Chiaburger, bloemkoolrijst - Ik wil gewoon eten!

02-09-2018 09:57 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net heb ik een weekmenu geplaatst in het bijbehorende topic (geweldige tips daar).
En toen dacht, hier moet ik zijn als ik 'normale' ideeën wil opdoen m.b.t. weekmenu, wat eten we vandaag, etc.

Want als ik bij grote receptensites kijk, is het een en al spinaziebodem pizza, breakfast-bowl,
zalmnuggets en guacamole.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik gerust met een smoothie kan ontbijten (banaan, appel, pompoen) of met havermout (met frambozen uit de diepvries).

Ook koop ik soms een avocado voor bij ons gebakken eitje voor de lunch.

Dit leek allemaal heel exotisch 10-15 jaar gelden en was bijna ondenkbaar 20-30 geleden.

Veel van deze nieuwe gewoontes zijn gewoon ingeburgerd. Zo eten wij nootjes tussendoor en fruit en geen Liga's en sultana's meer (zoals vroeger op school).

Maar om constant superfoods te kopen, constant bietenburgers te moeten eten....

Ik ben er moe van.
Ik wil gewoon eten.
Gewoon een boterham met kaas of jam.
Gewoon de aardappelen met een kipfiletje. De zoete aardappelpuree is alleen voor de winkel beter omdat zoete aardappelen nu eenmaal duurder zijn.

Wil jij ook gewoon eten of liever constant nieuwe dingen uitproberen?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
En wat let je om gewoon een boterham met kaas te eten dan?
Alle reacties Link kopieren
Gister heerlijk bloemkool met verse worst en gekookte aardappelen gegeten.

Ik ben echt anti new age eten. Doordat er allemaal mensen om me heen zich daar echt beter door lijken te voelen. En dan niet de fysieke kant ervan. Ze doen zich zo superieur voor. En dat staat me zo tegen dat ik het gewoon niet eens probeer. :lmao:
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn, om problemen te hebben die eenvoudig op te lossen zijn!
Ga naar een tweedehands boekwinkel, en koop een lekker oud kookboek.
Uitgegeven door de Hollandsche meischjes school oid. Lekkere recepten voor bloemkool met een papje!!
Ik eet ook gewoon gewoon. Als ik nieuwe recepten uitprobeer vallen ze meestal niet in de categorie gezond of mager.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
02-09-2018 10:00
Doordat er allemaal mensen om me heen zich daar echt beter door lijken te voelen. En dan niet de fysieke kant ervan. Ze doen zich zo superieur voor.
Gewoon leukere mensen in je leven toelaten.
IK wil ook het liefst gewoon eten, heerlijk balletje gehakt groente en piepers.
Of macaroni etc,
vooral geen noten door eten heen of links of rechts om gedraaide yoghurt of ander soort zo gezond mogelijk voer.
ik heb ook geen behoefte aan al de hypes, dure hypes nog eens.
Ik eet gewoon normaal, dus een portie koolydraten, groente en daarnaast vlees. Brood eet ik bijna elke dag. af en toe wissel ik af met een soep/salade of smoothie maar meer zit er echt niet in.

Ik ben gelukkig niet gevoelig voor al die onzin marketingtrucjes die ze telkens weer verzinnen.
Je weekmenu in een ander topic is trouwens niet typisch "gewoon voer".
Laat je inspireren door hoe er bij Masterchef gekookt wordt. Daar gaan altijd flinke hoeveelheden roomboter doorheen. En bacon!
Het kan mij echt niet schelen wat mijn eten voor naampje heeft, als het maar lekker is. Ik eet wel vegan, maar niet vanwege een voedingshype.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon normaal eten, mn moeder deed niet anders en is 89 geworden. Maar alles met mate, en ze rookte en dronk niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik eet wat ik lekker vind en waar ik zin in heb. Van havermout tot een vette pizza.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
02-09-2018 10:00
En wat let je om gewoon een boterham met kaas te eten dan?
Ja het is niet alsof dat niet te krijgen is.
Alle reacties Link kopieren
Dan eet je toch gewoon de boterham met kaas? Of de aardappelen met een kipfilet?

Als je dat lekker vindt, gewoon doen!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer wel eens wat nieuws als het me lekker lijkt maar verder eten wij gewoon normaal. Tenminste normaal in mijn ogen want aardappels groente en vlees als drie losse componenten op je bord zoals vroeger eten we bijna nooit.
Waarom ben je er moe van? Zegt iemand tegen jou dat je geen boterham met kaas mag eten? Of geen agv mag eten?
Je moet helemaal niks hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet juist veel nieuwe dingen, probeer recepten uit, etc. Ik wil gezond en steeds meer vegan eten en dan zijn al die nieuwe dingen een goede aanvulling op de mogelijkheden. Ik kan het voor mezelf niet langer goedpraten dat ik met mijn keuzes veel dierenleed veroorzaak en veel traditionele recepten zijn nou eenmaal voorzien van dierlijke producten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel zoiemand die zalmnuggets en bloemkoolsteak eet, maar ik doe het omdat ik juist niet van AVG'tjes houd. Je maakt mij echt niet blij met gekookte aardappelen, gekookte worteltjes en een stuk karbonade. Man vindt het op zijn tijd wel nog lekker, dus ik kook het wel ooit, maar aangezien ik kook en boodschappen doe bepaal ik wat er gegeten wordt. Man vindt bijna alles lekker (geen zuurkool/witlof/asperges, verder lust hij eigenlijk alles) dus dat is vrij gemakkelijk. Wij eten momenteel bijvoorbeeld meer noord-Afrikaanse gerechten, of curry's. Ook veel vegetarisch (want beter voor mijn lijf, beter voor het milieu, én lekker). Helemaal vegetarisch of veganistisch gaat 'm hier niet worden en ik eet ook gewoon koolhydraten (of, horror of horrors, soms zelfs McDonalds).

Met pizzabodems van bloemkool of wraps gemaakt van bietjes hoef je bij mij ook niet aan te komen, maar een bord quinoa met vanalles is echt niet vies.

Ik weet niet of dit bij jou ook speelt, TO, maar ik ken zo vele mensen die roepen dat ze gevarieerder en gezonder willen eten, maar dan bij alles wat je voorstelt roepen dat ze het niet lusten. Dan houdt het op. Volgens mij heeft de gemiddelde Nederlander ongeveer 20 gerechten die ze steeds opnieuw maken.
maechtje wijzigde dit bericht op 02-09-2018 10:12
6.05% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik ben dol op zoete aardappel, bloemkoolrijst en vele superfoods. Maar kan net zo genieten van een simpele boerenkool stamppot en de meest simpele burrito vulling. Ik vind al die dingen echt een welkome aanvulling op ons eten.

Gewone recepten genoeg op internet. Als jij op zoek gaan naar stamppot en verder kijkt dan de eerste drie hippe hits kom je gewoon bij de normale sites. Zelfde geld voor nasi, pasta’s, soepen etc.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-09-2018 10:02
Gewoon leukere mensen in je leven toelaten.
Inmiddels gedaan inderdaad.
redbulletje schreef:
02-09-2018 10:05
Laat je inspireren door hoe er bij Masterchef gekookt wordt. Daar gaan altijd flinke hoeveelheden roomboter doorheen. En bacon!
Heb je de uiteindelijke porties gezien, er beland max 5 gram bacon op zo’n bordje volgens mij. :hihi:

En juist veel “hippe” dingen zoals pastinaak puree, doperwten puree etc. Daar maken ze geen broodjes kaas of dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zou eten wat ik wou, dus puur op smaak, zou ik met lunch lekker vers knapperig wit brood nemen met nog warme vis, lekkerbekjes of zoetigheid als jam.

's Middags naar de snackbar, kroket, frites met heel veel mayo, en 's avonds iets dergelijks, bij de koffie niet één maar twee gebakjes en 's avonds voor het slapen gaan nog een warme snack plus roomvla met slagroom.

Maar ik heb minstens twintig jaar geleden besloten dat dit geen optie is omdat ik mijn figuur wil handhaven, dus worden het 1800 kcal en niet meer. Dus wordt het eerder bami geraspt van een knolselderij, gesmoorde puntpaprika, stukjes vlees van niet meer dan 130 kcal per 100 gr, heel weinig bakvet enz.

Het is gewoon de beslissing die je genomen hebt en waar je je hele leven achter kan staan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
sophiax schreef:
02-09-2018 10:11
Ik kan het voor mezelf niet langer goedpraten dat ik met mijn keuzes veel dierenleed veroorzaak en veel traditionele recepten zijn nou eenmaal voorzien van dierlijke producten.
:heart:
Bijna alle traditionele recepten zijn trouwens heel goed vegan te benaderen, ook dingen als rollade en schuimpjes. Vaak zodanig dat het verschil niet eens te merken is.
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolrijst is gewoon bloemkool. Welke idioot heeft bedacht om dat rijst te noemen. Hetzelfde geldt voor courgetti en al die andere onzin. Het zijn groenten! En geen rijst of spaghetti.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven