Mode & Beauty alle pijlers

winkels open 1e pinksterdag

08-06-2019 11:46 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
waar zijn morgen (zondag 9 juni) de winkels open? en dan bedoel niet de Leenbakker ed maar de kledingwinkels ed. Heb al gegoogled maar kan zo niets vinden waar de winkels open zijn, hopelijk kunnen jullie helpen
In welke regio zoek je? Het verschilt per stad volgens mij. Ik hoor bijv Bataviastad altijd reclame maken dat ze 365 dagen per jaar open zijn.
Hopelijk nergens. Geef die mensen ook een (feest)dag met hun gezin en familie!
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:53
Hopelijk nergens. Geef die mensen ook een (feest)dag met hun gezin en familie!
Beetje ouderwets he, hier zijn de meeste winkels inclusief bouwmarkten en supermarkten gewoon open.
2019 schreef:
08-06-2019 11:55
Beetje ouderwets he, hier zijn de meeste winkels inclusief bouwmarkten en supermarkten gewoon open.

Waarom moeten de winkels altijd open zijn? Nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
08-06-2019 11:55
Beetje ouderwets he, hier zijn de meeste winkels inclusief bouwmarkten en supermarkten gewoon open.
Precies. Als je zo denkt kun je ook nooit met feestdagen een weekendje weg gaan of uit eten gaan.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:53
Hopelijk nergens. Geef die mensen ook een (feest)dag met hun gezin en familie!

Er zijn ook mensen die juist het liefst alle feestdagen werken. :lightbulb:
.
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:57
Waarom moeten de winkels altijd open zijn? Nergens voor nodig.
Ik zie liever mensen met Pinksteren in de winkelstraten shoppen dan dat ze thuis online bestellen.
butterfly- schreef:
08-06-2019 11:57
Precies. Als je zo denkt kun je ook nooit met feestdagen een weekendje weg gaan of uit eten gaan.

Horeca is iets anders. Maar winkels mogen van mij dicht.
Denk aan het personeel en laat hen ook bij hun gezin en familie zijn. Ouders willen ook bij hun kinderen zijn en de kinderen vinden het ook fijn als papa en/of mama gewoon thuis is op zon- en feestdagen.
Het is nergens voor nodig. Ik vind gezinnen en families belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf waar. In Staphorst zijn de winkels vast dicht, maar in utrecht, amsterdam, den haag en vast bijna alle grote steden zijn de meeste winkels open!
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:59
Horeca is iets anders. Maar winkels mogen van mij dicht.
Denk aan het personeel en laat hen ook bij hun gezin en familie zijn. Ouders willen ook bij hun kinderen zijn en de kinderen vinden het ook fijn als papa en/of mama gewoon thuis is op zon- en feestdagen.
Het is nergens voor nodig. Ik vind gezinnen en families belangrijker.
Best hoor dan moeten ze niet klagen dat de winkels leeg lopen door online verkoop.
Wat wel op zondag mag.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:59
Horeca is iets anders. Maar winkels mogen van mij dicht.
Denk aan het personeel en laat hen ook bij hun gezin en familie zijn. Ouders willen ook bij hun kinderen zijn en de kinderen vinden het ook fijn als papa en/of mama gewoon thuis is op zon- en feestdagen.
Het is nergens voor nodig. Ik vind gezinnen en families belangrijker.
Mensen in de horeca hebben ook kinderen.
butterfly- schreef:
08-06-2019 12:00
Mensen in de horeca hebben ook kinderen.
Als die winkelstraten leeg zijn hoeft de horeca ook niet open.( overdag)
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 08-06-2019 12:02
2.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 11:59
Horeca is iets anders. Maar winkels mogen van mij dicht.
Denk aan het personeel en laat hen ook bij hun gezin en familie zijn. Ouders willen ook bij hun kinderen zijn en de kinderen vinden het ook fijn als papa en/of mama gewoon thuis is op zon- en feestdagen.
Het is nergens voor nodig. Ik vind gezinnen en families belangrijker.
Want horecapersoneel heeft geen familie?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Je kan bij de winkels zelf kijken of ze morgen open zijn. Heb net bij AH gekeken en die is morgen open, wel wat later, maar toch, dus kijk bij de super bij jou in de buurt.
butterfly- schreef:
08-06-2019 12:00
Mensen in de horeca hebben ook kinderen.

Klopt. Maar als je in een restaurant gaat werken dan weet je dat je op zon- en feestdagen moet werken. Dat is al decennia lang zo.
Ga je bij de Hema werken is dat heel anders.
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 12:04
Klopt. Maar als je in een restaurant gaat werken dan weet je dat je op zon- en feestdagen moet werken. Dat is al decennia lang zo.
Ga je bij de Hema werken is dat heel anders.
Joh dat weten ze ook al lang al dat werken tijdens de "feestdagen" er bij inzit.
Alle reacties Link kopieren
gewoon kijken in de gemeente website waar je wilt gaan shoppen, daar is vast een lijst met koopzondagen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
nessemeisje schreef:
08-06-2019 12:02
Want horecapersoneel heeft geen familie?

Zoals ik al zei. In bepaalde sectoren weet je dat je op zon- en feestdagen moet werken zoals bv in een restaurant, dat is al decennia lang zo.
Of bij de politie of als verpleegkundige.
Maar laten we dat wel beperkt houden. Winkels kunnen makkelijk op zon- en feestdagen gesloten blijven. Sommige horeca ook wel.
Dat is uiteindelijk voor iedereen beter!
2019 schreef:
08-06-2019 12:06
Joh dat weten ze ook al lang al dat werken tijdens de "feestdagen" er bij inzit.

En waar moet je dan straks nog gaan werken als je je gezinsleven wél een prioriteit vind en op zon- en feestdagen thuis wil zijn zoals de meeste mensen?
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 12:08
En waar moet je dan straks nog gaan werken als je je gezinsleven wél een prioriteit vind en op zon- en feestdagen thuis wil zijn zoals de meeste mensen?
Dan kies je voor een andere werkgever/baan/opleiding.
Het zijn meestal jongere die op die tijden werken.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 08-06-2019 12:10
8.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-06-2019 12:08
En waar moet je dan straks nog gaan werken als je je gezinsleven wél een prioriteit vind en op zon- en feestdagen thuis wil zijn zoals de meeste mensen?
In een christelijk durp. Of een ander beroep. :lightbulb:
Maar @LAgirl82? Bestellen bij de wehkamp of ander kledingzaak mag wel op zondag en dan garanderen dat ze het dinsdag in huis hebben?
Wie verwerkt die pakketten dan met Pinksterdagen? :idee:
Voila: https://www.koopzondagen.net/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven