Mode & Beauty alle pijlers

Poederstrepen (?) op kleding

17-10-2017 15:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal jaar heb ik steeds een probleem met mijn kleding. Bij veel kleding die ik heb heb ik steeds een soort poederstrepen erop.
Het zijn een soort witte strepen of vlekken die op heuphoogte op mijn jurkjes, panty's en hemdjes zitten. Ik weet niet goed wat het is en ik heb het elke keer weer opnieuw. Met water gaat het er deels vanaf, maar moet moeite doen om alles eraf te krijgen. Wat heel irritant is, want soms heb ik het ook niet door en loop ik de halve dag met een jurkje met vlekken rond. Het heeft wel wat weg van deodorantstrepen, al gebruik ik dat natuurlijk niet op mijn heupen (en ik gebruik sowieso geen spraydeo).

Heb al geprobeerd om met ander wasmiddel te wassen (ik was met vrij weinig vloeibaar wasmiddel), de wasmachine voller of juist leger te maken, panty's gaan standaard in zo'n waszakje, jurkjes niet. Al heb ik dat ook geprobeerd om de strepen te voorkomen. Ik was altijd op 30 graden.

Het gekke is dus dat het steeds bij alle kledingstukken op dezelfde plek zit, namelijk op heuphoogte, vooral aan de zijkanten van mijn lichaam. Het is ook niet zo dat ik het gedurende de dag oploop, want ik ontdek het meestal direct nadat ik het kledingstuk aangetrokken heb. Soms zie ik het al wanneer ik het uit mijn kast haal. Stof uit mijn kast is het ook niet, want het zit er ook op wanneer ik het kledingstuk direct van het droogrek gehaald heb. Ook maakt het geen verschil of ik een kledingstuk al langer in mijn kast heb hangen of het net gewassen heb.

Ik heb dit al een aantal jaar en had dit ook bij de (twee verschillende) wasmachines toen ik op kamers zat (waar ik niet steeds hetzelfde wasmiddel had). Ook toen ik bij mijn ouders woonde had ik het steeds (weer een andere wasmachine en wasmiddel) en nu ik samenwoon heb ik het ook weer.
Het maakt ook niet uit wat voor stof het is, ik heb het op zowel gladde stoffen als panty's, hemdjes en van die nettere jurkjes. Als op gewoon katoenen jurkjes of andere stoffen jurkjes.

Weet iemand wat dit is en vooral hoe ik dit voortaan kan voorkomen?
Ik moest ook gelijk aan vetluis denken. Maak je regelmatig het zeepbakje, rubber en trommel schoon? Ik haal er elke maand een doekje doorheen en draai vervolgens met een halve zak soda het heetste programma. Ik herken je probleem ook helemaal niet.

En anders misschien de water hardheid? Heb eigenlijk geen idee of dat van invloed kan zijn maar gezien anderen je probleem herkennen en je het in verschillende machines hebt..
Water hardheid is een goede. Woonde eerst inderdaad in een stad met vrij hard water, geen idee hoe het hier precies zit (woon er pas net). Zal het eens gaan opzoeken of het hier ook zo hard is, zou het inderdaad niet gek vinden als het wat kalk is. Al verklaard het nog steeds niet waarom het dan altijd op dezelfde plek zit.

Rubber van de wasmachine is net nieuw, zeepbakje gebruik ik niet en de trommel is schoon. Dus dat kan het niet zijn...

Ga de komende tijd me eens aanleren mijn deo na het aankleden op te doen. Zal al blij zijn als dat iets aan strepen zou kunnen voorkomen.
Nou had vandaag een jurkje aan van katoen. Braaf daarna pas deo opgedaan en ik loop naar beneden en het eerste wat mijn vriend opmerkt is dat ik weer strepen heb op mijn heupen :(

Gister had ik wel een streeploos dagje met een jurkje dat er normaal extreem gevoelig voor is, dus ik had goede hoop. Maar helaas.
Is het vaak na het stappen?
Nee, ga zeer weinig uit en heb het vrijwel elke ochtend weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven