Mode & Beauty alle pijlers

Kapper/kapster gezocht

01-06-2019 17:54 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had de topic opnieuw geplaatst omdat ik deze niet meer kon vinden. het was dan ook de bedoeling dat iemand van gister weer zou reageren en mij naar de topic zou kunnen verwijzen! Wat zeker gelukt is. Ik snap verder de negatieve reacties niet. Ik snap niet zo goed hoe de website werkt. Dus mijn excuses 😓


Hallo allemaal ik ben een meid van 18. Ik ben al een paar jaar depressief. Dit heeft geleid naar dat ik niet goed voor mijzelf gezorgd heb voor een lange tijd. Ik zoek al een lange tijd een kapper/kapster die mij zou willen helpen enorme klitten uit mijn haar te halen. Ik heb het al een aantal keer geprobeerd maar mensen trekken heel snel een oordeel. Het is voor mij te moeilijk om zelf de klitten uit mijn haar te krijgen.

Ik zoek een kapper/kapster die bereid is mij echt te helpen hiermee. Iemand die niet gelijk een oordeel trekt op een negatieve manier. Ik weet zelf zeker dat het niet goed is en daarom zoek ik ook hulp hiermee.

Ik ben al eens eerder weggestuurd uit een haarsalon en er werden vervolgens hele negatieve dingen gezegd.

Ik hoop dat iemand mij alsjeblieft kan helpen hiermee! Ik hoor het graag als iemand kent of een salon die mij zou kunnen helpen!
anoniem_386662 wijzigde dit bericht op 02-06-2019 14:44
19.72% gewijzigd
Heb je misschien een familielid of vriendin die dit voor je kan doen?
Of even van tevoren bellen zodat ze weten wat ze kunnen verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Al een paar jaar depressief? En je ouders, zijn die nog in (je) leven?

Het is positief om weer voor jezelf te gaan zorgen. Lijkt me een hele goede stap. Je zou salons vooraf kunnen bellen. Probeer het ook bij salons voor kroeshaar, die hebben vaak goede spullen om haar te ontklitten.
mermedina wijzigde dit bericht op 01-06-2019 18:04
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
01-06-2019 17:59
Heb je misschien een familielid of vriendin die dit voor je kan doen?
Er is erg veel gebeurd waardoor ik geen goed contact meer heb met mijn familie en 'vrienden' helaas 😔
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
01-06-2019 18:00
Of even van tevoren bellen zodat ze weten wat ze kunnen verwachten?
Meerdere salons hebben gezegd dat ze er geen tijd voor hebben. Dat snap ik ook zeker omdat het natuurlijk niet in een uurtje gedaan is. Heb een beetje de hoop opgegeven eigenlijk 😓
anoniem_386662 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 18:06
0.61% gewijzigd
Wat rot voor je. Ik denk dat je beter een familielid of kennis om hulp kunt vragen. Een kapster heeft misschien niet het geduld of begrip hiervoor. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
01-06-2019 18:03
Al een paar jaar depressief? En je ouders, zijn die nog in (je) leven?

Het is positief om weer voor jezelf te gaan zorgen. Lijkt me een hele goede stap. Je zou salons vooraf kunnen bellen. Probeer het ook bij salons voor kroeshaar, die hebben vaak goede spullen om haar te ontklitten.

Mijn moeder is nog wel in mijn leven ja. Het is voor haar alleen teveel om mij te helpen met mijn haar. (Wij hebben het wel geprobeerd maar het werkte uiteindelijk niet)

Salons voor kroeshaar heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
01-06-2019 18:05
Wat rot voor je. Ik denk dat je beter een familielid of kennis om hulp kunt vragen. Een kapster heeft misschien niet het geduld of begrip hiervoor. Succes.

Ja dat snap ik zeker! Ik heb helaas geen familieleden of vrienden aan wie ik hulp kan vragen. Ik had zoals ik al eerder zei de hoop een beetje opgegeven. Ik dacht ik probeer het nog op deze manier. Misschien dat er iemand is die mij toch zou willen/kunnen helpen. Bedankt voor je reactie!
ntjezx schreef:
01-06-2019 18:10
Ja dat snap ik zeker! Ik heb helaas geen familieleden of vrienden aan wie ik hulp kan vragen. Ik had zoals ik al eerder zei de hoop een beetje opgegeven. Ik dacht ik probeer het nog op deze manier. Misschien dat er iemand is die mij toch zou willen/kunnen helpen. Bedankt voor je reactie!
Er werd net de tip gegeven om het eens te proberen bij een kroeskapper, lijkt me een goed plan, daar nemen ze nog de tijd voor hun klanten.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan zeker, maar in een salon is er vaak geen tijd voor. Je kunt een thuiskapper proberen te vinden? (via Google zijn daar veel zoekopties voor) Als je vooraf het probleem aangeeft en je hulpvraag neerlegt denk ik dat je zeker iemand kan vinden. Veel sterkte en succes. Het is een goede stap en een goed teken denk ik dat je dit probleem nu aan wilt pakken.
Een regio vermelden kan misschien helpen?


Ik neem namelijk aan dat als je in Groningen woont je niet helemaal naar Eindhoven of Breda wil.
Ik denk dat er best thuiskapsters zijn die dit met jou willen doen. Degenen die ik ken zouden zeker positief reageren.
Alle reacties Link kopieren
Woon je in Zuid Holland? Dan ben ik wel bereid om met een arsenaal aan cremespoeling en maskers aan te komen rukken.
Ik weet precies hoe het voelt en moet mezelf dwingen om zaken te doen. Krijg je nu medicatie om een beetje op de rails te komen en eventueel (indien nodig) therapie?
Maar misschien kan ik je helpen (heb zelf haar tot mijn kont ;-)) )
Alle reacties Link kopieren
Wat Minke zegt. Thuiskapper komt bij je thuis: dit is -als het goed is- voor jou een veilige, vertrouwde omgeving.

En zelf goede antiklitspray in je haar en dan haartje voor haartje lospeuteren.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat hier helpt is het haar wassen, uitspoelen, crème spoeling erin masseren en terwijl dat er in zit van onder naar boven de klitten eruit kammen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
To, als je haar weer uit de klit is draag het voortaan dan in een vlecht dan kan er weinig meer misgaan.
Alle reacties Link kopieren
Rubella schreef:
01-06-2019 18:47
Woon je in Zuid Holland? Dan ben ik wel bereid om met een arsenaal aan cremespoeling en maskers aan te komen rukken.
Ik weet precies hoe het voelt en moet mezelf dwingen om zaken te doen. Krijg je nu medicatie om een beetje op de rails te komen en eventueel (indien nodig) therapie?
Maar misschien kan ik je helpen (heb zelf haar tot mijn kont ;-)) )
Wat lief! :heart:

Op dit soort momenten hou ik van dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met zelf ontklitten. Want dat kun je echt heus zelf voor het grootste deel. Onder de douche, krukje er bij desnoods, natmaken, flink wat (goedkope) anti klit of conditioner er in en met je vingers van onder aan beginnend, uit te kammen. Spoelen, nieuwe anti klit er in etc.
Wat je er dan nog niet uitkrijgt kunnen ze bij de gewone kapsalon echt wel wat mee. Vies ongewassen haar wil niemand, ben je daarom weggestuurd?
Btw je bent 18. Kan je moeder vader, zus, tante oid je niet helpen? Of een begeleider.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 19:05
9.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed van je dat je iemand om hulp vraagt! De klitten eruit kammen hoeft toch niet per se door een kapper gedaan te worden? Kammen is wat anders dan knippen. :) Misschien iemand in je familie of een vriendin die je kan helpen met kammen zodat je later alsnog naar de kapper kunt?

Heb je zelf al geprobeerd om heel veel conditioner in je natte haar te doen en dan met een borstel en later met een kam het uit te kammen?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
01-06-2019 18:31
Een regio vermelden kan misschien helpen?


Ik neem namelijk aan dat als je in Groningen woont je niet helemaal naar Eindhoven of Breda wil.
Zolang het in nederland is is het allemaal prima! Ik ben namelijk dankbaar voor alle hulp die ik kan krijgen. Reizen zou daarom ook helemaal geen probleem zijn! Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
01-06-2019 18:44
Ik denk dat er best thuiskapsters zijn die dit met jou willen doen. Degenen die ik ken zouden zeker positief reageren.

Ik vind dat wel een moeilijke omdat ik het het liefst niet op mijn locatie wil doen en ik weet niet of dat voor een thuiskapper een probleem zou zijn ? Ik hoor het graag als je wat meer informatie hier over hebt!
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
01-06-2019 19:04
Begin eens met zelf ontklitten. Want dat kun je echt heus zelf voor het grootste deel. Onder de douche, krukje er bij desnoods, natmaken, flink wat (goedkope) anti klit of conditioner er in en met je vingers van onder aan beginnend, uit te kammen. Spoelen, nieuwe anti klit er in etc.
Wat je er dan nog niet uitkrijgt kunnen ze bij de gewone kapsalon echt wel wat mee. Vies ongewassen haar wil niemand, ben je daarom weggestuurd?
Btw je bent 18. Kan je moeder vader, zus, tante oid je niet helpen? Of een begeleider.

Ik heb het inderdaad al geprobeerd op die manier maar het lukt mij niet alleen het eruit te krijgen. Mijn moeder heeft een tijdje terug alweer geprobeerd mij te helpen maar ze heeft het opgegeven. Ik heb verder ook geen goede contact met 'vrienden' en familie. Daarom dat ik het op deze manier probeer!

Ik heb meerdere dingen te horen gekregen. Bijvoorbeeld dat ze geen tijd hebben etc. Dat snap ik zeker het is ook niet gebeurd in een uurtje. En ja er zijn ook een aantal reacties geweest op die manier en ben vervolgens weggestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien voor je iets roept. hier naar kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=IBEdPHvHRWU

Dit is iets meer dan een klitje in het haar.
Rubella schreef:
01-06-2019 18:47
Woon je in Zuid Holland? Dan ben ik wel bereid om met een arsenaal aan cremespoeling en maskers aan te komen rukken.
Ik weet precies hoe het voelt en moet mezelf dwingen om zaken te doen. Krijg je nu medicatie om een beetje op de rails te komen en eventueel (indien nodig) therapie?
Maar misschien kan ik je helpen (heb zelf haar tot mijn kont ;-)) )

Als jullie afspreken kom ik wel helpen, neem ik nog koekjes mee ook. #komtgoed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven