vleesthermometer in airfryer

26-07-2019 21:13 10 berichten
Ik wil binnenkort een groot stuk gemarineerd varkensvlees in de airfryer bereiden.
Weet iemand of je een vleesthermometer in een airfryer kunt gebruiken?
Ik heb zo'n hele simpele RVS vleesthermometer (rond schermpje met wijzertje aan metalen staafje, dus zonder verlengsnoertje).
Alle reacties Link kopieren
Ik schuif de la eruit en dan prik ik met mijn digitale thermometer erin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me gewoon te kunnen, die kunnen namelijk ook gewoon in de oven.
retrostar schreef:
26-07-2019 21:31
Ik schuif de la eruit en dan prik ik met mijn digitale thermometer erin.
Moet je dan niet een tijd wachten voordat de temperatuur klopt? In de oven laat ik hem er altijd de hele rijd inzitten zodat je tussendoor zo kunt aflezen.
Hannie85 schreef:
26-07-2019 21:34
Dat lijkt me gewoon te kunnen, die kunnen namelijk ook gewoon in de oven.
Qua temperatuur is het inderdaad geen enkel probleem, maar aangezien je bijvoorbeeld in een magnetron geen metaal kunt doen, vroeg ik me af of het in de airfryer wel gewoon veilig is.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
26-07-2019 21:35
Moet je dan niet een tijd wachten voordat de temperatuur klopt? In de oven laat ik hem er altijd de hele rijd inzitten zodat je tussendoor zo kunt aflezen.
Nee, binnen 10 seconden of minder geeft hij de correcte temperatuur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh, dat is dan ook een prima optie. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
26-07-2019 21:39
Qua temperatuur is het inderdaad geen enkel probleem, maar aangezien je bijvoorbeeld in een magnetron geen metaal kunt doen, vroeg ik me af of het in de airfryer wel gewoon veilig is.
Lijkt me niet, je kan andere dingen van metaal ook gewoon in de airfryer doen. Het mandje is ook van metaal.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
26-07-2019 21:39
Nee, binnen 10 seconden of minder geeft hij de correcte temperatuur.

Maar TO heeft geen digitale vleesthermometer zoals jij. Bij een analoge moet je inderdaad wel even een minuut wachten.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
26-07-2019 21:39
Qua temperatuur is het inderdaad geen enkel probleem, maar aangezien je bijvoorbeeld in een magnetron geen metaal kunt doen, vroeg ik me af of het in de airfryer wel gewoon veilig is.
Een airfryer is dan ook geen magnetron :) het is gewoon een kleine oven. Alles wat ik eerst deed in de oven doe ik nu in airfryer (ok, wat past hè qua formaat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven