HELP! Kerstboodschappen Pick-up AH

15-12-2018 11:31 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Uiteraard ben ik blijkbaar erg laat met het online bestellen van mijn kerstboodschappen.

De AH bij mij in de buurt heeft als enige pick-up datum vrijdag 21 december nog beschikbaar.

Ik wil vooral gourmetvlees bestellen voor het kerstdiner op kerstavond, maandag 24 december dus.

Wat denken jullie? Zal het vlees dan houdbaar zijn tot de 24ste?

Misschien hebben jullie hier ervaring mee? Heb de klantenservice van AH gebeld, maar zij kon mij ook geen eenduidig antwoord geven, ze zei ‘ik denk dat het wel goed komt’...

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Desnoods gooi je het vlees voor twee dagen je vriezer in.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En een pick up point in de buurt dan? Anders gewoon de vriezer in.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-12-2018 11:33
Desnoods gooi je het vlees voor twee dagen je vriezer in.
Yes, dat is natuurlijk ook een optie.
Is het ook mogelijk om vis gourmetschotels in te vriezen?
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk, gewoon in de koelkast, temp zo laag mogelijk zetten
Ik zou niet invriezen, en 2 dagen later ontdooien, wordt kwaliteit niet beter van
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken is vlees en vis wel enkele dagen houdbaar in de koelkast en zo niet, kun je het altijd nog in de vriezer doen en de 24ste ontdooien.

Ik heb het gourmetvlees voor Oud en Nieuw zelfs al ingekocht 2 weken geleden (was een goede aanbieding) en dat ligt hier gewoon in de vriezer, doe het al jaren zo en is altijd prima.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vlees dan bij slager bestellen en dat je dat dag van tevoren af kunt halen?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet zelf je vlees ergens kopen op de dag zelf? Slager?
Ik doe al jaren niet meer aan kerst (diners) maar ik stond gewoon bij de slager voor de deur vóór openingstijd.
Alle reacties Link kopieren
En anders zou ik het gewoon invriezen. Gourmet vlees van appie zal daar niet van omvallen.
Petrolblauw75 schreef:
15-12-2018 12:04
Kun je niet zelf je vlees ergens kopen op de dag zelf? Slager?
Ik doe al jaren niet meer aan kerst (diners) maar ik stond gewoon bij de slager voor de deur vóór openingstijd.
Bij de slager hier geven ze aan dat je een a 2 dagen van te voren kan 'bestellen'. Is handiger voor hen en je weet zeker dat alles wat je wil er is.
Alle reacties Link kopieren
Invriezen kan geen kwaad, maar echt lekker vind ik het niet.
Met gourmetten is dat dan wel minder belangrijk, het is meer gezelligheidseten dan culinair genieten, maar zelf zou ik het dan toch inderdaad bij de slager halen.
Ik zou een ander pick-up point kiezen. Heb ik ook gedaan, nu heb ik wel de 24e kunnen reserveren een stad verderop.
Waarom zou 'kerstvlees' ineens maar 3 dagen houdbaar zijn? Al kan je natuurlijk niet zelf kiezen en kijken mbt houdbaarsheiddatum.
Lucifer2018 schreef:
15-12-2018 12:11
Waarom zou 'kerstvlees' ineens maar 3 dagen houdbaar zijn? Al kan je natuurlijk niet zelf kiezen en kijken mbt houdbaarsheiddatum.

Nou bij die hoerige kloteJumbo hier in de buurt presteren ze het rustig om iets te verkopen (wanneer je het laat bezorgen/afhaalt) wat binnen twee dagen niet meer houdbaar is. Ik zou het er daar dus niet op wagen als ik per se vers zou willen.
Star² schreef:
15-12-2018 12:14
Nou bij die hoerige kloteJumbo hier in de buurt presteren ze het rustig om iets te verkopen (wanneer je het laat bezorgen/afhaalt) wat binnen twee dagen niet meer houdbaar is. Ik zou het er daar dus niet op wagen als ik per se vers zou willen.
Bij de Jumbo bestel ik ook niet meer inderdaad.

Heb trouwens ook wel eens gehad bij de AH, vlees en melk die tegen de houdbaarheidsdatum liep.

Ik zou dan echt ander pickuppoint kiezen of de slager van de vrager of je een pakket kan bestellen en die de 24e ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-12-2018 12:14
Nou bij die hoerige kloteJumbo hier in de buurt presteren ze het rustig om iets te verkopen (wanneer je het laat bezorgen/afhaalt) wat binnen twee dagen niet meer houdbaar is. Ik zou het er daar dus niet op wagen als ik per se vers zou willen.
Dat heb ik idd ook meegemaakt. Dacht ik een flinke voorraad in te slaan... moest ik eigenlijk alles na 3 dagen opeten. Heb het bereid en ingevroren maar dat was niet mijn bedoeling... Bij AH en Deka heb ik dit nooit gehad.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Pukkie12345 schreef:
15-12-2018 11:31

Uiteraard ben ik blijkbaar erg laat met het online bestellen van mijn kerstboodschappen.
Moet het per se online?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
15-12-2018 12:16

Heb trouwens ook wel eens gehad bij de AH, vlees en melk die tegen de houdbaarheidsdatum liep.
Ze kunnen het beter weggooien dan....
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips!

Ik heb vlees en vis besteld, en kan het vrijdag 21 december afhalen bij het enige (!) AH pick-up point hier in de buurt. Mocht het niet houdbaar zijn tot de 24e, dan gooi ik het gelijk in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
kijk eens naar de houdbaarheidsdatum om dit soort producten. Het vlees is echt nog wel goed na 3 dagen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ga gewoon naar de winkel. Instelling op zen, een hel verwachten, en dan gaat het meestal best wel vlotjes. AH XL dus ze hebben echt heel veel. Ik weet nog niet eens wat ik met Kerst ga koken (1 keer voor 10 man, de andere dagen voor 2).
Ik zou gelijk alles invriezen. Geen risico's zeker met de vis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven