Mode & Beauty alle pijlers

Wallen, enorme twijfel over Botox of fillers

25-12-2015 11:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heb al een beetje rondgekeken over het onderwerp Botox/fillers.

Ik zit met het volgende: heb Wallen en wil daar graag wat aan doen. Ben 34 jaar en had nooit verwacht dat ik aan Botox/fillers zou denken. Maar ik zit er echt mee.. Heb uiteraard ook wel wat rimpels bij mijn ogen maar dat vind ik niet eens erg. Gaat mij meer om mijn vermoeide uitstraling.

Kan iemand mij haar ervaringen delen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik zou het denk ik ook doen. Niks om je voor te schamen. Wallen kunnen je enorm vermoeid eruit laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat er anderen zijn die specifiek ervaring hebben met het behandelen van wallen, maar ik heb mijn voorhoofd en frons laten botoxen en mijn neus-mond plooi laten behandelen met fillers. Ik ben erg blij met het resultaat! Als het iets is waar je echt mee zit, zou ik gewoon een afspraak maken bij een kliniek. Vaak is een eerste afspraak met uitleg gratis. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan botox iets aan wallen veranderen, dat snap ik niet helemaal... Met botox kun je gezichtsspiertjes verlammen, die voor rimpels zorgen. Maar wallen ermee aanpakken?!
Alle reacties Link kopieren
Wallen worden aangepakt met fillers, maar er zijn maar weinig artsen die dit dagelijks doen en er zit veel risico aan vast, omdat het onder je ogen nogal eens wil opslaan ergens anders of gaan 'lopen'.

Mijn arts doet het niet, kan wel bij haar collega terecht maar ze raadde het af.

Hopelijk in de toekomst komt er een betere methode.

Niet dat ik er heel erg last van heb, maar toch beginnen daar wel wat 'slaap' rimpels te ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je Wallen wel laten laseren. Is wel een stuk prijziger, maar volgens mij wel definitief, waar dikkers maar voor wen 1/2 jaar zijn.
Ik heb de kringen onder mijn ogen laten opvullen met fillers, maar of je fillers ook voor wallen kunt gebruiken...? Je 'voegt' met fillers iets toe, en dat wil je bij wallen juist toch niet?



Ik heb wel goede ervaringen met fillers trouwens. Wel goed vooronderzoek doen naar de arts waar je het laat doen.
Alle reacties Link kopieren
http://keuringsdienstvanw ... 2015/30-142868-10-12-2015
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.. Ik denk dat ik het niet goed heb uitgelegd. Ik heb meer kringen onder mijn ogen. Ik noem het Wallen. Maar het zijn meer kringen. Dus heb niet 2 zakjes onder mijn ogen( effe zwart/wit) maar meer diepe kringen..
Alle reacties Link kopieren
Wallen:





Kringen:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wil graag foto van mijn ogen plaatsen. Maar weet effe niet hoe? Gezien foto hierboven denk ik dat met meer kringen zijn dan wallen
Maak een afspraak met een goede kliniek (eerste intake is vaak gratis, als je een behandeling door hen laat doen, vraag daarnaar)

en laat je daar adviseren. Zij zijn deskundig en kunnen aan de hand van de klachten inschatten wat de beste oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Latifa81 schreef op 25 december 2015 @ 12:37:

Wil graag foto van mijn ogen plaatsen. Maar weet effe niet hoe? Gezien foto hierboven denk ik dat met meer kringen zijn dan wallenhttp://nl.tinypic.com/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bij wallen en kringen en andere klachten zou je ook eens kunnen denken aan celzouten van Schussler. Welke, dat zou je je moeten laten adviseren. Misschien nog andere voedingsstoffen. En voldoende slapen enzo. Van botox en fillers heb ik geen verstand en ik wil me er ook verre van houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jonkvrouwe schreef op 25 december 2015 @ 12:52:

Bij wallen en kringen en andere klachten zou je ook eens kunnen denken aan celzouten van Schussler.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt mij helaas niet om foto neer tr zetten.. Denk zelf dat het met verschillende te maken heeft. Heb veel zonnebank gebruikt, laatste jaren zware jaren geweest op verschillende gebieden. Dus weinig slapen en ik drink heel weinig. Nou ben ik sinds kort weer begonnen met 1,5 liter water elke dag. En slaap nu ook weer goed. Maar baal wel. En het zijn inderdaad meer kringen dan Wallen. Maar het maakt mij ouder en lelijker..
quote:Latifa81 schreef op 25 december 2015 @ 13:00:

Het lukt mij helaas niet om foto neer tr zetten.. Denk zelf dat het met verschillende te maken heeft. Heb veel zonnebank gebruikt, laatste jaren zware jaren geweest op verschillende gebieden. Dus weinig slapen en ik drink heel weinig. Nou ben ik sinds kort weer begonnen met 1,5 liter water elke dag. En slaap nu ook weer goed. Maar baal wel. En het zijn inderdaad meer kringen dan Wallen. Maar het maakt mij ouder en lelijker..Nogmaals maak een afspraak in een goede kliniek en laat je daar voorlichten. Heb ik ook gedaan en heb fillers genomen.
Alle reacties Link kopieren
Gismo72, ik ga inderdaad een vrijblijvende afspraak maken bij een kliniek. Hoe weet ik of en kliniek goed is? Uiteraard heb ik al een paar gezien op internet, midden Nederland. Veel klinieken komen wel goed over.

Mag ik vragen hoe vaak jij het moet herhalen?
Alle reacties Link kopieren
Als je er iets aan wilt laten doen, zijn bij kringen fillers de oplossing idd ( bij wallen ooglidcorrectie). Heb ik ook eens laten doen, maar ik was niet zo blij met het resultaat ( nochtans bij gereputeerde chirurg, wiens eerdere fillerwerk prachtig gelukt was). Ik vond dat je het een beetje zag zitten, waardoor de kringen juist benadrukt werden. Hoorde erna van een eveneens gereputeerde dermatologe dat zij die behandeling niet meer doen, omdat het te vaak niet mooi uitpakte.

Dan rest je alleen de camouflagestick helaas.

Natuurlijk, fillers zijn omkeerbaar, oplosbaar, dus je kunt altijd een keer proberen. Een vriendin v me heeft het ook laten doen, en bij haar zag je het niet ( zij had wel nauwelijks wallen vond ik, maar goed).



Botox helpt ook een beetje vind ik, ook al zeggen sommigen hier v niet. Ik ervaar er een subtiel liftend effect van ( bij algemene behandeling v kraaienpootjes en oogrimpels, al durven niet alle artsen de oogrimpels aan).



Aan de blauwe kleur kun je overigens niets doen, dat is de oogspier die doorschijnt. Je hebt dan genetisch een dunner oogvlies ( zit over spier), en met het ouder worden wordt dat vlies ook dunner. Kun je enkel met make-up wegwerken.



Van laser voor wallen/kringen had ik nog niet gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Tove82, dus jij was zelf niet blij met het resultaat? Ik ga sowieso een intake gesprek maken, moet alleen nog uitzoeken waar..maar ben best angstig, daf het mis gaat. Heb zelf geen blauwe kleur, meer 2 grote lijnen wat de 2 kringen veroorzaakt.
quote:Latifa81 schreef op 25 december 2015 @ 13:06:

Gismo72, ik ga inderdaad een vrijblijvende afspraak maken bij een kliniek. Hoe weet ik of en kliniek goed is? Uiteraard heb ik al een paar gezien op internet, midden Nederland. Veel klinieken komen wel goed over.

Mag ik vragen hoe vaak jij het moet herhalen?Kijk op de sites of ze aangesloten zijn bij de nvcg (nederlandse vereniging voor cosmetische geneeskunde) en of de behandeld arts dat is. Op www.nvcg.nl kun je info hierover vinden.



Ik herhaal mijn fillers ongeveer per 6-9 maanden.
Alle reacties Link kopieren
@gismo72, dank je wel!
En ook ik vond de eerste keer doodeng. Maar op een gegeven moment overheerste mijn afkeer van mijn gezicht boven de angst. Ik ben vooral door een slechte gezondheid erg getekend in mijn gezicht en voel me nu een stuk fijner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens mijn kringen laten vullen met fillers. De eerste week was ik tevreden met het resultaat, de zeven maanden erna baalde ik er flink van. Het werden wat lager hangende 'zakjes' die je vooral zag als ik m'n hoofd ietwat naar beneden richtte. Ik schaamde mij er flink voor, nóg erger dan voor de kringen waar ik mij al 20 jaar voor schaamde. Nu is het uitgewerkt en blij dat mn oude kringen er weer zijn 😊
Alle reacties Link kopieren
Hoi Latifa,

Ik heb het anderhalf jaar geleden laten doen, aan één kant. Omdat ik het daar een stukje feller had dan aan de andere kant, dus voor de symmetrie van mijn gezicht.



Nee, ik vond het in eerste instantie niet zo mooi. Je zag het te fel zitten vond ik. Zelfs na de obligate twee weken ontzweltijd.

Ik ben dan teruggegaan en de arts heeft de filler zeg maar voor de helft opgelost met hyaluronidase, de tegenstof voor fillers zeg maar. En toen vond ik het wel mooi. Naturel en subtiel.



Probleem is dat je oogzone de dunste huid heeft van je hele lichaam. En zelfs bij de allerbeste artsen gaan fillers soms (tijdelijk) 'bobbelen'... Het is enorm precisiewerk daar. Dus de uitkomst is wat onzekerder dan bij andere zones (wangen, neuslippenplooi ed). Maar je kunt dus wel altijd achteraf wat 'bijwerken', zoals ik heb laten doen.

En het goeie van fillers is dat het resultaat altijd omgekeerd kan worden. Je bent dan enkel je geld kwijt. Dat vind ik wel een geruststellend idee. Gewoon effe proberen en kijken.



Ik zou wel een arts raadplegen van wie je al resultaten gezien hebt. Iemand kan technisch-wetenschappelijk wel goed zijn maar toch een andere definitie hebben van wat mooi filler- en botoxwerk is. Het is heel persoonlijk en subjectief. Zo ben ik eens bij een hoog aangeschreven dermatologe geweest, voor botox, en ik vond het resultaat overdreven en onnatuurlijk. Maar zij en haar verpleegster wisten gewoon niet waar ik het over had, vonden dit een "heel geslaagd botox-resultaat."

Ik ga nu bij een plastisch chirurg voor wie 'less more is', komt overeen met mijn visie. Binnen die aanpak vind ik botox en fillers een van de meest fantastische uitvindingen ooit.

Die man heb ik gevonden door de sector waarin ik werk, waarvan een deel over beauty gaat, en doordat de big chief naar die arts ging, en in haar kielzog nog een paar collega's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven