Kippenbouten aan spit?

02-08-2019 14:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor vanavond 2 kippenbouten garen aan het spit in de oven. Echter als ik google hoe lang en zo ik dat moet doen,krijg ik alleen resultaten met hele kippen en dat vind ik een beetje te veel van het goede, aangezien we morgen en overmorgen niet thuis eten. Het is een horizontale spit en we hebben een indesit oven. Kan iemand mij vertellen of ik ook kippenbouten aan het spit kan doen en zoja hoe lang en welke temperatuur?
Alle reacties Link kopieren
40 Minuten zou ik doen.
Een bout lijkt me lastig vanwege het bot dat er al inzit, of zie ik dat verkeerd? En gegrilde kip kun je ook invriezen. Zou ik zelf doen. Lekker een hele kip maken, eten waar ik trek in heb, de rest invriezen en pulled chicken van maken en karkas soep van trekken.
Een bout kan toch ook gewoon in de oven, daar heb je toch geen spit voor nodig.

Ik braad kippepoten in de pan 45 minuten, dan zijn ze goed gaar, dus ik denk dat Zenzeo in de goede richting zit.
Alle reacties Link kopieren
Spit is inderdaad niet echt nodig, minuutje of 30-40 tot ze gaar zijn, en dan nog even een paar minuten onder de grill om de huid mooi droog te krijgen. Langzamer (lagere temperatuur) garen levert minder droge kip op.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Nou, fluffy, had je d'r wat aan?
Alle reacties Link kopieren
De slager beweerde dat het wel kon,dus op het begin geprobeerd, bouten gingen er goed aan,maar eentje draaide beter rond dan de ander. Dus uiteindelijk de braadslee gebruikt, zoals men hier al opperde. Eten was heerlijk😊. Dank voor jullie adviezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven