Welke koffiebonen heeft de kiosk en welke heb jij?

05-04-2019 07:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Een vraag weet iemand toevallig welk merk koffiebonen de kiosk gebruikt? Ik vind de koffie daar zooo lekker :)
En welke boon vind je zelf het lekkerst.? Heb net een nieuw apparaat maar zoek overheerlijke koffiebonen.

Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Even vragen bij de Kiosk? Of is dat een hele rare suggestie?
Wij hebben die van de HEMA ☺️. Ook lekker.

Bij onze supermarkt kun je bonen in proefzakjes krijgen zodat je rustig kunt testen wat jij het lekkerst vindt. Kiosk ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop te hard voorbij aan de kiosk om te merken welke bonen ze hebben, denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het daar gewoon vragen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man drinkt alleen nog maar Simon Lévelt. Ik drink geen koffie, maar verse bonen ruiken wel ontzettend lekke :) .
Alle reacties Link kopieren
Blanche Dael cafe 1878.
Uit Maastricht, maar ik bestel via de webshop
Alle reacties Link kopieren
Smith & Dorlas heeft de kiosk.
Alle reacties Link kopieren
Illy vind ik persoonlijk de lekkerste.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik koffiebonen van de webshop van Fleur de Café (branderij uit Deventer) en dan de Grand Cru..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Welke machine staat daar? Matige machine, beste bonen geven ook niet de beste koffie.
Alle reacties Link kopieren
miss_musica schreef:
05-04-2019 09:30
Mijn man drinkt alleen nog maar Simon Lévelt. Ik drink geen koffie, maar verse bonen ruiken wel ontzettend lekke :) .
drinken wij ook. Lekker! Maar vraag niet naar de soort, mijn man haalt de koffiebonen bij Lévelt in Gent.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
knolselder schreef:
05-04-2019 10:53
drinken wij ook. Lekker! Maar vraag niet naar de soort, mijn man haalt de koffiebonen bij Lévelt in Gent.
Ik haal meestal de Yellow Bourbon. Die vindt hij tot nu toe het lekkerst. Mensen drinken graag koffie bij ons, dus het zal wel zo wezen. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik koop mijn koffie bij de koffie speciaalzaak, Jolly caff'e maar ik had laatst die van Pellini Top en die vind ik heeeel lekker!.
Alle reacties Link kopieren
Grappig ik vind d kiosk juist slappe koffie en ga voor de Albert Heijn to go. Ik zou het gewoon bij k`iosk vragen of idd `blanche Dale, die hebben heerlijke koffie en thee
Alle reacties Link kopieren
Simon Lévelt heeft lekkere bonen, maar verrassend genoeg zijn ook die van de Aldi goed te doen (en kosten geen drol). Moet je wel de sterkste (espresso) variant nemen (met vijf druppeltjes of bolletjes op de verpakking, robuust en krachtig of zoiets).
Nothing happens for a reason
Die van de Lidl, extra dark roast. De soort bonen bepaalt de smaak, maar de grofheid van de maling ook, en de hoeveelheid water natuurlijk. Probeer wat te variëren daarin, kan nog best wel schelen qua smaak.
Alle reacties Link kopieren
Starbucks.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
05-04-2019 12:21
Starbucks.
Heeft weinig met echte koffie te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de bonen van de Lidl, ik meng de grijze en rode zak 1 op 1.
Heb inmiddels tig soorten geprobeerd en zo vind ik de koffie het lekkerst. Ik vond het wel een enorm gedoe, het vinden van de juiste bonen, de correcte maling instellen, de goede sterkte op het apparaat bepalen. Maar als het eenmaal goed staat, is het alle moeite waard.
ik heb altijd gewoon gemalen koffie en koop de goudmerk pakken van Aldi. Na allerlei (dure en goedkopere) merken te hebben geprobeerd vind ik dit de meest aromatische en toch lekker kruidige koffie. Verrassend maar waar.
Volgens mij is het ontzettend persoonlijk. Wat de één geweldig vindt, vindt de ander mwah.
Vriendin van mij heeft een ingewikkeld apparaat wat bonen maalt, een enorme herrie maakt en absoluut geen lekkerdere koffie oplevert dan mijn ouderwetse filterapparaat. (voor de snelle bak heb ik er nog een nespressootje naast staan).Eerlijk gezegd vind ik dat er enorm interessant en ingewikkeld gedaan wordt over een lekker bakkie.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
05-04-2019 13:17
Heeft weinig met echte koffie te maken.
Koffiebonen van SB zijn gewoon te bestellen bij de gele supermarkt.
Prijs valt mee, vind ik.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
die van de Lidl vind ik dus echt heel vies
Vergeetmenietje1980 schreef:
05-04-2019 15:15
die van de Lidl vind ik dus echt heel vies

Dat bedoel ik. :idee: . Heel persoonlijk allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven