Mode & Beauty alle pijlers

Poederstrepen (?) op kleding

17-10-2017 15:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal jaar heb ik steeds een probleem met mijn kleding. Bij veel kleding die ik heb heb ik steeds een soort poederstrepen erop.
Het zijn een soort witte strepen of vlekken die op heuphoogte op mijn jurkjes, panty's en hemdjes zitten. Ik weet niet goed wat het is en ik heb het elke keer weer opnieuw. Met water gaat het er deels vanaf, maar moet moeite doen om alles eraf te krijgen. Wat heel irritant is, want soms heb ik het ook niet door en loop ik de halve dag met een jurkje met vlekken rond. Het heeft wel wat weg van deodorantstrepen, al gebruik ik dat natuurlijk niet op mijn heupen (en ik gebruik sowieso geen spraydeo).

Heb al geprobeerd om met ander wasmiddel te wassen (ik was met vrij weinig vloeibaar wasmiddel), de wasmachine voller of juist leger te maken, panty's gaan standaard in zo'n waszakje, jurkjes niet. Al heb ik dat ook geprobeerd om de strepen te voorkomen. Ik was altijd op 30 graden.

Het gekke is dus dat het steeds bij alle kledingstukken op dezelfde plek zit, namelijk op heuphoogte, vooral aan de zijkanten van mijn lichaam. Het is ook niet zo dat ik het gedurende de dag oploop, want ik ontdek het meestal direct nadat ik het kledingstuk aangetrokken heb. Soms zie ik het al wanneer ik het uit mijn kast haal. Stof uit mijn kast is het ook niet, want het zit er ook op wanneer ik het kledingstuk direct van het droogrek gehaald heb. Ook maakt het geen verschil of ik een kledingstuk al langer in mijn kast heb hangen of het net gewassen heb.

Ik heb dit al een aantal jaar en had dit ook bij de (twee verschillende) wasmachines toen ik op kamers zat (waar ik niet steeds hetzelfde wasmiddel had). Ook toen ik bij mijn ouders woonde had ik het steeds (weer een andere wasmachine en wasmiddel) en nu ik samenwoon heb ik het ook weer.
Het maakt ook niet uit wat voor stof het is, ik heb het op zowel gladde stoffen als panty's, hemdjes en van die nettere jurkjes. Als op gewoon katoenen jurkjes of andere stoffen jurkjes.

Weet iemand wat dit is en vooral hoe ik dit voortaan kan voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
tandpasta?
(en stel het valt niet direct van de tandenborstel op je jurk, maar op de rand van de wasbak en je leunt tegen de wasbak aan)

of komt het van de onderkant van je schoudertas?
Lorem Ipsum
Ik heb dat ook altijd als ik kleding over mijn hoofd aantrek. Dat komt dan inderdaad door de deo op mijn oksels, waar die kledingstukken dan even overheen gaan.

Die strepen zitten dan inderdaad ter hoogte van mijn heupen/zij.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
17-10-2017 15:16
Ik heb dat ook altijd als ik kleding over mijn hoofd aantrek. Dat komt dan inderdaad door de deo op mijn oksels, waar die kledingstukken dan even overheen gaan.

Die strepen zitten dan inderdaad ter hoogte van mijn heupen/zij.
dit dacht ik ook meteen en ik gebruik ook geen spuitdeo, roldeo doet het soms ook (ondanks de antisterpen formule ;-) maar goed: bij panty`s kan dit de verklaring niet zijn.

Juist die panty maakt het raar hahahaha!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de suggesties, tandpasta kan het niet zijn. De wasbakrand komt bij mij veel hoger en ik heb vrijwel nooit dat ik daarop mors.

Ook trek ik lang niet alle jurkjes over mijn hoofd aan (sommige hebben een rits achterop) en daar heb ik het ook op, naast natuurlijk dat mijn panty's het ook hebben die ik natuurlijk ook niet via mijn hoofd aantrek. Meestal doe ik inderdaad wel mijn deo op voordat ik me aankleed, maar niet altijd en ook dan heb ik hetzelfde probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
17-10-2017 15:16
Ik heb dat ook altijd als ik kleding over mijn hoofd aantrek. Dat komt dan inderdaad door de deo op mijn oksels, waar die kledingstukken dan even overheen gaan.

Die strepen zitten dan inderdaad ter hoogte van mijn heupen/zij.
Ik had dat ook. Tegenwoordig vouw ik de onderkant van dingen die ik over mijn hoofd aantrek naar buiten. Dan komen de strepen aan de binnenkant.
Bij een t-shirt of trui de onderkant dus naar buiten omslaan, zover mogelijk, tot aan de oksel/mouw.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, heb dat ook vaak op mijn donkere jurkjes, dat er dan opeens witte strepen opzitten. Krijg het er met water vaak wel af, maar het is wel irritant, vooral omdat er ook 'opeens' zo'n witte streep kan ontstaan, ,bijv als ik ergens ben.
Alle reacties Link kopieren
Huidvet of dode huid. Na het douchen en afdrogen is je huid wat droger en de huidcellen die dood zijn opgeruwd door de handdoek. Dus als je je dan aankleed zie je dit ol je kleding terug. ik zie het alleen bij donkere kledingstukken. Althans, dit is mijn theorie.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ch86, bij mij gaat het ook vooral om donkere kleding. Moet ik er wel bij zeggen dat 99% van mijn kledingkast uit donkere kleding bestaat, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
Meestal ontstaan (of zie ik) bij mij 's ochtends de strepen, maar soms kom ik er inderdaad pas halverwege de dag achter, geen idee of ze er dan de hele dag al opgezeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
17-10-2017 15:30
Ik lees even mee, heb dat ook vaak op mijn donkere jurkjes, dat er dan opeens witte strepen opzitten. Krijg het er met water vaak wel af, maar het is wel irritant, vooral omdat er ook 'opeens' zo'n witte streep kan ontstaan, ,bijv als ik ergens ben.
dit herken ik wel maar ik dacht altijd dat dan zo`n streep die ik door het nat te maken eerder had weggepoetst, weer terug was ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wat je zegt, maar ik heb er ook geen verklaring voor. Ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
@peach0909; ik heb ook veel kleur en daar zie ik het nooit op, alleen bij donker idd.

@guppekop, ja dat kan ook idd, het valt me vaak op dat het op dezelfde plekken zijn, heel vreemd.

Overigens komt het niet echt als 'poedervlekken' op mij over , maar weet niet wat wel. Er zijn al wat suggesties genoemd, maar wel bijzonder dat het dan alleen op donkere kleding op dezelfde plaatsen gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog even gedacht dat het door mijn haarlak kwam. Dat spray ik en dan valt het op mijn kleding. Maar ik ben daar nog niet van overtuigd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook op donkere kleding (zwart, donkerblauw), maar ik gebruik geen haarlak. Geen idee wat het wel kan zijn, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Relaxing, ik gebruik nooit haarlak (heb het zelfs niet in huis) dus dat kan het niet zijn.

Ch, nee echt poeder is het ook niet, maar ik kan niet goed omschrijven wat het anders is het is ook niet echt alsof er met iets vloeibaars overheen gegaan is. Misschien meer een soort krijt achtige waas, alsof er met de zijkant van een schoolkrijtje overheen gegaan is alleen stuift het niet.
Je schrijft dat je altijd op 30 wast. Als je nooit op 60 en 90 wast is het dan niet gewoon vetluis? Die je op de plek ziet waar je het meest schuurt/rolt/trekt?
Ik zou als je écht nooit heet wast eens wat handdoeken in een 90 graden was gooien en daarna kijken of het niet weg gaat.
(Ik heb ook nog een mooi verhaal van een vriendin van mn moeder die altijd op 30 graden waste en paddenstoelen in de wasmachine had groeien. Dus als je nooit heet wast en dit lost je strepen niet op, af en toe heet wassen is wel hygiënischer...)
Alle reacties Link kopieren
Zou het dan toch met de was te maken hebben? Ik gebruik ook vloeibaar wasmiddel. Wel erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Op meer dan 30 graden wassen kan mijn kleding niet aan. Ik was wel heet, maar alleen beddengoed of inderdaad handdoeken. Dat zijn inderdaad niet de dingen waar ik de strepen op heb zitten.

Vind het wel gek als het de plekken zouden zijn die het meest schuren/rollen/trekken (wat het op die plekken volgens mij nouwelijks doet) dat het dan niet onder mijn oksels zit (zelf niet van de deo) of op mijn billen of op mijn rug op de plek waar ik tegen een stoel aan zit. Mijn tas leunt wel op die hoogte tegen mij aan, maar altijd aan dezelfde kant en de strepen zitten op beide heupen even veel.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook altijd, komt door deo.
Eerst kleding aantrekken en dan pas deo spuiten en probleem is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe komt het dan op mijn panty's?
Volgens mij heeft het met de stof(soort) zelf te maken. Je noemt zelf jurken, panty en hemden, daar zit (vast ook in jouw jurk) behoorlijk wat stretch in. Wat is het.lycra, nylon? Bij mijn zwarte hemdjes die ik onder iets draag heb ik het ook, net onder mijn borsten bijvoorbeeld (en ik deo nadat ik een hemdje aanheb). Ik denk dat het door het uitrekken komt.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn allemaal jurkjes met verschillende stoffen, er zitten er ook een aantal tussen (waar ik zo even de precieze samenstelling niet van weet) met minder strek dan een gemiddeld shirt.
Moet zeggen dat ik niet goed weet of shirtjes het ook hebben, draag eigenlijk altijd jurkjes. Al heb ik wel een pantalon achtige broek die het ook heeft soms.
Alle reacties Link kopieren
Zoutstrepen uit zweet?
Alle reacties Link kopieren
Peach0909 schreef:
17-10-2017 21:52
Maar hoe komt het dan op mijn panty's?
Als je deo opdoet, dan panty aandoet dat de deo op panty komt door bijv vooroverbuigen en dan pas je jurk bijv.
(denk ik, draag eigenlijk nooit panty's). Maar die strepen heb ik ook vaak als ik eerst deo opdoe en dan pas mn shirt ipv andersom
Alle reacties Link kopieren
Robinson, ik zie die strepen op mijn panty eigenlijk altijd al op het moment dat ik ze van de waslijn afhaal en opruim.

Eefje, dat niet, op die plekken zweet ik niet en dat heb ik ook wel eens gehad maar ziet er toch anders uit dan dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven