recept voor een lekker etentje om mijn vriend te verassen?

12-10-2007 11:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een vrije dag, mijn mannetje is aan het werk.

Ik heb zin om me eens lekker uit te sloven in de keuken, om vervolgens vanavond bij kaarslicht (ja, ik trek alle cliches uit de kast) lekker met zijn tweetjes te eten.



Alleen, nu ben ik nog op zoek naar een lekker recept. Wat hebben jullie voor specialiteiten als jullie lekker gaan koken?
Alle reacties Link kopieren
Als je je vriend echt wilt verrassen is het misschien leuk om zijn lievelingseten klaar te maken? Ik kan uren in de keuken staan om speciale gerechten te maken maar mijn vriend maak ik vooral blij met een gebraden kippetje met patat en appelmoes (hij is een beetje kind gebleven ;-)). Ik maak de kip dan wel extra lekker klaar door eigengemaakte kruidenboter onder het vel te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
hihi, mannen blijven stiekem altijd een beetje kind, haha.



Tja, mijn vriend vind eigenlijk van alles lekker, vooral italiaans. Helaas hebben we 2 dagen geleden al zijn lievelingseten, lasagna gegeten, dus dat is geen optie. Misschien iets anders italiaans?
Ik heb van de week dit gemaakt, en moet zeggen; het was snel klaar en heel erg lekker;



puntpapika's gevuld met kruiden/knoflook brie daarop plakjes varkenshaas. Met darkmushroomrijst (kantenklaar ;-) ) en daar zit ook wat groenten in, van GoTan (dacht ik)



Oven voorverwarmen;

varkenshaasjes bakken



ondertussen de puntpaprika's vullen met de plakjes brie (uit zo'n rond doosje van Paturain)



De varkenshaas uit de pan, en even laten rusten in het alufolie.



Paprika's de oven in



Ondertussen de rijst bakken (staat op het zakje dat het in de magnetron moet, maar daar hou ik niet zo van) in de hete olie.



Als de brie goed gesmolten is, de varksenhaas in plakjes snijden en die op de gesmolten brie leggen, rijst erbij en KLAAR!



Kaarsje erbij en het lijkt net op je je ontzettend hebt lopen uitsloven in de keuken terwijl je het binnen een kwartier op tafel staat X-D
Alle reacties Link kopieren
@ Mette Mare, klinkt mij errug lekker in de oren, maar vriendlief lust geen rijst, brie en champignons (ielk, schimmels, zegt ie dan...)



Maar wel een goed idee om een andere keer te maken als hij er niet is! ;-)
Alle reacties Link kopieren
wat vindt je vriend juist wel lekker?
Alle reacties Link kopieren
Als je iets italiaans wilt koken, zou je misschien op www.bertolli.nl kunnen kijken. Staan allerhande italiaanse recepten op.
Alle reacties Link kopieren
@sunlight: ehm... biefstuk, italiaans, allerlei soorten vlees waar GEEN bot in zit...



@mopsie: ik ga ff een kijkje nemen!
Alle reacties Link kopieren
italiaans:

Parmezaanse kipfilet met risotto en gefrituurde courgette(is echt zo klaar)

pasta met kruidenkaas-roomsaus en kipfilet

Mooie grote biefstuk met aardappelpuree en gestoomde groenten

Of een beenhammetje uit de oven (even bestreken met pesto) met aardappelrozetjes, en gevulde cherrytomaatjes met pesto, pijnboompitjes en parmezaan

ja ik noem maar wat hoor...
Alle reacties Link kopieren
44pje, ik heb laatst op het topic vegetarische gerechten een recept gezet van canneloni, misschien een leuke variant op de favoriete lasagne? Als je liever iets met vlees eet kan je de canneloni's ook vullen met bijv gekruid (lams)gehakt. Dat moet je er dan als rauwe massa in doen en het wordt in de oven gaar. Echt een superlekker gerecht! Beetje aankleden met salade, bruschetta's vooraf... (bijv met blokjes tomaat/basilicum/mozzarella erop of gebakken paddestoelen)....eigengemaakte tiramisu na.... Heb je toch een hele lekkere italiaanse maaltijd volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal hartstikke bedankt voor de tips!



Ik ben net boodschappen wezen doen, en het plan is:



Brede spaghetti, (ben even te lui om naar de keuken te lopen en te kijken hoe het heet..) met zelfgemaakte knoflook/tomaat/basilicum saus, daarbovenop verse spinazie, als vlees varkensfilet gevuld met zelfgemaakte pesto uit de oven.... Het laatste heb ik al eens eerder gemaakt, bleek een groot succes!



ook al is het geen recept van jullie, jullie hebben me wel degelijk inspiratie gegeven, tnx!



En morgen laat ik even weten hoe het gesmaakt heeft natuurlijk!
als je je vriend echt wilt ver-assen zou ik barbeque proberen, succes gegarandeerd
sunlight schreef op 12 oktober 2007 @ 12:54:

Of een beenhammetje uit de oven (even bestreken met pesto) met aardappelrozetjes, en gevulde cherrytomaatjes met pesto, pijnboompitjes en parmezaan

ja ik noem maar wat hoor...
"Beenhammetje uit de oven" klinkt heel simpel (en lekker!) maar ik weet nooit hoe ik dat soort vlees klaar moet maken... :-$ Ik krijg het of niet gaar, of het smaakt naar schoenzool... Hoe lang moet zoiets in de oven? En moet je dan nog keren tussendoor? of olie/boter erover of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat soort dingen gewoon in de pan, ik heb een combimagmetron, en heb altijd het idee dat dat toch niet echt zo werkt als een oven..



Maar in de pan, eerst aan alle kanten aanbraden, dan op zacht vuur verder laten garen. Af en toe keren.



In de oven zal het naar ik aanneem ongeveer hetzelfde moeten..
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef op 12 oktober 2007 @ 14:08:

als je je vriend echt wilt ver-assen zou ik barbeque proberen, succes gegarandeerd




Ik dacht precies hetzelfde bij het lezen van de topictitel ;-)

Hmmm... misschien kan ze hem flamberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven