Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring vintage/antieke trouwjurk?

15-12-2017 16:49 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgend jaar stappen vriend en ik in het huwelijksbootje. In mijn zoektocht naar een jurk stuitte ik op het concept van een antieke/vintage trouwjurk. Er zijn een aantal winkels in Nederland die ze verkopen (Laura Dols de bekendste denk ik, maar er zijn er meer zoals Japon Vintage). Er spreken mij een aantal dingen aan, waaronder dat je een jurk hergebruikt, maar ook dat ze niet overal te koop zijn. Behalve recensies op theperfectwedding.nl kan ik er echter nog vrij weinig ervaringen over en mee vinden.

Ik was heel benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het kopen van zo'n jurk. Bijvoorbeeld of je er nog veel aan hebt laten doen of dat de jurk meteen goed was. Was het wat je verwachtte? En zou je het nog een keer doen?


Groet, kevers
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Ik ben vorig jaar getrouwd en heb mijn jurk bij Laura Dols gehaald. Dat is me heel goed bevallen. Ik heb een afspraak gemaakt en dan mag je vijf jurken passen. Als je later nog eens wil kijken dan kan je dat aangeven. Dé jurk zag ik eigenlijk al direct hangen maar dat was de allerduurste die ze hadden en ik had eigenlijk niet zoveel zin om bijna 1000 euro aan een jurk uit te geven dus ik besloot die jurk niet te passen. De rest was volgens mij tussen de 250-500 euro.

Uiteindelijk zat mijn droomjurk er niet bij en toen heb ik toch de ‘dure’ jurk gepast. Daar werd ik natuurlijk meteen verliefd op! De jurk zat echt perfect en ik heb ‘m direct meegenomen. Ik ben er nog steeds super blij mee dat ik dit heb gedaan. Ik kreeg nog wat extra korting omdat ik de jurk direct kon meenemen.

De winkel zit op een industrieterrein maar is echt leuk ingericht. Boven de winkel zit ook een atelier dus ze kunnen je jurk helemaal naar jouw wens aanpassen.

Heel veel plezier met het uitzoeken van de jurk en de andere voorbereidingen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie Rucio! Mag ik vragen waarom je voor Laura Dols hebt gekozen (draag je veel vintage kleding bijv.).
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kevers, ik probeer je een privébericht te sturen maar volgens mij komt het niet aan. Heb je een pb van mij ontvangen?
Ik wilde altijd al trouwen in een vintage jurk. Die jurken vind ik gewoon mooi. Ik was in mijn eentje naar de afspraak en mocht zelf allerlei jurken uit het rek pakken.

Voor mij was het namelijk niet de 'say yes to the dress'-ervaring met een trotse moeder en jaloerse zussen. We zijn gewoon met zijn tweeën naar het stadhuis gegaan, dus mijn man zou de enige zijn die de jurk zou zien. En hem maakte het niet uit, als ik zelf maar blij was.

Dus ik heb in een flitstempo een berg jurken gepast en was na 45 minuten klaar met een jurk van 250 euro. Achteraf gezien, had ik nog een body oid moeten kopen, de voering van de rok was in de loop van de jaren hard geworden en prikte flink.
Mijn zusje is ook bij Laura Dols geweest, ik was mee. Het was goed geregeld en ze had erg mooie jurken hangen. Uiteindelijk heeft mijn zusje haar jurk toch elders gekocht, maar ik vond die van Laura Dols mooier. Dat was er ook wel een uit het duurdere segment, en dan komen er nog vermaakkosten bij, maar nieuw zou je vele malen duurder uit zijn. Plus dat ik de moderne trouwjurken niet zo mooi vind voor bruiden die geen 35 meer zijn. Het is tegenwoordig allemaal strapless of mouwloos, terwijl ik een kapmouwtje of korte mouw mooier vind staan. Daar heb je dan overigens ook wel weer kanten topjes voor, zodat je een heel blote trouwjurk wat decenter kunt maken.
MinkeDeWit schreef:
16-12-2017 18:27
Plus dat ik de moderne trouwjurken niet zo mooi vind voor bruiden die geen 35 meer zijn. Het is tegenwoordig allemaal strapless of mouwloos, terwijl ik een kapmouwtje of korte mouw mooier vind staan.
Ik ook. Maar gek genoeg had mijn jaren vijftig jurk geen mouwen. Gelukkig was het warm.
Alle reacties Link kopieren
@Rucio: ik heb je bericht ontvangen en gereageerd. Dankjewel!
@boerinenetje-van-buuten: ik vind het wel fijn om wat mensen mee te nemen, maar voor mij is het ook niet zo'n poeha. Ik zoek een mooie jurk, waarin ik mij prettig en mooi voel. De 'moderne' stijl trouwjurken spreekt mij niet zo aan. @MinkeDeWit: ik ben nog lang geen 35, maar vind de moderne jurken zoals gezegd niet echt mijn ding geloof ik. Vandaar mijn vraag naar ervaringen. Goed om te weten dat ze veel jurken hebben.

Ik heb nu een afspraak bij De Japon Vintage in Hilversum gemaakt. Naar Laura Dols mocht ik maar twee mensen meenemen, en dat vind ik niet zo gezellig. Ik heb wel het idee dat het enigszins hetzelfde concept is, alleen kleinschaliger.

Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen. Heeft mij geholpen om mijn keuze te maken en heeft ook wat inzichtelijker gemaakt wat je nou kunt verwachten.
Mijn jurk komt ook van Laura Dols. Japon Vintage heb ik ook nog overwogen als LD niets zou worden. Maar de 2e jurk die ik aan had was het meteen! De reden dat ik daarheen ben gegaan is omdat ik graag een jaren 50 jurk wilde, geen duizenden euro's wilde spenderen en iets unieks wilde. Bij de normale bruidswinkels kun je alles krijgen, zolang je maar betaalt. Plus het massagedoe vind ik niks. Daarnaast hebben wij ook geen typisch traditionele bruiloft dus zo'n jurk zou niet passen.

Bij LD mag je trouwens 3 mensen meenemen. Overigens zou ik ook aanraden er sowieso niet veel mee te nemen, want zoveel mensen zoveel meningen :P Japon is idd hetzelfde principe.
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 18:01
0.23% gewijzigd
oh en wat ik heel leuk vond aan Laura Dols was dat we champagne kregen toen we de jurk hadden uitgekozen. Bij 2 echte bruidszaken waar ik met vriendinnen ben geweest kregen we dat niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven