Mode & Beauty alle pijlers

Dikke zwarte lelijke haren

20-03-2018 14:36 15 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb lang, relatief dik, golvend goudblond haar. Nog nooit geverfd en een mooie glans van mezelf. Ik ben zuinig op mijn haar. Maar....
Sinds een tijdje (ongeveer een half jaar) vind ik steeds vaker van die ontzettend dikke zwarte haren tussen mijn blonde haren. Het lijken wel haren van een paard, zo dik en hobbelig/kroes achtig.

Weten jullie wat dit kan zijn? Of waardoor dit komt?

Mijn kapper dacht aan hormonen... maar er is (voor zover ik weet) de afgelopen 12 jaar niks veranderd bij mij en m'n hormonen. En moedervlekken hebben er ook niks mee te maken. Ik weet wel dat je haar elke 7 jaar kan veranderen. Maar deze dikke zwarte kroes-achtige haren zijn nogal een overgang van soepel golvend blond haar @(
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar werd veel donkerder toen ik ook wat grijze haren begon te ontdekken. Nu weet ik niet hoe oud je bent.

Ik ben toen begonnen met High lights verven.
beau30 schreef:
20-03-2018 14:42
Mijn haar werd veel donkerder toen ik ook wat grijze haren begon te ontdekken. Nu weet ik niet hoe oud je bent.

Ik ben toen begonnen met High lights verven.
Ik ben 30 jaar.
Highlights verven is geen probleem :) Maar die dikke haren (structuur) maak ik me wel een beetje zorgen om!
Ben je helemaal Nederlands, blank?

Ik heb ook van dat paardenhaar tussen mijn haar zitten, ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat dat een stukje Braziliaanse roots zijn :-)
Ik zou vooral blij zijn dat ze niet op je kin verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er lelijk aan zwarte haren :woa:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde. Hele dikke haren, ze lijken bijna dikke nylondraden. Maar ik ben 100% nederlands en veroudering kan het ook niet zijn, want daar ben ik te jong voor😂.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak je je daar zorgen om? Ik heb die dingen al jaaaaren. Super dik tussen m’n normaal fijne haar. Worden er niet meer.. het is gewoon zo
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder ik word , hoe donkerder. Maar geen paardenhaar hier.
Ik weet niet hoe het komt. Heb het wel eerder gehoord! Zijn het er veel of een paar? Pincet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook, donkerdere hele dikke haren. Geen idee waarom, heb het al jaren en ben nu 26. Als ik er een zie die lelijk zit trek ik hem eruit.
Sereia schreef:
20-03-2018 14:52
Ben je helemaal Nederlands, blank?
Haha ik ben zo Hollands als stamppot Boerenkool (en mijn familie ook). Blond haar, blauwe ogen, lichte wimpers, lichte wenkbrauwen..

Maaique schreef:
20-03-2018 15:26
Waarom maak je je daar zorgen om? Ik heb die dingen al jaaaaren. Super dik tussen m’n normaal fijne haar. Worden er niet meer.. het is gewoon zo
Omdat het er bij mij dus wel meer worden.. Daarnaast zijn mijn haren minder zacht en ik vind de dikke zwarte nylondraad-achtige haren gewoon lelijk (sorry :shame: ).


Wel grappig om te lezen dat meer mensen dit hebben! Ik trek ze er soms ook uit (maar heb een hele volle bos haar, dus ga niet echt op zoek ofzo).
Maar het zal toch ook niet zo zijn dat van de een op andere dag een lange zwarte haar ertussen zit? Dit zal toch ook gewoon meegegroeid zijn met de andere haren?
Alle reacties Link kopieren
Rondje Googlen leert: Het zijn hoofdhaarkneusjes ;-)

De meeste mensen hebben enkele tot enkele tientallen misvormde haartjes op hun hoofdhuid. Bij hen is er meestal geen expliciete reden aan te merken voor de follikel-afwijking. Er zijn echter ook mensen die heel veel “kneusjes” tussen hun haren hebben. Er zijn zelfs mensen bij wie op den duur een kaal plekje ontstaat (“alopecia areata”). Factoren die een rol kunnen spelen bij misvormde, vreemde haren zijn onder andere: Medicijn-gebruik, auto-immuunziekten, vaak verven, kleuren, krullen, stijlen, föhnen etc.,gebrek aan vitamines of mineralen, afwijking van pigmentcellen of pigmentatie, hormoonschommelingen (menstruatie, zwangerschap, puberteit etc.), eetstoornis, roken.

https://gezondr.nl/misvormde-haren-kneusjes-haar/
óu sont les neiges d'antan

Ik heb dat soort haren in mijn wenkbrauwen. Echt heel stom, die groeien ook door en als ik het niet op tijd door heb kan er dus ineens een haar van 3 cm recht naar voren steken (dan heeft hij eerst een tijdje netjes binnen mijn wenkbrauw gelegen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven