Stofwisseling kapot?

05-10-2007 20:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee Meiden,



Ik heb een probleem: Sinds een aantal weken vliegen de kilo's er bij mij aan. Waarschijnlijk komt dit doordat ik een aantal crash-dieten heb gedaan, waardoor mijn stofwisseling nu van slag is. Hoewel ik 5 x per week train en niet heel veel eet, blijven die kilo''s komen, ook als ik nu normaal eet. Zelfs een week heel streng lijnen leverde minder dan een kilo afvallen op.



Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, zijn er tips om die stofwisseling weer beter en sneller te laten werken? Elke tip is welkom want dit gewicht past niet bij mij!



Thanks!
Alle reacties Link kopieren
hoi

hoe groot ben je en hoeveel weeg je? wat eet je zoal op een dag??

grote kans dat je veel te weinig eet!!!daarvan gaat je stofwisseling helemaal op zijn gat liggen!
Alle reacties Link kopieren
Vooral niet te weinig eten, dat is funest voor je stofwisseling, zeker als je veel sport.



Probeer liefst 6 keer per dag te eten, kleine porties, dat houdt de verbranding op gang.

Enne, 5x sporten, wat doe je dan? als je echt heftig in de gewichten hangt en cardio doet, dan is 5 x wel erg veel (zeker dus als je er heel weinig bij eet)



En, eet je iedere dag hetzelfde? of zit er veel variatie in? dat wil nl ook wel helpen. Dus de ene dag als ontbijt yoghurt met muesli, en de andere dag bijvoorbeeld brood met mager beleg.

Af en toe een goede maaltijdsalade als lunch bijvoorbeeld.
hey,



het is heel belangrijk om wel te gaan eten (ontbijt, lunch avondeten enz) vast ritme het liefst!

je moet wel letten dan met wat je eet! geen chocola ,snoep en chips. maar gezonde tussendoortjes en een gezonde warme hap.

vaker eten op 1 dag in plaats van een of twee maal zo stimuleer je de verbranding en zorg je dat stofwisseling goed functioneert.

zo te horen in je verhaal ben je absoluut niet goed bezig met eten en daarom reageert je lichaam zo extreem! dat is al een waarschuwing van je lichaam,het kan funest werken die crash dieten.(dat heb je nu vast onderhand wel door)

ik kan maar kort en krachtig zijn ik wil niet reclame maken maar sonja bakker leert je op een normale manier te eten zoals dat hoort! dus meerdere tijden eten in kleinere portie's.

het is niet dat je gelijk zo'n boek aan moet schaffen maar sonja heeft alleen maar in haar boeken vermeld wat normaal en gezond eten is en dat in een boek gezet!

het is je levenstijl wat je aan moet pakken dus vaker eten dat je meer verbrand en dat je stofwisseling weer goed gaat functioneren!

daarbij is het belangrijk om niet alleen de juiste voeding te eten maar ook dat je gaat bewegen, al is het 2 keer per week een wandeling van een uurtje!

dus stop met die crash dieten en weet wat je je lichaam aandoet

als je zo verder gaat op deze voet dan gaat je immuunsysteem straks ook eraan of je bent nog verder van huis (diabetes en dat is niet weer te genezen).

ga normale portie's eten veel fruit en groente en ga bewegen!

elke dag ontbijten met een bruin broodje jam zo begin je je dag goed! dan weet je dat je genoeg glucose binnen hebt gekregen en is je minimol weer op peil!





veel sterkte en hoop dat je er wat aan hebt!



maar wees nou zuinig op je lichaam!!!!



groetjes silencer
Alle reacties Link kopieren
Bella, misschien is het slim om naar een dietiste te gaan, die je kan helpen een goed eetpatroon te ontwikkelen, want ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt dat je blijft aankomen (dat zal echt een keer ophouden als je gewoon gezond blijft eten hoor!).



Ik kreeg mijn verbranding goed op gang door sporten (4 a 5 keer per week), afwisseling in sporten (dus niet elke dag hardlopen bijv.), regelmatig eten (6 keer per dag), en gevarieerd eten. Het is lastig om voor jou een kant en klare oplossing te bedenken (ware het maar omdat ik hier ook niet voor doorgeleerd heb ;-)), maar voor mij zat het hem dus erg in regelmaat & variatie, zoals Tag ook al zegt.



Enne... Ook niet teveel willen he. Bijna een kilo afvallen in een week is best heel veel.
-
Alle reacties Link kopieren
Grinn, crosspost. Ik wilde ook geen namen noemen omdat het vaak als crash wordt gezien, maar bij mij was Sonja Bakker ook de key... Goede handleiding denk ik als je niet weet hoe je het in hemelsnaam aan moet pakken.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat veel mensen zeggen dat Sonja de oplossing is...Nou bij mij niet, ik krijg gewoon te weinig binnen met Sonja...Daardoor de hele dag honger echt niet meer normaal. Ben in 2 maanden wel 5 kg afgevallen maar goed...kan wel merken dat ik nu anders eet maar absoluut niet meer volgens het boek van Sonja, dat was voor mij niet goed...Wat ik nu ga proberen is Weight Watchers. Dus dat je punten noteert voor alles wat je eet. Als ik het zo lees (en uit ervaring hoor van mijn collega) werkt dat erg goed. Je mag alles eten zolang je maar niet boven je punten uit komt. Er staat wel een topic op als ik jou was zou ik daar eens gaan kijken. Ik vind het trouwens super dat voor de anderen Sonja wel werkt, wil het ook niet gelijk afkraken bij mij werkte het in het begin op heel goed, maar ja aldoor honger en het gevoel hebben dat je flauw gaat vallen dat gaat mij een beetje ver...voor mij gevoel was Sonja toch een beetje een crash-dieet. Ik heb er wel anders door leren eten, dus om het boek een keer door te lezen is absoluut niet verkeerd. En je kunt altijd proberen hoe het voor jou uitpakt....denk er ook aan dat je niet TE LICHT wilt worden. Zie op sommige topics mensen van 1.70 die 60 kg willen wegen. Ik ben 1.75 heb heel lang 65 kg gewogen, als ik nu foto's zie lijk ik net een anorexiapatient dus ja dat lijkt me ook niet goed....
maar je hoeft sonje bakker ook niet precies te volgen want als jij meer binnen moet krijgen dan neem je ook meer zeker wel altijd luisteren naar je lichaam en vaak als tussendoortjes fruit en crackertjes, shake met magere yoghut muesli en banaan enz...

dus je kunt het inderdaad als leidraad gebruiken want ze geeft aan wat gezond eten is maar als je meer verbrand dan een ander heb je ook meer voedingstoffen nodig!

dus veel succes ermee verder



maar bella hoe gaat het er nu mee?

heb je wat aan de tips gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven