.
Dit deed mijn moeder trouwens 35 jaar geleden al in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'm ook lekker, ik vond de Caffe Americano nog lekkerder. Zo jammer dat die eruit is. Een goed recept om dit zelf te maken heb ik helaas nog niet gevonden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de icedcoffee (ik neem altijd de latte espresso, maar ze hebben ze ook in andere smaken) van de Aldi lekker. 59 cent en niet zo zoet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
59 cent is nog steeds een veelvoud van wat het kost als je het zelf maakt. Zelfs met nespresso ben je nog goedkoper uit, laat staan met gewoon espressomaling en een simpel espressoapparaatje.
Ik koop de caramel macchiato wel ns die is wel lekker. Volgens mij kun je met normale melk en die oploszakjes van DE ook wel iets soortgelijks brouwen.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
30-08-2018 19:01
Ik vind het smerig, koude koffie. Normale koffie drink ik enkel op begrafenissen en crematies. Starbucks vind ik vooral heel erg duur. Ik ben dol op chocolademelk maar 4 euro voor de kleinste variant? Doe ff normaal. Zo bijzonder lekker is ie ook niet.

Ik drink meestal groene thee citroen met veel melk en suiker.



Koude pizza vind ik ook lekker!
En verse huisgemaakte ijsthee, en ijskoude chocomel ;-D
Vorig jaar in Amerika dronk ik regelmatig de maple/pecan latte bij Starbucks.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
30-08-2018 19:11
Voor de verwennerij gooi ik wel eens roomijs met melk en koffie in de blender. Dan krijg je meer en frappucino.
Dit deed mijn moeder trouwens 35 jaar geleden al in de zomer.



Meer ijs er in kan zeker geen kwaad ;-D

Toen jouw moeder dat maakte waren er nog geen bedrijven of slimme marketing mensen die het kant en klaar aanboden denk ik
Of consumenten hadden er toen nog niet genoeg geld voor, of niet genoeg voor over

(En misschien willen mensen nu alles snelsnel en kant-en-klaar)
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook wel eens een verse bij de Coffee Star in de bibliotheek, daar maken ze het met espresso, veel melk, ijsblokjes en een beetje van die koffiesiroop (optioneel, ik neem altijd karamel-zeezoutsmaak) en dan in de blender. Dat is wel de lekkerste ijskoffie die ik ken. Misschien toch ook eens een blender aanschaffen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
30-08-2018 21:37



Meer ijs er in kan zeker geen kwaad ;-D

Toen jouw moeder dat maakte waren er nog geen bedrijven of slimme marketing mensen die het kant en klaar aanboden denk ik
Of consumenten hadden er toen nog niet genoeg geld voor, of niet genoeg voor over

(En misschien willen mensen nu alles snelsnel en kant-en-klaar)
Ik denk dat beide waar is.
dolfje schreef:
30-08-2018 19:10
Ijsthee maak ik sinds deze zomer ook zelf. Theezakjes in koud water en een nacht laten staan. Ongezoet. In het begin zette ik gewoon thee en deed er honing in en liet het afkoelen. Nu met koud water, wordt het minder bitter.
Koud water schijnt in deze gevaarlijk te zijn. Gevaarlijk als in...je kunt er zeer ziek van worden door stoffen die vrij komen. Met afgekoeld gekookt water dus beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd lekkere koffie van Nescafe (Caffe per latte) in Italië (of als ik zelf niet ga laat ik het meebrengen). Een flinke theelepel van deze koffie met melk en dan met ijsblokjes, is heerijk, er kan ook eventueel koffie siroop in of slagroom op.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
30-08-2018 18:57

(Ik ben er nog een beetje mee aan het experimenteren, dus nu halfvolle melk, nespresso cup koffie en 2 klontjes rietsuiker, flink schudden in een mengbeker en dan de koelkast in :)
Nespresso heeft twee tijdelijke soorten die geschikt zijn om ijskoffie te maken. Wij vinden ze niet bijzonder, maar ik ben al geen enorme fan van ijskoffie. Maar het is beter te doen dan ijskoffie gemaakt met normale Nespresso cups
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Ttroeteltje schreef:
31-08-2018 14:57
Koud water schijnt in deze gevaarlijk te zijn. Gevaarlijk als in...je kunt er zeer ziek van worden door stoffen die vrij komen. Met afgekoeld gekookt water dus beter.
Hoe kom je daarbij?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak regelmatig een (Griekse) frappé. Oploskoffie in een groot glas (zo’n muntthee-glas), centimeter of 2 water er op. Paar seconden met de melkopschuimer er in (je krijgt dan een dikke schuimlaag), ijsblokjes er bij, opvullen met water, melk of een combinatie. En ergens zal je dan ook wel suiker kunnen toevoegen als je daar behoefte aan hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kop sterke espresso, caramelsaus (ik gebruik de calorievrije) melk en 5 ijsklontjes in een blender.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-08-2018 17:06
Hoe kom je daarbij?
Ja precies, hoezo? Ik drink al maanden elke dag zo ijsthee. Waarom zou je er ziek van worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven