Het beste idee

17-10-2007 16:13 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn zoon doet mee aan “het beste idee van Nederland” en maakt iets voor in de keuken. Hij vroeg mij vanochtend of ik ‘iets in het eten zou willen gooien’ waardoor het kookgemak omhoog gaat. Hij noemde bijvoorbeeld een soort van sensor in een bepaalde vorm zoals een balletje of een dobbelsteen. Op deze manier kunnen de gerechten beter in de gaten gehouden worden. Ik vond het een beetje raar om zomaar iets tussen de aardappels te stoppen.

Wat vinden jullie van het idee dat je iets in het eten gooit om het kookgemak te vergroten?



Groetjes Marga
Alle reacties Link kopieren
Zoiets als dat nepei dat je bij de andere echte eieren in de pan met water gooit, en als het verkleurt is het precies goed? Klinkt wel aardig. Maar wat voor kleur is het dan, kan me zo voorstellen dat in bepaalde buitenlandse gerechten de 'sensor' niet zichtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
ja dat ei heb ik ook wel eens gezien. Hij had het verder over een metaalkleur, en het verkleurt niet, dus je hoeft er ook niet naar te kijken
Alle reacties Link kopieren
wat doet het dan? geluidje?
Alle reacties Link kopieren
hij had het er over dat als je water overkookt, dan de kookplaat automatisch minder warmte gaat afgeven, en dus niet meer overkookt.
Alle reacties Link kopieren
Die sensor is toch voor in de pan schreef je net en niet bedoeld om in de kookplaat geïntegreerd te worden, of begrijp ik het nou verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies wat hij bedoelde maar volgens mij is die sensor draadloos en communiceert met de kookplaat. Maar vinden jullie het niet gek om iets tussen het eten te gooien?
Op zich is het wel een beetje raar om iets tussen het eten te gooien maar daar zou ik denk wel aan kunnen wennen.



Wij hebben een keramische plaat die vanzelf minder warmte gaat geven als de inhoud van de pan kookt als je dat zo instelt. Onze is nieuw maar in het vorige huis hadden we er ook eentje die dat kon, dus het bestaat al sinds een jaar of 11.



Ik hoef dus geen dingetje tussen de piepers, de kookplaat kan dat zelf al regelen.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook een beetje raar maar misschien komt dat ook omdat het nieuw is

-wat de boer niet kent... hihi-



ik let zo wel op het eten :)
Alle reacties Link kopieren
ok dank jullie wel voor de reacties. Ik zal onze maarten vertellen van die keramische kookplaat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven