Mode & Beauty alle pijlers

Lekker fris mannengeurtje

16-06-2020 14:36 28 berichten
Ik wilde weer eens een geurtje kopen voor mijn halve trouwboek. Omdat ik van veel geurtjes hoofdpijn krijg, mag ik altijd kiezen. Om nu niet de hele Douglas door te snuffelen, graag wat tips.

Ik kan niet tegen hele zware, kruidige geuren of van die oude mannenluchtjes (Old Spice, Tabac). Hoop dat ik het zo goed omschrijf. Wel fris (geen toiletverfrisser) en licht.

Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
zoiets?
https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... se-parfum/
Ja, zoiets. Maar ik zoek ook echt ervaringen en geen reclame eigenlijk.
Tiana_76 schreef:
16-06-2020 14:40
Ja, zoiets. Maar ik zoek ook echt ervaringen en geen reclame eigenlijk.
snap ik, maar hoe kun je onze ervaringen op waarde schatten dan?

ik vind zelf Cacharel een hele fijne lucht, als mijn man hem draagt
Maar hoe ene lucht zich op een huid ontwikkeld is verschillend en hoe jij het dan weer ervaart
Boss bottled tonic of paco rabanne invictus.

Ik kan ook slecht tegen zware of kruidige geuren, maar deze konden mijn neus goed waarderen. Licht en fris.
lilalinda schreef:
16-06-2020 14:42
snap ik, maar hoe kun je onze ervaringen op waarde schatten dan?

ik vind zelf Cacharel een hele fijne lucht, als mijn man hem draagt
Maar hoe ene lucht zich op een huid ontwikkeld is verschillend en hoe jij het dan weer ervaart
Dat begrijp ik, maar ik hoopte met mijn omschrijving toch al wat tips te krijgen.
Darthmee schreef:
16-06-2020 14:44
Boss bottled tonic of paco rabanne invictus.

Ik kan ook slecht tegen zware of kruidige geuren, maar deze konden mijn neus goed waarderen. Licht en fris.
Dank, die gaan vast op het lijstje.
Ik hou wel van kruidige, wat zwaardere mannen geuren, maar ik ben ook aangenaam verrast door Acqua Attiva eau de toilette. Fris, met wat citrus en ik denk zelfs thee en basilicum te ruiken, al staat dat niet in de omschrijving.
Deze geur heb ik mijn man gegeven en eigenlijk draag ik hem zelf ook regelmatig. Heerlijk. Allesbehalve zwaar.

(Vergeten het merk erbij te zetten. Het is van Collistar)
Dior Sauvage
Freshup. :-D
Sauvage van Dior en Yves saint laurent la nuit de l'homme staan hier echt op nummer 1..
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 16-06-2020 15:22
1.73% gewijzigd
Jufjoke schreef:
16-06-2020 14:57
Ik hou wel van kruidige, wat zwaardere mannen geuren, maar ik ben ook aangenaam verrast door Acqua Attiva eau de toilette. Fris, met wat citrus en ik denk zelfs thee en basilicum te ruiken, al staat dat niet in de omschrijving.
Deze geur heb ik mijn man gegeven en eigenlijk draag ik hem zelf ook regelmatig. Heerlijk. Allesbehalve zwaar.

(Vergeten het merk erbij te zetten. Het is van Collistar)
Dat klinkt goed, dank weer.
Chanel Allure Homme Sport
Cool water van Davidoff.....
Ik hou van fris en kruidig bij mijn man. Het liefs een beetje oosterse geur. Ik ben zeer tevreden over deze:

https://www.superwinkel.nl/product/1037 ... GEQAvD_BwE
Between the sheets van Van Gils of Cool Water van Davidoff. Die koop ik meestal als ik geen zin heb in een hele ruikexcercitie bij de parfumerie.
One van Calvin Klein vind ik een frisse mannengeur en léau d'Issey pour homme ook.
Beide fris en niet zwaar.
Roma..
Cool water heeft hij al, die is prima. Maar nu wat nieuws erbij. One ken ik, die gebruikte ik zelf wel eens.

Ik zie wel een patroon, moet naar een waterthema kijken. ;-D
Musai schreef:
16-06-2020 16:23
Roma..
Oh, die is echt heel kruidig en zoet vind ik.
Zowat alle geurtjes van Chanel zijn lekker. En ze blijven lekker de hele dag, ook als je het warm krijgt... (dit geldt ook voor de vrouwenparfums trouwens)

Het kost wat meer, maar dan heb je ook wat ;-)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Issey Miyake L’eau d’Issey pour homme. Zalig fris!
Hermes heeft heel vaak frisse en kruidige geurtjes.
De oude oorspronkelijke Tresor is fris en bloemig.
Light Blue van Dolce e Cabanna is heerlijk fris!

En voor mannen hou ik van aramis.
Er is voor mij maar een mannengeurtje en dat is Jean Paul Gaultier.
Frisse geuren, heerlijk. Chanel Allure Sport werd al genoemd, Dior
Sauvage ook, beiden heel fris en niet te zwaar. Ik zou daar graag nog Bleu de Chanel en Versace Man Eau Fraîche aan toe willen voegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven