Is haarroos te genezen?
maandag 1 april 2019 om 18:46
maandag 1 april 2019 om 18:49
Head en shoulders maakt je hoofdhuid kapot, krijg je nog meer roos van. Ik denk dat je gewoon wat andere anti roos shampoos moet proberen. Bij mij help sanex anti roos het beste en soms een selsun kuur tussendoor. Ik heb ook juist shampoos geprobeerd voor gevoelige huid etc, natuurlijke shampoos maar daar werd het bij mij nog veel erger van.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
maandag 1 april 2019 om 19:26
Weet je zeker dat het echt roos is? Schilfers worden vaak al snel aangezien voor roos. Als het niet echt roos is, helpt een anti-roos shampoo ook niet. Schilfers kunnen ook veroorzaakt worden door een droge hoofdhuid, of een geïrriteerde hoofdhuid. Dat laatste kan bijvoorbeeld komen door iets in een shampoo waar je huid niet blij mee is. Parfum bijvoorbeeld, of al te sterke reinigende stoffen.
Misschien eens door een dermatoloog laten beoordelen wat het is.
En blijkt het wel degelijk roos, dan zijn er betere en mildere alternatieven dan head en shoulders.
En blijkt het wel degelijk roos, dan zijn er betere en mildere alternatieven dan head en shoulders.
maandag 1 april 2019 om 19:39
En vaak is het geen roos, maar een schimmeltjeJufjoke schreef: ↑01-04-2019 19:26Weet je zeker dat het echt roos is? Schilfers worden vaak al snel aangezien voor roos. Als het niet echt roos is, helpt een anti-roos shampoo ook niet. Schilfers kunnen ook veroorzaakt worden door een droge hoofdhuid, of een geïrriteerde hoofdhuid. Dat laatste kan bijvoorbeeld komen door iets in een shampoo waar je huid niet blij mee is. Parfum bijvoorbeeld, of al te sterke reinigende stoffen.
vrijdag 5 april 2019 om 08:28
Selsun is heel agressieve gele shampoo. Heb ik in mijn tienerjaren gebruikt en ik kreeg er oranje haren van. Geen aanrader dus.forumfossiel schreef: ↑01-04-2019 19:52Selsun werkt ook tegen schimmeltjes. Stinkt als de hel, maar geen jeuk en schilfers meer.
vrijdag 5 april 2019 om 08:31
Geen head & shoulders meer gebruiken dus.
Momenteel gebruik ik een heel lekkere "iedere dag haren wassen shampoo" van de Allbert Heyn.
Ik was mijn haren niet iedere dag maar één tot twee keer per week ermee.
De haarroos verdwijnt niet. Maar zo beperk ik wel de vieze schilfertjes op mijn rug en schouders.
Is er dan niks wat je definitief van de haarroos afhelpt? Is het iets ongeneeslijks?
Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat de veroorzaker een schimmel is.
Momenteel gebruik ik een heel lekkere "iedere dag haren wassen shampoo" van de Allbert Heyn.
Ik was mijn haren niet iedere dag maar één tot twee keer per week ermee.
De haarroos verdwijnt niet. Maar zo beperk ik wel de vieze schilfertjes op mijn rug en schouders.
Is er dan niks wat je definitief van de haarroos afhelpt? Is het iets ongeneeslijks?
Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat de veroorzaker een schimmel is.
vrijdag 5 april 2019 om 08:36
Hoe lang ben je nu gestopt met H&S? Je hoofdhuid heeft wel tijd nodig om te herstellen, dus geeft het een maandje (of twee) de tijd.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
vrijdag 5 april 2019 om 08:44
Dat gezeur over H&S altijd, zo voorspelbaar.
Volgens mij gelooft iedereen dat omdat iedereen het roept. Zelf heb ik nooit een relatie kunnen ontdekken.
Soms heb ik gewoon periodes veel last, soms minder. Zo min mogelijk wassen helpt nog het best. Dat was even wennen want in het begin leek mijn haar de volgende dag al vet, maar nu was ik nog maar 1-2x per week.
Volgens mij gelooft iedereen dat omdat iedereen het roept. Zelf heb ik nooit een relatie kunnen ontdekken.
Soms heb ik gewoon periodes veel last, soms minder. Zo min mogelijk wassen helpt nog het best. Dat was even wennen want in het begin leek mijn haar de volgende dag al vet, maar nu was ik nog maar 1-2x per week.
.
vrijdag 5 april 2019 om 09:00
vrijdag 5 april 2019 om 09:13
Hi,
Wat bij mij helpt is wekelijks mijn hoofd masseren met amla-olie. Te koop bij de toko voor 2 euro. Het stinkt enorm dus ik doe het meestal op zondag als ik geen afspraken heb, maar schijnt een olie uit India te zijn van een plant die zij daar ook gebruiken. Je haar wordt er ook mooi van. Dus wellicht dat dit ook helpt bij jou?
Wat bij mij helpt is wekelijks mijn hoofd masseren met amla-olie. Te koop bij de toko voor 2 euro. Het stinkt enorm dus ik doe het meestal op zondag als ik geen afspraken heb, maar schijnt een olie uit India te zijn van een plant die zij daar ook gebruiken. Je haar wordt er ook mooi van. Dus wellicht dat dit ook helpt bij jou?
vrijdag 5 april 2019 om 09:20
Anoniem262821034 schreef: ↑05-04-2019 08:44Dat gezeur over H&S altijd, zo voorspelbaar.
Sja, niet iedereen heeft van hetzelfde last, natuurlijk. Dat kun je hier al zien: iedereen komt met iets anders. Maar mijn huisarts zegt dus dat ik geen antiroosshampoos mag gebruiken (hij noemt geen merknamen), dus daar ga ik maar vanuit.
Later is nu