Mode & Beauty alle pijlers

Vraag aan de make-up junkies

13-05-2019 19:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zitten hier veel make-up junkies viel mij op. Ik doe de laatste tijd wat meer make-up op (voorheen altijd alleen een lik mascara en dat was het)
Als ik 8 producten zou moeten hebben voor een fijne basis-make-up, wat moet ik dan kopen?

Dank voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
- Wenkbrauw poeder
- Highlighter
- Mascara
- Foundation poeder
- Oogschaduw basis
- Een mooi oogschaduw palette
- Mooie set kwasten
- Bronzer

En als je fancy wil doen een vloeibare eyeliner.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Waarom 8?

Een basis lijstje zou voor mij zijn:

- foundation of bb-cream (laat, vooral bij foundation, je kleur matchen bij een goede parfumerie )
-blush (universele kleur als perzik of koraal staat de meeste mensen mooi)
- lipstick, ook hier een mooie zachte perzik -, roze of nudetint.
- wenkbrauw poeder afhankelijk van of je misschien al goed gevormde wenkbrauwen hebt
- oogschaduw (Ik gebruik meerdere tinten, maar een veegje warm bruin ofzo in de buitenste hoeken is prima
- mascara

Maar dat is natuurlijk allemaal heel persoonlijk. Dit lijstje is voor mij basic. Maar voor anderen misschien al véél te veel.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-05-2019 19:42
Waarom 8?

Een basis lijstje zou voor mij zijn:

- foundation of bb-cream (laat, vooral bij foundation, je kleur matchen bij een goede parfumerie )
-blush (universele kleur als perzik of koraal staat de meeste mensen mooi)
- lipstick, ook hier een mooie zachte perzik -, roze of nudetint.
- wenkbrauw poeder afhankelijk van of je misschien al goed gevormde wenkbrauwen hebt
- oogschaduw (Ik gebruik meerdere tinten, maar een veegje warm bruin ofzo in de buitenste hoeken is prima
- mascara

Maar dat is natuurlijk allemaal heel persoonlijk. Dit lijstje is voor mij basic. Maar voor anderen misschien al véél te veel.
Ja 8 omdat ik het andere topic las waar sommigen wel 20 dingen op hun gezicht sneren en dat is een beetje teveel voor deze beginneling.
Alle reacties Link kopieren
Foundation, blush, concealer, mascara, lipgloss, matt powder voor wat extra kleur, eyeliner, oogpotlood.
Mascara
Eyeliner
Wenkbrauwpotlood of poeder
Matte poeder
Camouflagepalet voor een puistje of donkere kringen.

Meer gebruik ik niet. Ik vind BBcream en foundation gewoon echt niet mooi. Bij niemand niet.
En lippenstift vind ik zelf te veel naast mijn wings van vloeibare eyeliner.
Alle reacties Link kopieren
Reiwa schreef:
13-05-2019 19:44
Ja 8 omdat ik het andere topic las waar sommigen wel 20 dingen op hun gezicht sneren en dat is een beetje teveel voor deze beginneling.
Wat je misschien trouwens beter kan doen: ga eens naar de Douglas en laat je opmaken. Je geeft aan wat je wil (leren een eenvoudige basis draagbare dag make up te maken ) en zij kunnen je niet alleen vertellen wat je nodig hebt, maar ook je ter plekke laten zien hoe je het gebruikt.
Misschien wel even een prijsklasse aangeven, dat je niet voor een fortuin aan make up aangesmeerd krijgt. Overigens hoéf je niet per se te kopen wat ze je adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-05-2019 19:51
Wat je misschien trouwens beter kan doen: ga eens naar de Douglas en laat je opmaken. Je geeft aan wat je wil (leren een eenvoudige basis draagbare dag make up te maken ) en zij kunnen je niet alleen vertellen wat je nodig hebt, maar ook je ter plekke laten zien hoe je het gebruikt.
Misschien wel even een prijsklasse aangeven, dat je niet voor een fortuin aan make up aangesmeerd krijgt. Overigens hoéf je niet per se te kopen wat ze je adviseren.
Goeie tip, zal ik doen
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-05-2019 19:51
Wat je misschien trouwens beter kan doen: ga eens naar de Douglas en laat je opmaken. Je geeft aan wat je wil (leren een eenvoudige basis draagbare dag make up te maken ) en zij kunnen je niet alleen vertellen wat je nodig hebt, maar ook je ter plekke laten zien hoe je het gebruikt.
Misschien wel even een prijsklasse aangeven, dat je niet voor een fortuin aan make up aangesmeerd krijgt. Overigens hoéf je niet per se te kopen wat ze je adviseren.
Ik heb nou nog nooit iemand mooier de winkel uit zien lopen daar met een make upje door hen gedaan.. Persoonlijke mening hoor.

Heb je geen vriendin aan wie je wat vragen kan stellen? Die kent je en zal je niet snel als een opmaakpop de straat op laten gaan.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
- Bb cream (of foundation, maar bb cream is denk ik een betere start met make up)
- concealer (voor donkere kringen en/of vlekjes in je gezicht)
- matterende poeder
- bronzer
- wenkbrauwpotlood
- mascara
- eventueel oogpotlood
- eventueel een tinted lipbalm of een lipstick die dicht bij je natuurlijke lipkleur ligt.
Concealer, settingpoeder, foundation, bronzer, blush, highlighter, mascara en wenkbrauwgel.

Oh en 'n goede primer en settingspray vind ik ook wel belangrijk!
Mijn dagelijkse make up bestaat uit:

* BB cream (vind ik fijner dan foundation, zeker als je zongebruind bent)
* Mascara en dan mijn wimpers in de wimperkruller
*'Liquid eyeliner
* Lippenstift (vaak opvallend donker roze).
*Wenkbrauw potlood
* En sinds kort fan van highlighter (goud) op jukbeenderen en als oogschaduw.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-05-2019 19:51
Wat je misschien trouwens beter kan doen: ga eens naar de Douglas en laat je opmaken. Je geeft aan wat je wil (leren een eenvoudige basis draagbare dag make up te maken ) en zij kunnen je niet alleen vertellen wat je nodig hebt, maar ook je ter plekke laten zien hoe je het gebruikt.
Misschien wel even een prijsklasse aangeven, dat je niet voor een fortuin aan make up aangesmeerd krijgt. Overigens hoéf je niet per se te kopen wat ze je adviseren.
Hmm... Douglas wist totaal niet wat met mijn gezicht te doen. Toegegeven, ik ben gekleurd, maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet naar Douglas gaan.
Ga naar Mac, Kiko of Nyx bijvoorbeeld. Geef aan dat je weinig make-up draagt en dat je dat ook wil blijven doen maar er wel net wat beter uit wil zien.
Kijk ook wat die make up door de dag heen op je huid doet.

Oh en laat je niet afschrikken door de geplamuurde gezichten, dat zijn ze verplicht.
Annelleke schreef:
13-05-2019 20:29
Hmm... Douglas wist totaal niet wat met mijn gezicht te doen. Toegegeven, ik ben gekleurd, maar toch...
Ja hou op. Daar kom ik in een soort grijstint met een oogschaduw als van een stewardess vandaan.
nimue_iparis schreef:
13-05-2019 20:43
Zeker niet naar Douglas gaan.
Ga naar Mac, Kiko of Nyx bijvoorbeeld. Geef aan dat je weinig make-up draagt en dat je dat ook wil blijven doen maar er wel net wat beter uit wil zien.
Kijk ook wat die make up door de dag heen op je huid doet.

Oh en laat je niet afschrikken door de geplamuurde gezichten, dat zijn ze verplicht.
Hoe bedoel je dat zijn ze verplicht?
Ik ben nogal licht en de Douglas kon er helemaal niets mee. Ik leek wel een clown en zag er vooral geplamuurd uit. Blauwe ogen met lekkere roze oogschaduw, foundation die te donker en te roze was, lippenstift die te fel was en een of andere rare blush.

Bij MAC liep ik als een verbeterde versie van mezelf de deur uit. Aanrader!
- wasgel voor het gezicht s ochtends
- goede dagcrème liefst met zonnefilter
- foundation van the ordinary (die is heel dun) of een BB of cc creme
- zilver of goud oogschaduw, je hebt bij de hema oogschaduwpotloden die heel makkelijk en fijn werken
- evt eyeliner stift, die van L'Oréal vind ik heel fijn. Of de eyeliner van essence met een kwastje.
- Paradise mascara, fool proof
- lipliner, die van 99 ct van essence zijn prima
- lipstick van L'Oréal in een voor jou neutrale kleur, of lipgloss van Kiko in een mooie tint. Koraal is nu in.
- make up verwijderaar, bijv micellair water
Cinderella00 schreef:
13-05-2019 20:48
Hoe bedoel je dat zijn ze verplicht?
Je moet als je daar werkt verplicht bepaalde producten gebruiken, ik geloof foundation, blusher, lipstick of lipgloss en minimaal twee kleuren oogschaduw.
Alle reacties Link kopieren
1. Primer
2.Foundation
3.Concealer
4.Wenkbrauwpotlood
5.Mascara
6.Blush-kan je ook gelijk als oogschaduw gebruiken!
7.Highlighter-ook als Oogschaduw
8.Fixingspray
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
13-05-2019 19:38
- Wenkbrauw poeder
- Highlighter
- Mascara
- Foundation poeder
- Oogschaduw basis
- Een mooi oogschaduw palette
- Mooie set kwasten
- Bronzer

En als je fancy wil doen een vloeibare eyeliner.
Lipstick/ gloss!
Alle reacties Link kopieren
Oh...ben lipstick vergeten!!
Maar dan heb ik 9 producten :frusty:
Oke mmm sla concealer over!
Lipstick is belangrijk!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
13-05-2019 19:55
Ik heb nou nog nooit iemand mooier de winkel uit zien lopen daar met een make upje door hen gedaan.. Persoonlijke mening hoor.

Heb je geen vriendin aan wie je wat vragen kan stellen? Die kent je en zal je niet snel als een opmaakpop de straat op laten gaan.
+1
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
14-05-2019 00:35
Lipstick/ gloss!
Ik draag dat dus vrijwel nooit haha. Ben echt een labello meisje... En ben gek op make up, ben er ook goed in.
Maar heb een hekel aan lipstick, soms een gloss kan nog wel.
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven