Mode & Beauty alle pijlers

Wasmiddel voor sportkleding

12-05-2019 15:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zag in de supermarkt speciaal wasmiddel om sportkleding te wassen.

Is dit echt zoveel beter dan gewoon wasmiddel? Of gewoon een mooi verkoop praatje?
Het laatste.
Flauwekul.

Ik mag misschien ouderwets zijn, maar ik was alles, álles op 40 graden met bontwasmiddelpoeder van de Lidl!
Niet te moeilijk doen.
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 15:22
Reden: aanvulling
87.58% gewijzigd
-Darkside- schreef:
12-05-2019 15:15
Het laatste.
Jup.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-05-2019 15:15
Het laatste.
Dat dacht ik al
Ik heb een keer zo'n fles gekocht in de aanbieding. Ik merk 0 verschil
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook onzin.
Ik was met poeder (Klok) op 30 of 40 graden, laat kleding niet te lang bezweet liggen en gebruik zo min mogelijk synthetische kleding want vooral dat gaat snel stinken.
Nachtje in azijnwater weken helpt soms ook wel.
nounou
Juist synthetische sportkleding ruikt na het wassen, zelfs op lage temperatuur, toch al heerlijk naar wasmiddel en wasverzachter zonder dat je daar iets bijzonders voor gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
12-05-2019 17:06
Juist synthetische sportkleding ruikt na het wassen, zelfs op lage temperatuur, toch al heerlijk naar wasmiddel en wasverzachter zonder dat je daar iets bijzonders voor gebruikt?
Als je wasverzachter gebruikt bij sportkleding verminderd dat het vochtabsorberend en vochtafdrijvend vermogen!
Sportkleding alleen met vloeibaar wasmiddel gebruiken. Geen wasverzachter!
Almdudler schreef:
12-05-2019 17:16
Als je wasverzachter gebruikt bij sportkleding verminderd dat het vochtabsorberend en vochtafdrijvend vermogen!
Sportkleding alleen met vloeibaar wasmiddel gebruiken. Geen wasverzachter!
Bedankt voor de tip. Lief. Maar ik houd te veel van wasverzachter, en ben te eigenwijs, om dat weg te kunnen laten. Die geur
:redrose:

Mijn indruk is juist dat katoen veel onprettiger ruikt van zweet. Maar terwijl ik het zeg, kan ik ook iemand bedenken die soms gruwelijk meurt in synthetisch goed. Het is misschien meer een kwestie van hoe lang je erin loopt en hoe lang je het laat liggen voor het de was in gaat.

Misschien hangt de mate van stank ook wel af van de hormonen van de drager, om mee te beginnen. Maar dat is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Een rondje Google leert dat wasverzachter juist averechts werkt

De wasverzachter houdt juist geuren vast in het materiaal. Dus met andere woorden, de heerlijke odeur die je na een killer workout produceert, verlaat je kleding niet!

Ook tast de wasverzachter het elastiek aan in de sportkleding, dus dubbel slecht! Wassen warmer dan 30 graden is overigens ook slecht voor je sportkleding!
Ik geloof je wel hoor, Almdudler. Daar ligt het niet aan. En je schrijft dit in algemeen belang. Dat snap ik ook.

Mijn ervaring is anders dan door jou beschreven. Wat eigenlijk dus alleen kan als er in dit huishouden geen killer workouts worden gedaan. Nou ja, dat is dan zo. 8-)
Alle reacties Link kopieren
Het was ook niet terecht wijzend bedoeld oid hoor :P
Meer een algemeen ‘pas op met sportkleding, het kan weinig hebben qua wassen..’
Sportkleding is namelijk vrij prijzig en als je met verkeerd wassen je kleding om zeep helpt is gewoon jammer :D
Alle reacties Link kopieren
Geen speciaal wasmiddel, maar ik was mijn sportkleding eens in de zoveel tijd op 60 graden, dat helpt tegen de zweet geur.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hebben jullie dat ook, dat je dankzij dit topic tot de ontdekking komt dat we hier een "Huisvrouwenbeslommeringen" topic missen? Daar had het "Welke dweil" topic van vandaag ook perfect in gepast! En tevens geschikt voor levensvragen als: "Kan een mens zonder slacentrifuge?", "Wat is het heerlijkste maaltijdpakket?" en "Hoeveel kopjes thee kunnen er getrokken worden uit één zakje?".
Ik gebruik het sportwasmiddel van de Lidl en die bevalt prima, lekker fris van geur en heel goedkoop. Voor een éxtra frisse geur gebruik ik soms de blauwe unstoppable parels van Lenor. Die mogen wel met sportkleding.
Alle reacties Link kopieren
Is natuurlijk marketing. Je kunt ieder vloeibaar wasmiddel prima gebruiken. Wel handig om geen middel te gebruiken waar witversterkers of lichte bleek oid in zitten op je kleurwas.

Poeder liever niet gebruiken. Wast wellicht iets beter maar is erg slecht voor het milieu.
ikBedoelHetGoed schreef:
12-05-2019 19:10
Hebben jullie dat ook, dat je dankzij dit topic tot de ontdekking komt dat we hier een "Huisvrouwenbeslommeringen" topic missen? Daar had het "Welke dweil" topic van vandaag ook perfect in gepast! En tevens geschikt voor levensvragen als: "Kan een mens zonder slacentrifuge?", "Wat is het heerlijkste maaltijdpakket?" en "Hoeveel kopjes thee kunnen er getrokken worden uit één zakje?".
Nee , mis ik niet. Die vragen kun je gewoon onder Thuis of Overig kwijt.
Stampertje12 schreef:
13-05-2019 01:11

Poeder liever niet gebruiken. Wast wellicht iets beter maar is erg slecht voor het milieu.
Wasmachine installateurs adviseren poederwasmiddel in plaats van vloeibare wasmiddelen hoor! Veel beter voor de wasmachine.

Lees hier : thuis/stinkende-wasmachine/list_messages/442426
Beter.Laat schreef:
13-05-2019 08:54
Wasmachine installateurs adviseren poederwasmiddel in plaats van vloeibare wasmiddelen hoor! Veel beter voor de wasmachine.

Lees hier : thuis/stinkende-wasmachine/list_messages/442426
Ik had toch al eens een wasmachine stuk door aangekoekt poeder.
Vloeibaar gebruiken en regelmatig een lege kookwas met sodakristallen draaien en alle residu verdwijnt.


TO een sportwasmiddel is gewoon een wasmiddel met enzymen dat geurtjes/vlekken van zweet/bloed/urine verwijdert.
Het is dus geen marketing maar wel echt een verschil. Dat verschil merk je echter enkel als er een probleem was (zweetgeur) dat je niet met een gewoon wasmiddel weg kreeg.
Je kan trouwens ook gewoon een bio wasmiddel gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
13-05-2019 01:11
Is natuurlijk marketing. Je kunt ieder vloeibaar wasmiddel prima gebruiken. Wel handig om geen middel te gebruiken waar witversterkers of lichte bleek oid in zitten op je kleurwas.

Poeder liever niet gebruiken. Wast wellicht iets beter maar is erg slecht voor het milieu.

Waar baseer je dat op? Er bestaan verschillende ecologische poederwasmiddelen, oa van Ecover en Klok.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bij hardnekkige puberzweetlucht, smeer ik de oksels van een shirt eerst in met gewoon afwasmiddel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven