Rosti van Aviko

11-03-2019 18:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe bak ik de rosti van Aviko lekker?
Ga zo koken en heb nog een zak liggen en heb er wel zin in. Werd in het verleden nooit een groot succes, bleek en slap of wat taaie hardere stukjes. Ooit wel ui mee gebakken en/of gekruid maar nooit echt een succes. Iemand een tip? Heb kokokolie en olijfolie in huis. Of in de oven? Hoor graag een succesverhaal🙏
Die losse uit een zak? Hier gewoon in de pan met bakboter. Zijn hier altijd prima.
anoniem_326119 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 18:09
1.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flinke scheut olijfolie in de pan en vooral lang bakken. Bij ons staat het zeker een half uur op (op laag of middelhoog vuur). Bleek en slap betekent dat je het te kort gebakken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Met boontjes, shoarmavlees en kaas uit de oven!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Moet idd wel een tijdje op staan.
Alle reacties Link kopieren
Met patat/aardappelkruiden is hier ook altijd wel een succes.
Gewoon bakken in koekenpan. Lekker met ui, spek en een ei bovenop!
Alle reacties Link kopieren
In de oven, ongeveer een halfuur.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Heb geen bakboter in huis, dus ga voor de flinke scheut olijfolie een half uur op wat lager vuur. Doe je ook nog iets met kruiden of andere smaakmakers Chamae?
Alle reacties Link kopieren
Ok, oven kan ook dus, in een schaal? Hoe lang en op welke temp?
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
11-03-2019 18:14
Ok, oven kan ook dus, in een schaal? Hoe lang en op welke temp?
200 graden, 25 min.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
11-03-2019 18:10
Met patat/aardappelkruiden is hier ook altijd wel een succes.
Heb ik ook in huis! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
11-03-2019 18:15
200 graden, 25 min.
Dank je! Misschien toch maar een keer in de oven proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik bak 't ook in ongeveer half uur goudgeel en knapperig. Ik kruid 't met zout, cayennepeper en kerrie. Kerrie wel pas op het laatst, anders kan het bitter worden. Laatste 5 minuten preiringetjes meebakken en veeeel minstens belegen strooikaas er doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
11-03-2019 18:17
Ik bak 't ook in ongeveer half uur goudgeel en knapperig. Ik kruid 't met zout, cayennepeper en kerrie. Kerrie wel pas op het laatst, anders kan het bitter worden. Laatste 5 minuten preiringetjes meebakken en veeeel minstens belegen strooikaas er doorheen.
Ga vandaag voor half uur in de pan en patatkruiden of jouw kruiden. Probeer ik t later een keer in de oven
Bedankt allemaal! Ik ga koken!
Ik doe ze in de oven.
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
11-03-2019 18:09
Flinke scheut olijfolie in de pan en vooral lang bakken. Bij ons staat het zeker een half uur op (op laag of middelhoog vuur). Bleek en slap betekent dat je het te kort gebakken hebt.
Inderdaad. Het meeste eten mislukt of wordt niet optimaal door te kort en/of op een te lage temperatuur te bakken. Soms denk ik dat bereidingstijden bewust te kort worden vermeld om mensen niet af te schrikken of zo. Afbakstokbrood is ook zoiets: bak het volgens de gebruiksaanwijzing en je hebt witte stopverf. Doe het 5 minuten langer en op 20 graden meer en het is wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven