Mode & Beauty alle pijlers

Vraag aan ervaren pantydraagsters (m/v)

21-07-2017 16:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe hou je een dunne panty heel?

Ik ben vrij nieuw in pantyland en tot nu toe droeg ik altijd lekker dikke panty's (80 of meer denier).
Maar nu werk ik in een omgeving die een tikje behoudend is, en dus kunnen blote benen niet echt (tenzij er een hitte-alarm is). Dus heb ik een pakje panty's van 15 denier gekocht. Vandaag heb ik een nieuwe aan en wat ik eerder ook al opmerkte: al op de eerste dag dat ik ze draag hebben (krijgen) deze panty's kleine horizontale streepjes/scheurtjes.
De tweede keer dat ik ze draag wordt dat erger en de derde dag vind ik het geen gezicht meer.

Wat doe ik verkeerd?
Zijn het de verkeerde panty's? (het was een pakje van vier van de Hema en kostte vijf euro)
Behandel ik ze verkeerd? (ik doe ze volgens mij best voorzichtig aan en was ze in zo'n waszakje)
Of zijn die krengen nou eenmaal zo?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Volgens mij zijn die krengen nou eenmaal zo. Ik heb eens hele dure gekocht in een speciaal zaak en dezelfde dag zaten er ook streepjes in.

Ik koop nu altijd 50 denier panty's bij de action (in de winter) en ik gooi ze na 2 keer dragen weg.
Of ik knip er een haarband van voor als ik make-up opdoe :)
Die hele dunne doe ik niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
IK heb hier ook nog nooit een oplossing voor gevonden. Ik koop niet al te dure en draag ze gewoon hooguit twee keer. Heb op mijn werk een reserve liggen.
Zorg wel dat je handen en nagelriemen zacht zijn en je nagels geen haaltjes hebben, anders gaat het al bij het aantrekken mis.
Ik heb de dunne van de zeeman altijd. Kost bijna niets en ik kan ze 2 dagen aan.
Je hebt ze met glans (2 voor 1.99 dacht ik langwerpige verpakking) en zonder glans (4 voor 2.49 geloof ik in een doosje)

Als ik de panty uit de verpakking haal dan rek ik hem eerst helemaal uit, dus tenen in de linkerhand en het kruis in de rechterhand en dan voorzichtig uit elkaar trekken. Bij die dikke dingen leg ik het voetenwerk op de grond ga daar net 1 voet op staan en trek de panty bij het kruis omhoog, zo hoog mogelijk.

Dan zit er meer rek in en past de panty beter dan dat je hem aandoet en dan voorzichtig trekt.
Alle reacties Link kopieren
Maar ook jij draagt ze maar twee dagen?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Bij duurdere panty's (bijv. van Cette) is de kwaliteit wel echt veel beter hoor. Panty's van de HEMA van rond de 20 denier heb ik opgegeven, kan die nog geen dag dragen zonder ze te beschadigen.
Alle reacties Link kopieren
En hoe lang kun je die duurdere dragen?
(Ik ben gewend de levensduur van kleding in jaren uit te drukken, niet in keren dragen, maar, zoals ik al zei, ik ben een pantynitwit...)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
21-07-2017 16:57
En hoe lang kun je die duurdere dragen?
(Ik ben gewend de levensduur van kleding in jaren uit te drukken, niet in keren dragen, maar, zoals ik al zei, ik ben een pantynitwit...)
Had maar een dunne en die is wel stuk gegaan, maar dat kwam door een lompe actie van mezelf. Geen idee hoe lang een normaal persoon er mee zou kunnen doen haha.

Weet wel dat het voor mij qua draagduur alsnog goedkoper was dan de HEMA panty's.
Ik stond vanmorgen met mijn zwarte panty in de slaapkamer naar mijn rok te zoeken zegt mijn vriend "oh, Mip, die broek schijnt wel heel erg door, weet je dat? Die kun je echt niet naar je werk aan hoor"!? haha
Alle reacties Link kopieren
mippie2 schreef:
21-07-2017 17:07
Ik stond vanmorgen met mijn zwarte panty in de slaapkamer naar mijn rok te zoeken zegt mijn vriend "oh, Mip, die broek schijnt wel heel erg door, weet je dat? Die kun je echt niet naar je werk aan hoor"!? haha
:HA:
Alle reacties Link kopieren
hahahahaha

ok, ik heb wel eens gehoord dat een nieuwe panty juist eerst in de was moet om er een stofje uit te wassen en dat hij erna dan beter rekt
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik draag normaal gesproken ook dikke panty's, dunne alleen voor gelegenheden. Ik kan ze wel een stuk of acht feestjes aan. Ik draag ze normaal van Oroblu en ik kies voor kousen ipv panties. Om verschillende redenen: je hoeft ze niet elke keer aan en uit te doen als je naar het toilet gaat, dus minder kans op ladders door gefrut in een klein wc-hokje, al er eentje kapot gaat kun je de andere kous nog blijven dragen en in tegenstelling tot een panty voel je ze niet zitten als je ze aan hebt. Zorg wel voor een goed merk met plakranden die niet loslaten. Ik was ze in de gewone 30 graden was en leg ze voorzichtig op het wasrek te drogen, wel in een waszakje. Als ik een heel tere panty heb, doe ik ze met handschoentjes aan. Ik rek ze van tevoren inderdaad op voor ik ze aandoe. Let ook op dat je geen kleine haaltjes aan je teennagels hebt. Ik stroop ze na het oprekken juist helemaal op, dan zet ik mijn voet erin. Als die erin zit, zet ik mijn voet op de rand van het bed en trek hem rustig omhoog. Je moet er niet instappen zoals je in een broek stapt. Als je allemaal kleine rechte scheurtjes krijgt, dan staat er teveel spanning op je panty en dan zou ik eens een maat groter proberen. Je hebt meestal wel een paar maten groter nodig dan je normale kledingmaat.
Alle reacties Link kopieren
heavenorhell schreef:
21-07-2017 17:53
Als je allemaal kleine rechte scheurtjes krijgt, dan staat er teveel spanning op je panty en dan zou ik eens een maat groter proberen. Je hebt meestal wel een paar maten groter nodig dan je normale kledingmaat.
Dit dus! Ik koop mijn panty's zeker 3 maten groter dan ik normaal heb om te voorkomen dat er te veel spanning op de panty staat.

Verder zijn 15 denier panty's gewoon kwetsbaar. De ene keer heb je meer geluk dan de andere keer. Toch gaat een panty bij mij wel meerdere keren mee. Na ongeveer een dag of 8 (met wasbeurten) dragen is het mooiste er wel vanaf. Hele goedkope panty's van een euro of zo gaan vaak maar enkele dagen mee.
Alle reacties Link kopieren
Beter merk halen.

Ik draag altijd falke omdat ik daar met relatief lange benen fatsoenlijk in pas zonder een maat groter te halen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Die van AH zijn de enige goedkope 15D-20D (€2.39 voor 2) die ik meerdere (stuk of 5) keren kan dragen.

Inderdaad een maat groter kopen als je horizontale streepjes krijgt en handschoenen dragen bij het aantrekken.
Ik ga soms na het aantrekken met keukenhandschoenen over m'n benen omhoog om de panty goed te laten zitten, dat is ook veiliger dan eraan lopen sjouwen.
Zit daarna de hele dag goed.
Alle reacties Link kopieren
Okee, ik ga grotere kopen. En als dat het ook niet is daarna eens een duurdere proberen.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven