Mode & Beauty alle pijlers

jeansstoffen

20-08-2017 14:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
weten jullie meer over welke spijkerstoffen of samenstellingen van jeansstoffen het beste zijn, zoals
- katoen
- modal
- polyester
- viscose
- lyocell
- elastaan
- elastomultiester
en welke jeansstoffen er voor lubberigheid zorgen?
Bij een artikel van Grazia heb ik gelezen dat en samenstelling van 92% katoen, 6% polyester en 2% elastaan het beste is, wat zijn jullie ervaringen van jeansstof samenstellingen? Bij Ambercrombie & Fitch heb ik een prachtige spijkerbroek gezien voor 110 euro, waarvan de stof uit 100% viscose bestaat. Heeft iemand ervaring met en broek van viscose stof?
Denim behoort van katoen te zijn en als je een goed koopt dan lubbert deze niet.

Zou eens kijken bij de oude merken zoals Levi's, Wrangler en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Of neem contact op met een stoffenzaak... ik ben geen modemeisje, maar 100% viscose klinkt mij heel naar in de oren.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
De megastretch van Bonprix vind ik de lekkerste jeans ooit! Bestaat uit 69% katoen, 29% polyester en 2% elastan. Heerlijk dunne en flexibele broek.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
20-08-2017 15:24
Of neem contact op met een stoffenzaak... ik ben geen modemeisje, maar 100% viscose klinkt mij heel naar in de oren.

Waarom is dat? Loop een willekeurige kledingzaak binnen en je vindt overal shirts van 100% viscose. Viscose is een sythetische vezel van natuurlijke grondstoffen en voelt heel wat beter op de huid dan bv polyester.

Maar TO, een broek van viscose is natuurlijk geen jeans. Ik ga voor broeken zelf eigenlijk als het even kan altijd voor 100% katoen. Mijn favo jeans heeft 2% elastaan.
chocolol wijzigde dit bericht op 20-08-2017 15:40
5.00% gewijzigd
In 100% katoen zit geen stretch, dat zou ik niet lekker vinden zitten.
Misschien is het handiger om je in te lezen over verschillende stoffen en de eigenschappen daarvan.

Als je daar een beetje kennis van het is de rest gewoon logisch nadenken.

Katoen is bv stevig maar door de open structuur verliest het sneller kleur. Synthetische materialen behouden hun kleur omdat dat gewoon in een bepaalde keur kan worden geproduceerd, maar met alle elastische materialen; na verloop van tijd gaat de rek er uit.

Ik zou zelf dan liever voor een hoger % katoen gaan dan een hoog % elastaan.

Viscose is semi-synthetisch, maar wel van organisch materiaal. Ben er zelf geen fan van, blijft gewoon niet zo mooi.
Sansa_ schreef:
20-08-2017 15:39
maar met alle elastische materialen; na verloop van tijd gaat de rek er uit
Dat is dan weer 't fijne van Bonprix, die jeans kost maar 30 euro ipv boven de 100, dus je kan nog al 'ns 'n nieuwe kopen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-08-2017 15:37
In 100% katoen zit geen stretch, dat zou ik niet lekker vinden zitten.
Ligt ook aan de manier van weven. Goede t-shirts zijn vaak ook 100% katoen terwijl die toch ook een beetje meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Een jeans van viscose is geen jeans. Die hoort van heel veel katoen en iets elastaan (max 5%) te zijn. Soms een pietsie polyester om de stof wat soepeler te maken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
20-08-2017 15:42
Ligt ook aan de manier van weven. Goede t-shirts zijn vaak ook 100% katoen terwijl die toch ook een beetje meegeven.
Die zijn dan gebreid.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
redbulletje schreef:
20-08-2017 15:42
Dat is dan weer 't fijne van Bonprix, die jeans kost maar 30 euro ipv boven de 100, dus je kan nog al 'ns 'n nieuwe kopen.
Klopt, dan kan een overweging zijn.

Ik heb ook wel goedkope broeken maar die draag ik bv maar 1 seizoen en dan gaan ze weg.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaan ze dan weg Sansa?


Ik heb het liefst veel katoen en een paar procent elastan. 100% viscose draagt wel fijn maar is geen echte jeans, als je perse jeans wilt. Ik hou niet erg van jeans, vind het vaak te stug.
_Marana_ schreef:
20-08-2017 16:08
Waarom gaan ze dan weg Sansa?


Ik heb het liefst veel katoen en een paar procent elastan. 100% viscose draagt wel fijn maar is geen echte jeans, als je perse jeans wilt. Ik hou niet erg van jeans, vind het vaak te stug.
Dan zijn het spijkerbroeken met veel stretch, die rekken uit na een tijdje en dan vind ik ze niet mooi meer. Dat soort broeken koop ik dus alleen als ze goedkoop zijn en weet dat ik het niet zo erg vind om ze na een aantal maanden weg te doen.
Alle reacties Link kopieren
En die duurdere broeken, hoeveel langer draag je die dan?
Sansa_ schreef:
20-08-2017 16:11
Dan zijn het spijkerbroeken met veel stretch, die rekken uit na een tijdje en dan vind ik ze niet mooi meer. Dat soort broeken koop ik dus alleen als ze goedkoop zijn en weet dat ik het niet zo erg vind om ze na een aantal maanden weg te doen.
Elke keer na 'n was- en drogerbeurt zijn mijn stretchjeans weer lekker in model.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven