Lekkerste dressing bietencarpaccio

11-12-2018 22:38 18 berichten
Nou ja, de titel zegt het al. Tijdje terug in een restaurant heerlijke gele bietencarpaccio gegeten. Die wil ik ook maken voor kerst, dus op zoek naar lekkere dressing. Er zat in elk geval geen balsamico door (was een lichte, zoete dressing). Ik at hem met pijnboompitjes, zonder geitenkaas.

Wie heeft een beproefd recept?
Alle reacties Link kopieren
Geen recept voor je, sorry, maar worden bieten niet vaak in combinatie met sinaasappelsaus gedaan? Daar kan de gele kleur vandaan komen.
Caro_22 schreef:
11-12-2018 23:12
Geen recept voor je, sorry, maar worden bieten niet vaak in combinatie met sinaasappelsaus gedaan? Daar kan de gele kleur vandaan komen.
Nee, de bieten waren gele bieten en geen rode.
Alle reacties Link kopieren
Hetrestaurant bellen/mailen om te vragen wat het was?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker, ben ook wel nieuwsgierig naar een recept. :biggrin:
himalaya schreef:
11-12-2018 23:21
Hetrestaurant bellen/mailen om te vragen wat het was?
Zouden die het recept zo geven denk je? Niet aan gedacht eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-12-2018 23:26
Zouden die het recept zo geven denk je? Niet aan gedacht eigenlijk...

Misschien komt het kant en klaar uit een fles ;)
Maar misschien zijn ze ook wel trots dat je het zo lekker vond, en geven ze aan dat het olie x met azijn Y gemengd was.

Ik zou het gewoon proberen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ga er eens een mail aan wagen.

Neemt niet weg dat ik opensta voor andere lekkere recepten overigens. :-9
Alle reacties Link kopieren
Welke smaken zaten er in...
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk gewoon een klassieke Franse vinaigrette. Altijd lekker.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Knoflookdressing van Kiooms.
De knoflook overheerst niet en hij is echt heerlijk.
Licht zoetig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Bieten met knoflooksaus? Ieder z'n ding blijkbaar...

Misschien een lekker yoghurt-honing dressing met tijm?
Alle reacties Link kopieren
Van Mazetti: cremaceto classico.
Zoete balsamico. lijkt in de verte een beetje op appelstroop.
Alle reacties Link kopieren
ik zou er een dressing overheen doen van gepofte knoflook, olijfolie en balsamico. Beetje peper en zout erdoor. Dan wordt het een beetje zoetig en aards, wat wel bij de bietjes past. Of misschien juist iets met truffel? Heb ik ook weleens gedaan. Truffelolie, peper, zout en truffel eroverheen geschaafd.
Krijg er trek van zeg!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je aan eerst de biet puur te proeven en dan te bedenken wat voor smaken erbij passen. Als de biet in kwestie van zichzelf net wat meer bitter is of juist wat zoeter, maakt dat nogal uit. De dressing moet sowieso niet te sterk zijn, want dan overheerst het de biet al snel. De kleur maakt ook uit, het moet er natuurlijk wel leuk uitzien op een bord, dus geen gele biet met een mosterdkleurige dressing, zou ik denken. Ook leuk: twee verschillende dressinkjes maken, bijvoorbeeld licht van kleur, of groen voor de kerstsfeer, en een rood en dat in aparte lijntjes over het gerecht doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De plakjes biet van tevoren marineren lijkt me ook lekker. Bijvoorbeeld in goede olijfolie, zout en wat kruiden die jij er lekker bij vindt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ga dit weekend eens op jacht naar gele bieten en wat uitproberen denk ik. Nog geen antwoord op mijn mail gehad, dus ik ga voor de vinaigrette denk ik.
Alle reacties Link kopieren
https://www.thespruceeats.com/search?q=Vinaigrette Hier vind je goede tips voor lekkere vinaigrettes. Ik vind de frambozen vinaigrette lekker bij rode biet, maar misschien dat t qua kleur niet zo mooi is.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven