Bakken boven het kampvuur

06-11-2018 13:01 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie nog originele ideeën om te maken boven een kampvuur samen met kinderen?
Iets anders dan brood, marshmallows en worstjes?
Er is geen Dutch oven of iets dergelijks.

Alvast bedankt!
Pannenkoeken, paella, alles wat in 1 pan boven het vuur kan.
Speenvarken.
Alle reacties Link kopieren
Klokhuis uit appel halen. Daarin Kaneel en suiker doen. In aliminium folie doen en poffen maar :-)!
Star² schreef:
06-11-2018 13:08
Speenvarken.
Wild zwijn! Nog lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
je kan popcorn poppen boven het kampvuur: mais in een dubbele zeef (2 aan mekaar maken); deze aan een langere stok vastmaken zodat je het makkelijk kan vasthouden boven het vuur ... dan wachten tot ze poppen

of een maiskolf in folie
je kan de maiskolf ook op een ijzeren spies prikken en boven het vuur garen
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Is koken boven een kampvuur niet al origineel genoeg omdat je het niet elke dag doet? Dan is iets simpels toch al een avontuur?
Alle reacties Link kopieren
Kastanjes poffen, heerlijk!

Nicko schreef:
06-11-2018 13:11
Klokhuis uit appel halen. Daarin Kaneel en suiker doen. In aliminium folie doen en poffen maar :-)!
Dat klinkt echt lekker!!

Vind kampvuur wel gezellig en leuk klinken, zie het helemaal voor me met een driepoot erboven (waarom weet ik ook niet maar ik vind die dingen echt cool). En good old marshmallows zullen ook wel een succes zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Banaan, op een stokje warm en wat bruin laten worden en dan lekker met ijs of chocoladesaus.

Poffertjes, op een stokje prikken en warm laten worden.

Popcorn, zakje van aluminiumfolie maken, beetje zonnebloemolie en een beetje maïs erin en dan op een rooster leggen.

Maïskolf, op een stokje en boven het vuur warm laten worden.
Alle reacties Link kopieren
Soep.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Zoals al bovengenoemd is popcorn een hele leuke.
Naast de bekende worstjes, kun je ook prima stukjes frikandel roosteren aan een spies boven het vuur. En de meeste kinderen vinden het bovendien heerlijk met een lik mayo als finishing touch! :thumbsup:
Niet te moeilijk denken. Stukjes wit stokbrood boven het vuur (niet zwart laten branden) doen het ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Top, leuke ideeën. Het is voor bij de scouting, dus daar gebeurd het toch wel met regelmaat. En tot nu toe is het eigenlijk altijd marshmallows en brood. Dus wat variatie is leuk
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard kende je de stukjes brood al.
Smeer ze van tevoren eens in met knoflook of kruidenboter. Het hoeft niet dik of van een A merk, daarna roosteren. ..en het smaakt toch heel anders..
(wel ver genoeg boven de vlammen hoor, anders is je broodje kruidenboter al snel in een flaming fakkel veranderd :-D )
Ik neem aan dat jullie als club/vereniging ook een beetje op de uitgaven moeten letten, dus die pakken 'diepvries' hamburgers doen het naast de frikandellen ook goed. Halveer ze eventueel. Het hoeft niet zo groot en veel.. het gaat om de sfeer en de smaak. Succes.
Google heeft heel veel resultaten, vond dit wel een handige:

http://www.schultegroep.nl/dwnload/prim ... boekje.pdf
Tiana_76 schreef:
06-11-2018 14:37
Google heeft heel veel resultaten, vond dit wel een handige:

http://www.schultegroep.nl/dwnload/prim ... boekje.pdf
Wat een leuk boekje.

Ik herken recepten, zoals de welbekende banaan met chocola.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven