Mode & Beauty alle pijlers

Jas iets te groot (naar mijn zin), naar de kleermaker?

19-11-2017 20:21 20 berichten
Ik heb een mooie jas gekocht maar het is een beetje te oversized voor me. Terug brengen gaat niet (tweedehands van particulier). Het is een 80s model, recht (ik dacht dat jas wat meer taille zou hebben). Er zit geen riem om en ook geen lussen voor riem.

De mouwen zijn wel ok alleen ook wel wijd, maar lengte is goed.

Iemand ervaring met een jas op maat laten maken en dan specifiek kleiner? Of meer laten taille creëren (als dat mogelijk is)?

En nu ik het toch vraag, iemand ervaring met een bontjas ook iets kleiner laten maken (ook tweedehands)?
Gewoon even naar een kleermaken stappen om te vragen; het gaat erom dat hij / zij er ervaring mee heeft toch?
Ik heb wel andere kleding laten vermaken en dat was altijd beter dan ik gedacht had.
Dat ligt echt helemaal aan het model van de jas. Taille creëren met een ceintuur is natuurlijk het makkelijkst.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem wel gepast met dikke wintertrui eronder?

Kost vaak veel ruimte.
Gele_Suikerspin schreef:
19-11-2017 20:35
Heb je hem wel gepast met dikke wintertrui eronder?

Kost vaak veel ruimte.
Hij is echt zo groot dat ik er wel drie aan kan haha. Het is misschien ook wel het model maar ik hou toch van net iets smaller.
Ik heb wel eerder mouwen laten aan passen bij een andere jas en dat was goed gedaan, maar dit is wel van een andere orde.

Los ceintuur er om vind ik maar gedoe dus dat ga ik niet doen, hoe leuk het op de catwalk ook staat. Dan ben ik dat ding erg snel kwijt denk ik.
Verder verkopen en terug op zoek naar een model dat je beter staat?
Alle reacties Link kopieren
Dikker worden :lightbulb:
Ik vind hier dingen van.
ik heb het 1 keer laten doen, jas was twee maten te groot,maar ik was er weg van,dus bedacht,ik laat hem wel kleiner maken,kostte me 140 euro ;-(

dus, nieuwe jas is misschien een betere optie?
Ja weleens gedaan. Die jas is op de rug ingenomen en de mouwen zijn korter gemaakt. Is mooi geworden.
Lady49 schreef:
19-11-2017 20:49
ik heb het 1 keer laten doen, jas was twee maten te groot,maar ik was er weg van,dus bedacht,ik laat hem wel kleiner maken,kostte me 140 euro ;-(

dus, nieuwe jas is misschien een betere optie?
Had je het wel gedaan?

Ik heb al een jaar lang gezocht naar een jas haha, ik heb nog eentje die ik gebruik maar ik wilde die na 5 jaar vervangen. Als het zo duur is kan ik hem idd beter verkopen maar toch wil ik wel weten of het kan.
Alle reacties Link kopieren
Is hij echt een paar maten te groot of ligt het aan het model? Zit hij wel goed bij de schouders?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede kleermaker, die zal je zelf vertellen wat mogelijk is en kan het ook beter beoordelen als je de jas daar even aantrekt.
Weet je ook wat het ong. gaat kosten en of je dat de moeite waard vindt.

Is het een idee om er lusjes op te laten maken zodat je toch een riem om kan doen zonder die steeds te verliezen? :idee:
ik heb het wel gedaan,maar omdat hij twee maten te groot was moest hij helemaal uit elkaar,daarom werd het zo duur, veel werk.

het vreemde was, ik heb hem weinig gedragen, zonde geld dus....
Ik heb heel veel dingen laten innemen (blazers, ingewikkelde jurken, pantalons, geen jas, maar weet zeker dat mijn kleermaker het zou kunnen), echt altijd mooi geworden en nooit meer dan 2 tientjes. Als er bijvoorbeeld ergens een label of etiket in zit, doet hij dat er zelfs weer op de goede manier in!

Hier in Amsterdam zijn zoveel kleermakers, kost echt niet veel. Ik weet niet hoe dat elkders is.

Dat gezegd hebbende, ik ben dol op alle oversized jassen op dit moment. Ik draag momenteel een enorme wollen jas, er komen echt vreemden vragen waar ‘ie vandaan is.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 21:13
2.98% gewijzigd
Sabeltandcavia schreef:
19-11-2017 21:00
Is hij echt een paar maten te groot of ligt het aan het model? Zit hij wel goed bij de schouders?
Denk het model, ik had ook wel een maatje kleiner kunnen hebben maar dan was het nog oversized geweest.

Ik dacht ook aan lusjes laten maken maar het is wel een uniek stuk zeg maar, weet niet of dat beter is dan in nemen. Ik heb echt heel weinig verstand van kleding laten vermaken haha, een mouw snap ik nog wel maar verder..
LizBakker schreef:
19-11-2017 21:10
Ik heb heel veel dingen laten innemen (blazers, ingewikkelde jurken, pantalons, geen jas, maar weet zeker dat mijn kleermaker het zou kunnen), echt altijd mooi geworden en nooit meer dan 2 tientjes. Als er bijvoorbeeld ergens een label of etiket in zit, doet hij dat er zelfs weer op de goede manier in!

Hier in Amsterdam zijn zoveel kleermakers, kost echt niet veel.

Dat gezegd hebbende, ik ben dol op alle oversized jassen op dit moment. Ik draag momenteel een enorme wollen jas, er komen echt vreemden vragen waar ‘ie vandaan is.
Het staat me niet zo ben ik bang, heb al gekeken hoe te dragen en zo maar ik vind het nog steeds niet leuk staan.
Alle reacties Link kopieren
Of het makkelijk kleiner te maken is ligt hoofdzakelijk aan de armsgaten. Zijn die ook zeer ruim kan de naad makkelijk ingenomen worden. Zijn de armsgaten gewoon goed en kunnen echt niet kleiner dan moet de jas uit elkaar.
strikjemetstippels schreef:
19-11-2017 21:12
Het staat me niet zo ben ik bang, heb al gekeken hoe te dragen en zo maar ik vind het nog steeds niet leuk staan.
Ja, je moet er wel lang voor zijn. Maar het kan ook gewoon je smaak niet zijn natuurlijk. De mensen die ernaar vragen zijn wel allemaal duidelijk echte modemensen. Ik was laatst in New York en daar kreeg ik van iedereen complimenten over die jas, van portier tot barista en winkelmeisje. Maar ja, Amerikanen grijpen zoiets ook een beetje aan om wat smalltalk te hebben, dus dat neem ik met een korreltje zout.
LizBakker schreef:
19-11-2017 21:17
Ja, je moet er wel lang voor zijn. Maar het kan ook gewoon je smaak niet zijn natuurlijk. De mensen die ernaar vragen zijn wel allemaal duidelijk echte modemensen. Ik was laatst in New York en daar kreeg ik van iedereen complimenten over die jas, van portier tot barista en winkelmeisje. Maar ja, Amerikanen grijpen zoiets ook een beetje aan om wat smalltalk te hebben, dus dat neem ik met een korreltje zout.
Nu ben ik benieuwd naar jouw jas! Plaatje?

Ik ben niet lang maar ook niet klein en gewoon slank, zou me moeten staan maar maakt me lijzig. Vind ik. Ik ben ook echt een mode mens maar niet alles vind ik leuk haha.
strikjemetstippels schreef:
20-11-2017 10:37
Nu ben ik benieuwd naar jouw jas! Plaatje?

Ik ben niet lang maar ook niet klein en gewoon slank, zou me moeten staan maar maakt me lijzig. Vind ik. Ik ben ook echt een mode mens maar niet alles vind ik leuk haha.
Ik heb echt heel veel jassen, ik ben er dol op en wissel gedurende de week heel veel. Mensen zien je jas het meest is mijn redenering, dus daar is variatie voor mij belangrijk, haha!

Bij deze krijg ik verreweg de meeste opmerkingen (ik heb 'm ook nog eens extra groot gekocht): Afbeelding

Ik heb ook nog een grote donkerblauwe die langer is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven