Ontzettend moe na het eten van Chinees?

21-04-2019 19:31 26 berichten
Het was dit weekend voor de derde keer op rij dat ik Chinees at en ongeveer een half uur na het eten ontzettend moe werd. Zo’n soort verlammende moeheid, alsof je echt niks meer kunt. Helemaal uitgewrongen.
Herkent iemand dit? Google leert me dat het Chinees-syndroom ;-) een fabeltje is en dat het ziek worden (ik lees vooral over maag darm klachten) vooral komt door het veel te zoute eten.
Maar vermoeidheid? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
In Chinees eten zitten heel veel koolhydraten die je een soort van boost geven, om daarna genadeloos in te kakken. De zogeheten ‘after dinner dip’. Heb er ook last van hoor, eet het daarom niet meer in mijn nachtdienst :-$
Alle reacties Link kopieren
Postprandiale dip?
Alle reacties Link kopieren
Te lang in de zon gezeten zeker.

Misschien veel suiker in dat eten en als reactie daarop door piek insuline een lage bloedsuikerspiegel?
Milkie schreef:
21-04-2019 19:37
In Chinees eten zitten heel veel koolhydraten die je een soort van boost geven, om daarna genadeloos in te kakken. De zogeheten ‘after dinner dip’. Heb er ook last van hoor, eet het daarom niet meer in mijn nachtdienst :-$
De after dinner dip ken ik wel. Heb ik overigens zelden last van gelukkig.
Zou dit een soort extreme after dinner dip zijn?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel mensen overgevoelig voor smaakversterker E621, ook wel ve-tsin genoemd. Dat zit veel in Chinees eten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien lag het aan het gezelschap?

Je bent wel dol op Chinees eten als je het drie dagen kan eten?
Magick88 schreef:
21-04-2019 19:53
Misschien lag het aan het gezelschap?

Je bent wel dol op Chinees eten als je het drie dagen kan eten?
Nee nee, asjeblieft niet! Maar ik heb nu over een langere periode elke keer na het eten van Chinees die enorme moeheid.
Reactie op vet sin lijkt het...
Volgende keer vragen zonder, hebben ze ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam vanwege mijn werk in vele Chinese restaurants. Er was er niet 1 waarbij de hygiëne een beetje op orde was.
Overal was het een smerige teringzooi in de keuken. Ik heb hele schokkende dingen gezien. Sindsdien eet ik nooit meer Chinees.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij benoemt heet postprandial somnolence. Misschien helpt dat met Google
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook na eten bij de snackbar. ‘s Avonds compleet ingekakt en nog humeurig ook. Lijkt mij een reactie van je lichaam die duidelijk maakt dat je extreem ongezond hebt gegeten.
Chinees eet ik nooit.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Ja, ik ken het, maar dat komt bij mij vooral door de hoeveelheid die ik dan naar binnen werk. Daarna lekker in foetus houding beetje marineren op de bank.

Er komt vast zometeen iemand ongefundeerd gezwets over ve-tsin vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens iets gezonds eten ipv al die met reuzel aangemaakte zoute meuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
21-04-2019 20:26
Misschien eens iets gezonds eten ipv al die met reuzel aangemaakte zoute meuk.
Sorry? Eet jij dag in dag uit, maand in maand uit jaar In jaar uit alleen maar schijf van vijf eten?
Redballoon schreef:
21-04-2019 20:11
Ik kwam vanwege mijn werk in vele Chinese restaurants. Er was er niet 1 waarbij de hygiëne een beetje op orde was.
Overal was het een smerige teringzooi in de keuken. Ik heb hele schokkende dingen gezien. Sindsdien eet ik nooit meer Chinees.
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld. Toen ik nog als kamermeisje werkte in hotels, kwamen daar ook veel Chinezen. Hele bussen vol. En die lieten die kamers echt zo ontzettend smerig achter. We hadden gewoon extra tijd nodig om die kamers schoon en opgeruimd te krijgen. Bizar.
Pluk89 schreef:
21-04-2019 20:25
Ja, ik ken het, maar dat komt bij mij vooral door de hoeveelheid die ik dan naar binnen werk. Daarna lekker in foetus houding beetje marineren op de bank.

Er komt vast zometeen iemand ongefundeerd gezwets over ve-tsin vertellen.
Ik zit juist altijd gruwelijk snel vol van Chinees.

Postpraniale slaperigheid dus. Is er een verklaring dat het alleen bij Chinees gebeurd? Toch ze koolhydraten? Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, dat die er enorm veel in zitten
Alle reacties Link kopieren
Die porties zijn vaak enorm ruim. Volgende keer een doggy bag vragen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kan een kilo op, mits ik vlug dooreet. Maar daarna kan ik alleen nog maar zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
In de VS kennen ze het als verschijnsel na thanksgiving diner. Komt door het type en de hoeveelheid eten.
jurkmetstipjes schreef:
21-04-2019 20:35
Ik zit juist altijd gruwelijk snel vol van Chinees.

Postpraniale slaperigheid dus. Is er een verklaring dat het alleen bij Chinees gebeurd? Toch ze koolhydraten? Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan, dat die er enorm veel in zitten
Hier ook trouwens.
Dat ik moe wordt heb ik niet maar ik merk het wel als men eens Chinees heeft gehaald bij een andere Chinees dan waar ik mijn Chinees eten haal. Dan ben ik binnen een half uur een uurtje zowat aan de wc gekluisterd en dan is het weer over. Denk dat dat komt van het vet of die beruchte smaakversterker die men vaak gebruikt bij de Chinees.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-04-2019 20:58
Dat ik moe wordt heb ik niet maar ik merk het wel als men eens Chinees heeft gehaald bij een andere Chinees dan waar ik mijn Chinees eten haal. Dan ben ik binnen een half uur een uurtje zowat aan de wc gekluisterd en dan is het weer over. Denk dat dat komt van het vet of die beruchte smaakversterker die men vaak gebruikt bij de Chinees.
Dit is heel vaak getest maar nooit aangetoond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan ook zijn dat mijn Chinees de hygiene op orde heeft (mooie open keuken) en de andere restaurants waar mensen Chinees halen dat niet zo op orde hebben.
retrostar schreef:
21-04-2019 20:44
Ik kan een kilo op, mits ik vlug dooreet. Maar daarna kan ik alleen nog maar zitten.
Trots op jou! ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven