Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek bij korte benen

06-10-2017 12:05 28 berichten
Hoi Iedereen,

Helaas ben ik niet gezegend met lange slanke benen. Ik draag lengtemaat 30 en mijn benen zijn ook best wel 'curvy'. Wanneer ik een spijkerbroek draag, vind ik dit al snel een beetje mannelijk staan en voelt het of mijn benen nog tien keer zo kort en dik lijken. Echter ben ik het dragen van alleen maar zwarte broeken ook wel zat en wil ik toch weer eens gaan kijken naar een leuke spijkerbroek. Ik zoek een 'gewone' skinny spijkerbroek.

Zijn er meer vrouwen met dit probleem? Hebben jullie inmiddels een leuk jeansmerk gevonden dat toch vrouwelijk staat? Of andere leuke tips? Allemaal welkom!
Alle reacties Link kopieren
C&A

Daar hebben ze geweldige skinny's in "kort" maten, wat lengtemaat 30 is. Ik zweer erbij.
Ab imo pectore
Geen skinny, maar gewoon het rechte model van Esprit. Ik heb maat 27/30 en zie er echt niet mannelijk uit in spijkerbroek. Stevig en curvy wel, maar ik vermoed dat dat in een skinny nog veel erger is.
Jahoor stevig en curvy met breedte msat 27???
Ik heb maat 29/30. Ik heb wel een momjeans, dus recht model. Maar zou ook zo graag een gewone spijkerbroek willen die dan ook gewoon leuk staat, maar vraag me ergens af of dit voor mij is weggelegd.
Bonprix: https://www.bonprix.nl/product/stretchj ... 9&shop=729
Alle reacties Link kopieren
vivadag_123 schreef:
06-10-2017 12:14
Ik heb maat 29/30. Ik heb wel een momjeans, dus recht model. Maar zou ook zo graag een gewone spijkerbroek willen die dan ook gewoon leuk staat, maar vraag me ergens af of dit voor mij is weggelegd.
Loop eens binnen bij een filiaal van https://www.jeanscentre.nl/store-finder
Misschien dat slim fit jou net iets beter staat dan skinny. Of misschien een straight. die zijn ook vaak strak om de bovenbenen en lopen vanaf de knie recht.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 28/30. Naar verhouding kortere, iets stevigere benen en kromme onderbenen. Ik draag veel jurken en rokken met panty van minimaal 40 denier met laarzen. Soms draag ik broeken maar dan straight model, skinny maakt mijn onderkant alleen maar korter en steviger. Het enige skinny model dat voor mij wel ok is is La Bohemienne van Maison Scotch, maar dat zijn katoenen broeken, weet niet of er ook jeans van zijn. Die koop ik een maat te groot, anders te aangesloten, zit mooier.

Hoge taille schijnt benen langer te laten lijken. Jammer vind ik wel dat bij dat soort modellen bijna altijd de kontzakken te hoog zitten. Verder geen lichte kleur, dan lijken je benen ook steviger.

Ik heb een halfjaar geleden bij jeanscenter allerlei modellen gepast. Kwam uit op model Celia van Garcia, straight (is er ook skinny en flared). De beschikbare kleuren waren helaas niet geschikt (veel te licht en heel diep donkerblauw), maar ik ga binnenkort eens kijken of er betere kleuren voor mij zijn nu.

Ik zou ook graag de voor mij ideale jeans vinden dus ik lees graag mee :proud:
anoniem_336475 wijzigde dit bericht op 06-10-2017 12:56
21.60% gewijzigd
Bedankt alvast voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
C en A heeft lengtematen, ook in spijkerbroek.
Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
06-10-2017 12:14
Jahoor stevig en curvy met breedte msat 27???
Geldt ook voor mij met maat 28. Kan zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 30/30 (tenminste een paar jaar terug had ik dat) en ik kan broeken bij de only vinden!
Ik heb juist een hekel aan skinnys, vind het er niet uitzien met mn korte pootjes en flinke billen. Ik heb vaak jeans van LTB en dan de straight versie. Type Jonquil vind ik mooi vallen en lekker zitten.
Ik heb net een Levi's 712 slimfit gekocht. Mijn maat is 29/30 en ik heb echt geen dikke benen. Ik heb maat 38 en ben slank op een middelbare-leeftijd-buikje na.
Ik vind juist de straight fit broeken snel mannelijk. De slimfit sluit netjes aan en volgt mijn benen zonder de strakheid van een skinny.
Voor mij precies goed,
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fan van de 'korte' jeans van C&A. Maar ik heb een grotere maat dus slaag sowieso niet in de meeste gewone kledingzaken.
Ik draag ook veel pantalons. Hierin zien mijn rondingen er juist mooi uit en zijn ze niet te overdreven aanwezig. Misschien ook een tip voor andere mensen met vollere benen en billen, los van de spijkerbroek :)
MinkeDeWit schreef:
06-10-2017 12:10
Geen skinny, maar gewoon het rechte model van Esprit. Ik heb maat 27/30 en zie er echt niet mannelijk uit in spijkerbroek. Stevig en curvy wel, maar ik vermoed dat dat in een skinny nog veel erger is.

Hahahaha, jij kunt met dit maatje haast niet stevig (in de zin van niet-slank) zijn! Ik heb maat 27/32 of 28/32 (soms 30, ik ben maar 1.62m), maar ik ben slank op het magere af!

Maison Scotch heeft volgens mij wel jeans in het model La Bohemienne TO! Ik vind zelf skinny bij curvy legs niet heel mooi staan. Bij mezelf vind ik het ook geen porum terwijl ik best slanke benen heb, maar wel weer met goed zichtbare kuiten.
Heel mooi vind ik de modellen die bij de heupen en dijen wat losser zitten en bij de kuiten strakker zijn. Niet heel strak, maar strakker. Dat geeft de meeste benen wel een gestroomlijnde vorm.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klein maar niet zo curvy...
Maar als ik je toch tips mag geven :proud:
ik draag meestal broeken van Only. Goed genoeg en niet al te duur.
Normaal gesproken zijn deze te lang dus mijn moeder heeft mij geleerd hoe ik ze zelf korter kan maken. Het is niet heel moeilijk je moet het alleen even aangeleerd krijgen.
En verder lang leven 7/8 broeken! Past perfect! :yes:
Waarom 'n skinny TO?
Ik heb zelf ook korte benen in verhouding en draag daarom liever bootcuts die over m'n schoenen vallen waardoor 't optisch langer lijkt. Heb geen curves, ben meer 'n plank met korte pootjes.

Heb overigens wel een Levi' 's 712, die een van de andere reageerders hierboven ook aanhaalde: das 'n erg fijne broek. Ik rol 'm op - big no no voor korte benen- maar dat compenseer in dan weer met hoge enkellaarzen.
Grmpf ik krijg net een Espritbroek binnen met de post. Te kort. Waarom hanteren ze nu toch eens niet standaardmaten. Ik heb een andere van Esprit, precies dezelfde maat en die is prima, :@
Alle reacties Link kopieren
emmylou schreef:
06-10-2017 12:08
C&A

Daar hebben ze geweldige skinny's in "kort" maten, wat lengtemaat 30 is. Ik zweer erbij.
hahaha! Ik ook! Top broeken!
Waarom wil je nu toch een spijkerbroek terwijl je zelf aangeeft het niet mooi te vinden?
Rokken en jurkjen staan veel leuker bij korte benen of zo een pantalon achtige broek met wijd uitlopende pijpen.
Je kunt in ieder geval heel goed zonder spijkerbroeken leven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
06-10-2017 12:54
Ik heb juist een hekel aan skinnys, vind het er niet uitzien met mn korte pootjes en flinke billen. Ik heb vaak jeans van LTB en dan de straight versie. Type Jonquil vind ik mooi vallen en lekker zitten.
Dat is ook het enige straight model wat ik draag!
Molly en Zena voor het strakke en Valerie voor de bootcut.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
06-10-2017 15:03
Grmpf ik krijg net een Espritbroek binnen met de post. Te kort. Waarom hanteren ze nu toch eens niet standaardmaten. Ik heb een andere van Esprit, precies dezelfde maat en die is prima, :@
Daarom ben ik overgestapt op LTB, daar staat per broek bij wat de binnenbeenlengte is bij het aantal inch. Hoef ik alleen even uit te rekenen welke lengte ik nodig heb van dat model.
Bij Esprit zie ik jeans waarbij 32" gelijk is aan 76 cm maar ook aan 83 cm. Ik vind dat heel erg gek.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel schreef:
06-10-2017 20:39
Dat is ook het enige straight model wat ik draag!
Molly en Zena voor het strakke en Valerie voor de bootcut.
Oja Valerie heb ik ook nog! Al een oudje, niet zo vaak meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven